0

FORMULA 1 2017: Novo doba, početak sličan!

Nova pravila konstrukcije bolida F1 u 2017. godini donele su izvesne promene, ali nakon kvalifikacija za VN Australije, prvu trku ove sezone, utisak je da su Lewis Hamilton i Mercedes i dalje tandem koji će biti teško pobediti

Foto: Andy Hone/LAT Images

Foto: Andy Hone/LAT Images

Počela je 71. sezone FIA Svetskog šampionata Formule 1. Sezona koju će između ostalog, pored promene vlasničke strukture takmičenja, jer novi vlasnik je američka kompanija Liberty Media, obeležilo i uvođenje novih tehničkih pravila u konstrukciji bolida.

pročitaj još

    Foto: Zak Mauger/LAT Images

    Foto: Zak Mauger/LAT Images

    Naime, bolidi za 2017. godinu su sada širi za 200 mm, tako da trag točkova iznosi čitavih 2.000 milimetara. Širina prednjeg spojlera povećana je na 1.800 mm i on sada mora imati trouglast oblik. Zadnji spojler je u odnosu na prošlu godinu niži za 150 mm, ali je i širi za 200, te pomeren više ka nazad, što znači da su bolidi generalno i duži. Proširen je i pod bolida, pa je i ukupna širina onog što bi nazvali „karoserijom” povećana za 200 mm.

    Foto: Andy Hone/LAT Images

    Foto: Andy Hone/LAT Images

    Deo koji se nalazi neposredno iza prenje osovine, sve do početka uvodnika vazduha prepušten je inženjerima da slobodno konstruišu aerodinamička rešenja difuzora i deflektora vazduha. Sve obezbeđuje bolje aerodinamičko prianjanje i veće brzine u krivinama. Uz to, povećan je i mehanički grip, odnosno prošireni su pneumatici za 30%. Širina prednjih sada iznosi 305, a zadnjih 405 mm.

    Foto: Steven Tee/LAT Images

    Foto: Steven Tee/LAT Images

    To znači da je i masa “guma” veća za nekih 5 kilograma, pa će tako u novoj sezoni minimalna dozvoljena težina bolida iznositi 722 umesto 702 kilograma. U to je, naravno, uračunato i 105 kilograma goriva koliko je maskimalno dovoljeno koristiti tokom jedne trke. Razvoj pogonskih jedinica tokom sezone više nije ograničen, odnosno zamiznut, ali njihov broj jeste, kao i do sad.

    Foto: Sam Bloxham/LAT Images

    Foto: Sam Bloxham/LAT Images

    Svih deset timova, sa izuzetkom ekipe Manor, koja je u međuvremenu bankrotirala i neće se takmičiti u 2017.  godini, pojavilo se na početku sezone u Melburnu. Prva dva slobodna treninga protekla su u dominaciji vozača Mercedesa, Britanca Lewisa Hamiltona i Finca Valtteri Bottasa. Međutim, Ferrari je bio prilično blizu, tako da je Nemac Sebastian Vettel na trećem slobodnom treningu postigao najbolje vreme.

    Foto: Zak Mauger/LAT Images

    Foto: Zak Mauger/LAT Images

    U kvalifikacijama, ipak, Hamilton je opravdao ulogu favorita i ostvario najbolju startnu poziciju, svoju 62. u GP karijeri. Vettel je uspeo da nadmaši Bottasa, te je postigao drugo najbolje vreme i time po prvi put nakon 2015. godine i VN Singapura doveo bolid ekipe Ferrari u prvi startni red, razdvojivši vozače Mercedesa, dok je njegov timski kolega, Finac Kimi Raikkonen, bio četvrti.

    Foto: Andy Hone/LAT Images

    Foto: Andy Hone/LAT Images

    Veliko razočarenje doživala je domaća publika budući da je Australijanac Daniel Ricciardo, vozač Red Bulla u samom finišu kvalifikacija izleteo sa staze, tako da će u sutrašnju trku, koja počinje u 7:00 časova po našem vremenu, krenuti sa desete startne pozicije. Njegov timski kolega, Holanđanin Max Verstappen je peti, a Francuz Roman Grosjean iz tima Hass je šesti. Brazilski veteran Felipe Massa u bolidu Williams startovaće kao sedmi, ispred dvojice tamičara tima Toro Rosso, Španca Carlosa Sainza i Rusa Danila Kvyata.

    Foto: Glenn Dunbar/LAT Images

    Foto: Glenn Dunbar/LAT Images

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: australija, f1, ferrari, formula 1, hamilton, kvalifikacije, mercedes, vettel