2

MotoGP Termas de Rio Hondo: Vinales ušao u istoriju!

Drugom uzastopnom pobedom na početku sezone, Maverick Vinales je postao prvi vozač Yamahe nakon legendarnog Wayne Raineya koji je ostvario dvostruki trijumf za japansku ekipu na samom početku godine!

Foto: Yamaha Racing

Foto: Yamaha Racing

Na drugoj trci MotoGP sezone, koja se vozila na stazi Termas de Rio Hondo u Argentini, vozač Movistar Yamahe, Maverick Vinales, ostvario je još jednu, drugu uzastopnu pobedu u sezoni i na najbolji način započeo pohod kao mogućoj prvoj tituli, osvajajući maksimalnih 50 poena.

pročitaj još

    Foto: Yamaha Racing

    Foto: Yamaha Racing

    I ne samo to, već je, verovali ili ne, Vinales prvi vozač Yamahe nakon legendarnog Wayne Rainey i davne 1990. godine koji je uspeo da na prve dve trke sezone donese trijumf japanskom timu, što nije pošlo za rukom čak ni Rossiju, ni Lorenzu!

    Foto: Yamaha Racing

    Foto: Yamaha Racing

    Kada smo već kod Rossija, on bi slobodno mogao da svoj nadimak „Doktor“ promeni u „Mađioničar“, budući da je opet uspeo u nedeljnoj trci da izvuče „zeca iz šešira“, osvajajući odlično drugo mesto, nakon katastrofalnih slobodnih treninga, pa i odlaska u Q1, budući da se nije direktno plasirao za „glavne“ kvalifikacije.

    Foto: Yamaha Racing

    Foto: Yamaha Racing

    Problem koji ga muči tokom zimskih testiranja, kao i na prvoj trci u Losailu – nedovoljno poverenja u „prednji kraj“ prilikom ulaska u krivinu, i dalje je prisutan, ali je sada i „Doktor“ postavio pitanje da li je baš samo do nove komponente Michelin pneumatika sa mekškom karkasom ili ipak do nove Yamahe M1, budući da se problem javio i tokom vožnje po kiši, sa drugačijom specifikacijom pneumatika.

    Foto: Yamaha Racing

    Foto: Yamaha Racing

    Na to ćemo izgleda morati da pričekamo do sledeće trke u Austinu, na stazi Circuit of the Americas, kada bi napokon trebalo da stigne i nova (stara) specifikacija „guma“ sa tvrđom karkasom, koja je planirana i za Argentinu, ali je kasno stigla zbog problema na argentinskoj carini, da bi na sastanku „trkačke komisije“ (neki bi rekli, uz veliki pritisak Honda Racing tima!) odlučeno da se ne dozvoli njeno testiranje, čak ni na slobodnim treninzima.

    Foto: MotoGP

    Foto: MotoGP

    Bilo kako bilo, Honda se u Argentini pošteno obrukala, barem kada je reč o fabričkim vozačima, koji su se odlučili za tvrđu smesu prednjih pneumatika, te usled nešto nižih temperatura, doživeli tzv. „low side“ pad u istoj krivini (broj 2), gotovo na isti način, nakon blokiranja prednjeg točka. Na svu sreću, ni Marquez, ni Pedrosa, nisu se povredili pri ovim izletanjima.

    Foto: MotoGP

    Foto: MotoGP

    Čast Honde donekle je spasao Cal Crutchlow, osvajanjem trećeg mesta, koji je veći deo trke vodio interesantnu borbu sa Rossijem, ali je morao u nekoliko navrata da „popusti“ jer je potrošnja goriva na njegovom motociklu prelazila sve kalkulacije, te je prioritet na kraju bio, ipak, završiti trku i uzeti važne poene!

    Foto: MotoGP

    Foto: MotoGP

    Ništa bolje od Honde nisu prošli ni vozači Ducatija, budući da je Lorenzo još u prvoj krivini, odmah nakon starta, „zajašio“ Suzuki Andree Iannonea i odustao, dok je Dovizioso „počišćen“ od strane Aleix Espargara, kada je Španac pogrešio na kočenju te „izgubio“ prednji kraj motocikla, i slično kao prošle godine Pedrosa u Teksasu, sa sobom „pokupio“ nesrećnog Dovija.

    Foto: MotoGP

    Foto: MotoGP

    Za utehu Ducatiju, odličan četvrti bio je Alvaro Bautista, na prošlogodišnoj specifikaciji Desmosedici GP16 motocikla, koji je iza sebe ostavio i Danilo Petruccija iz Pramac Racing na GP17 verziji. Velik potencijal pokazao je Johann Zarco, osvajanjem petog mesta, baš kao i njegov timski kolega iz Tech3 Yamaha, Jonas Folger, koji je na cilj stigao odmah iza Francuza. Koliko je Yamaha bila dominantna u Argentini govori i podatak da se u prvih šest motocikala, našlo čak četiri Yamahe, dve fabričke i dve „privatne“, na kojima su vozile „novajlije“ u MotoGP šampionatu!

    Foto: MotoGP

    Foto: MotoGP

    Naredna trka vozi se za dve nedelje, na stazi Circuit of the Americas, na kojoj je do sada, jedini pobednik u MotoGP kategoriji bio Marc Marquez. Da li će i dalje ova staza ostati u „vlasništvu“ Španca, teško je reći, budući da Hondu i dalje muči problem sa elektronikom i prevelik gubitak vremena pri izlascima iz krivina, naročito na brze i dugačke pravce, po kojima je staza u Teksasu poznata. Po onome što je do sada pokazao, Vinales je najozbiljniji kandidat da prekine Marquezov pobednički niz u Americi, ali ne treba isključiti ni vozače Ducatija, kojima ta staza dosta pogoduje.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: argentina, maverick vinales, motogp, termas de rio hondo, valentino rossi, yamaha
    Popularni komentari
    • A
      Alehandro

      Setili ste se da postoje i motocikli konacno, nijedan izvestaj sa sajma o motociklima niste imali a toliko je toga bilo……

    • S
      Stojko

      Ozbiljno se komplikuje situacija…