0

REVOLUCIJA NA TALASIMA: Jeanneau Sun Odyssey 440

Renomirani dizajner plovila Phillipe Briand u saradnji sa kompanijom Janneau kreirao je model Sun Odyssey 440 koji u klasu jedrilica od 44 stopa unosi mnogobrojne inovacije

Foto: Jeanneau

Foto: Jeanneau

Iako se u svetu nautike promene ne dešavaju previše često, najnoviji model popularne linije Sun Odyssey iz francuskog brodogradilišta Jeanneau smelo preispituje pravila modelom 440. U pitanju je jedrilica koja na nautičku scenu, pre svega, u klasu do 44 stope odnosno 13,4 metra donosi napredna rešenja i autentičan dizajn. No, krenimo redom…

pročitaj još

    Foto: Jeanneau

    Foto: Jeanneau

    Estetski, Sun Odyssey 440 rad je po mnogima najuglednijeg dizajnera u svetu ekskluzivnih plovila, Francuza Philippe Brainda. Rezultat je, iako sami Francuzi imaju izreku da o ukusima ne treba raspravljati, atraktivna jedrilica koja jednostavno pleni elegancijom. Harmonija stila i komfora, a pod markom Jeanneau pruža impresivnu pojavu i estetski uživanje putnicima, ali i posmatračima. I to na tri načina… Prvo, trup je prilično širok i više nalikuje nekim radnim plovilima, mada je upravo to ostavilo mogućnost da se u potpalublju stvori dosta prostora, što je netipično za jedrilice ove klase. Tako je dosta stvari koje se uobičajeno nalaze na krmi plovila prebačeno na pramac, ali tako ta nisu poremećeni balans i performanse.

    Foto: Jeanneau

    Foto: Jeanneau

    Drugo, zahvaljujući nepostojanju izraženih pregrada između kokpita i palube, unapređena je bezbednost i upotrebljivost. To znači da se paluba lagano “spušta” ka vodi. Međutim, treća značajna izmena, ipak, deli, tačnije štiti putnike, a to je tzv. “tranformer”. U pitanju je “naslon” ili pregrada koja je pomična i moguće je njeno spuštanje ili podizanje pod ulgom od 90 stepeni, horizontalno ili vertikalno, tako da se “obaranjem” dobija dodatni prostor na krmi i proširenje zone kokpita. Time je, istovremeno, ostalo više prostora za sto na palubi, frižider, roštilj i sl.

    Foto: Jeanneau

    Foto: Jeanneau

    Zahvaljujući gotovo četiri decenije dugom radu za Jeanneau i sa iskustvu pretočenim u 45 modela koje je do sada konstruisao, glavni dizajner sada kao da se vraća u 1977. godinu, na projekat “Symphonie”. Jer, Sun Odyssey 440 ima upravo tako “čiste” linije, a opet, naglašene do najsitnijih detalja. Nema sumnje da će spoljašnost ove ekskluzivne jedrilice postati primer stila koji traje. Uostalom, Jeanneau je najveći svetski proizvođač upravo u klasi plovila između 40 i 64 stope i neko ko diktira trendove u poslednjih 60 godina.

    Foto: Jeanneau

    Foto: Jeanneau

    U unutrašnjosti modela Sun Odyssey 440 je sve podređeno maksimalnom uživanju. Da je hedonizam putnika na vrhu prioriteta jasno je već pri pogledu na selekciju materijala i nivo završene obrade. Kao najvažniju oazu i epicentar uživanja za glavnu kabinu predviđen je liderski prostor u klasi. Svetliji tonovi i prvoklasni prirodni materijali doprinose da enterijer samouvereno dobije najvišu ocenu.

    Foto: Jeanneau

    Foto: Jeanneau

    Jeanneau Sun Odyssey 440 je luksuzna jedrilica duga 12,64 metra, širine trupa od 4,3 metra. Dubina gaza joj je od 1,6 do 2,2 metra, a “istisnina” je 9.244 kg. Visina jarbola je 16,5 metara, dok površina glavnog jedra iznosi 50 m2, kolika je i “Genoa”, a tu su i jedro za oluju od 9,8 m2, te asimetrični i simetrični “spinnaker” od po 160 kvadratnih metara. Ukoliko pogon vetra nije dovoljan na raspolaganju je i pouzdani Yanmar motor od 45 konjskih snaga.

    Foto: Jeanneau

    Foto: Jeanneau

    Mnogo više detalja o ovoj jedrilici biće poznato u septembru, nakon Salona nautike u Kanu…

    Uroš Popović

    chats-viber-ts

    Tagovi: brod, jahta, jeanneau, luksuz, nautika, sun odyssey 440