0

F1 FERNANDO ALONSO: Godine lutanja

Velike su šanse da se Fernando Alonso naredne sezone, po treći put u F1 karijeri, vrati u Renault...

Foto: Steven Tee/McLaren

Foto: Steven Tee/McLaren

Agonija Fernanda Alonsa u ekipi McLaren-Honda se nastavlja… Aktuelni bolid britanskog tima nije na visini zadatka, a pogonska jedinica japanskog proizvođača hronično pati od nedostatka snage i nepouzdanosti. I dok prošle sezone samo nisu završavali trke, ove ne mogu ni da započnu!

pročitaj još

    Foto: Steven Tee/McLaren

    Foto: Steven Tee/McLaren

    Zato je logično je da se, već duže vreme, nameće pitanje šta dvostruki svetski šampion namerava da učini?! Ne tako davno, Španac je “podgrejao” atmosferu pričom da će naredne sezone voziti za tim sa kojim bi mogao da se bori za šampionsku titulu… Samo koji?

    Foto: Steven Tee/LAT Images

    Foto: Steven Tee/LAT Images

    McLaren-Honda teško da to može da pruži te je zato Alonso sve bliži novoj promeni ekipe. Međutim, izgleda da mu već sad ponestaje opcija. Pobeda Valtteri Bottasa u Rusiji praktično ga “gura” u Renault, jer je finski vozač tim trijumfom, ali i odličnim vožnjama, sve bliži produženju ugovora sa ekipom Mercedes.

    Foto: Getty Images

    Foto: Getty Images

    Konačno, i Niki Lauda, jedan od vodećih ljudi ovog tima, odbacio je mogućnost da će bivši svetski šampion u 2018. voziti za ovu ekipu. Austrijanac je na sve to još dodao da je Alonso suviše često menjao timove u F1, a za sobom ostavljao velike probleme, te da McLaren i Ferrari, pa i Renault, dobro znaju na šta misli.

    Foto: Marin Candir

    Foto: Marin Candir

    A opet, u svojoj 35 godini i 17 punoj sezoni u F1, od kada se 2001. godine pojavio u timu Minardi, Fernando Alonso je i dalje izuzetno brz, agresivan i verovatno jedan od najboljih vozača ikada. On je sposoban da iz bolida izvuče maksimum, čak i kada situacija nije ni blizu idealnoj. Međutim, izgleda da je tokom svoje F1 karijere, konstantno grešio pri odlukama o izboru timova ili prosto nije imao strpljenja. Tako je bilo kada je 2014. godine odlučio da napusti Ferrari i potpiše trogodišnji ugovor sa ekipom McLaren, iako je već znao da Honda ima velikih problema sa razvojem pogonske jedinice. I ma koliko taj aranžman bio finansijski povoljan, pokazalo se da je usmislu rezultata, potpuni promašaj!

    Foto: Veljko Jukič

    Foto: Veljko Jukič

    E sad, da li je onda moguć njegov povratak u Renault, po sistemu “treća – sreća”!? U tom slučaju, istorija bi se ponovila, na jedan baš ironičan način. Alonso je u Renault došao još 2002. kao test vozač, da bi naredne sezone dobio mesto u ekipi i već tada ostvario svoju prvu pobedu na VN Mađarske. Potom su došle dve šampionske titule 2005. i 2006. godine. To su bile godine harmonije u timu i bila je iznenađujuća njegova odluka da na kraju druge šampionske sezone, odnosno 2007. pređe u McLaren… Jer, tada je sa njim u ekipi bio Giancarlo Fisichella, koji je prilično kooperativan timski kolega.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    A onda je Alonso otišao u McLaren i računao da će i tu biti “prva violina”, ali je Ron Dennis imao drugačije planove i “okrenuo” mladog sunarodnika Lewisa Hamiltona praktično protiv dvostrukog šampiona. To je kulminiralo velikim sukobom i drakonskom kaznom za tim. Španski vozač se na insistiranje svog menadžera i mentora, a to je Italijan Flavio Briatore, ponovo vratio u Renault, na dve godine, ali je i ta avantura neslavno završena, da bi zatim prešao u Maranello.

    Foto: Getty Images

    Foto: Getty Images

    Neki ne isključuju da bi i to moglo da bude njegovo novo, tj. ponovno odredište, ali to je malo verovatno. Ovoga puta, ne zavisi sve samo od njega i sponzora, kao i “latinskih veza”, već i od drugih. Ekipa Ferrari već duže vreme traži zamenu za “umornog” Finca Kimi Raikkonena, pa se tu spominju Australijanac iz Red Bulla, Daniel Ricciardo, koji navodno još ne razmišlja o tome, kao i Francuz Romain Grosjean iz Hassa, koji uveliko razmišla o tome.

    Foto: Veljko Jukič

    Foto: Veljko Jukič

    U međuvremenu, razmišlja i Alonso, ali i o drugim stvarima. Trenutno mu je u fokusu nastup na čuvenoj trci Indy 500. Naime, on će 28. maja umesto na VN Monaka, voziti u Indianapolisu i pokušati da sa bolidom McLaren-Honda, koji je pripremio Andretti Motorsport, ostvari istorijski podvig.

    Foto: Getty Images

    Foto: Getty Images

    I tako se “lutanja” svetskog šampiona nastavljaju… Fernando Alonso i dalje tvrdi da mu je prioritet nastup u F1, a to žele i novi šefovi ovog takmičenja, a ponaviše Renault, koji je već najavio da je započeo rad na bolidu za narednu sezonu. Zato je možda upravo lutanjima Alonsa i kraj!?

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: f1, fernando alonso, formula 1, indy 500, mclaren-honda, renault, sport