1

ULAZAK U DRUGI SVET: Aston Martin AM37

Sa 37 stopa dugim motornim brodom AM37, britanski proizvođač luksuznih automobila Aston Martin, uz pomoć holandskog brodogradilišta Quintessence Yachts, „uplovljava” svet nautike!

Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

I Aston Martin je među onim proizvođačima automobila koji nije odoleo izazovu koketiranja sa nautičkim svetom. A tu, na granici gde se susreću dva sveta, suvozemni i vodeni, uvek je spektakularno! Model AM37, koji je nastao u holandskom brodogradilištu Quintessence Yachts, upravo je rezultat dvogodišnjeg rada u traganju, kao i spajanju, onog najboljeg iz spomenuta dva sveta.

pročitaj još

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Tim dizajnera britanskog proizvođača automobila, koji je radio na modelima One-77, Vulcan i novom DB11, usmerio je svoje znanje i bogato iskustvo u kreiranju vozila ka stvaranju jedinstvenog plovila. Ipak, dizajner Marek Reichman i njegove kolege trebali su da svoje ideje uklope i sa osnovnim nautičkim postulatima, a o tome se brinuo Mulder Design, koji je bio zapravo spona sa Quintessence Yachts, proizvođačem brodova čiji zadatak je bio da sve to pretvori u stvarnost.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Utisak je da AM37 nosi prepoznatljive gene Aston Martina, o čemu govore jasne linije i forme broda, lišene suvišnih detalja. Možda se otišlo malo i u krajnost, budući da na pramcu nema čak ni najmanje ograde, a sidro se na specifičan način, elektro-hidrauličnim putem, spušta i podiže, te smešta u za to predviđen prostor. Još zanimljiviji je vetrobran, koji je prava inovacija u nautičkom svetu. Izrađen je iz jednog komada, sa karakterističnim zakrivljenjem, koje je tu radi bolje aerodinamike, mada i značajno doprinosi opštem utisku.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Međutim, najjasnija veza sa automobilskim svetom vidljiva je kada se elektro-pomična zaštita kokpita, napravljena od karbona, podvuče pod krmeni deo palube. Tada se jasno vidi kokpit, kao i to da je ovo jedan pravi Aston Matin, samo na vodi. Kormilo, odnosno upravljač, te svakako sedišta, kao da dolaze iz automobilla, naravno onih supersportskih, pa i same komande gasa i trimovanja motora. Instrumenti su, takođe, više u stilu suvozemnog sveta, smešteni u karbonu, ali veoma jasni i pregledni, sa ekranom od 15 inča, osetljivim na dodir, putem kojeg se upravlja različitim sistemima broda.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Između ostalog, tu je i komanda kojom se onaj elektro-pomični karbonski “prekrivač”, putem hidrauličnih podizača može postaviti iznad samog kokpita kao bimini, tj. zaštita od sunca i kiše. Pri tome se jedan deo velike krmene platfome od tikovine može pomeriti još malo ka nazad, kako bi se olakšao pristup vodi.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Sa 11,1 metra dužine, preko svega, AM37 se ubraja u klasu dnevnih kruzera na kojem puni komfor može da uživa osam odraslih osoba. No, ovaj brod ima i klimatizovanu kabinu sa mini-kuhinjskim delom u kojem su frižider, mikrotalasna, kafemat i TV od 48 inča, a naravno, tu su i sudoper, te kupatilo i toalet. Budući da je trpezarijski sto, za koji se inače udobno smešta šest osoba, moguće elektro-hidraulikom spustiti, taj prostor se lako pretvara u veliki ležaj, pa u slučaju potrebe, na ovom brodu se može i prenoćiti. Od materijala dominiraju drvo, karbon i svakako najkvalitetnija koža.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Kao snažni brod koji koketira sa supersportskim automobilima marke Aston Martin, sasvim je logično da AM37 ima adekvatno moćan pogon. Za sada je proizveden samo jedan primerak ovog plovila i to verzija sa izrazito sportskim karakteristikama, te oznakom AM37S. To znači da je pokreću sa dva Mercury Racing benzinska motora, svaki od po 520 KS, koji omogućavaju maksimalnu brzinu od 50 čvorova. Kasnije, u ponudi će se naći i dve verzije sa nešto slabijim takođe, Mercury Mercruiser benzinskim i dizel motorima, od 430 i 370 KS, koje bi trebale da obezbede 40, odnosno 37 čvorova maksimalne brzine.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Brzini, ali i odličnim manevarskim sposobnostima svakako doprinosi upotreba najsavremenijih, ultralakih i veoma izdržljivih materijala, te dobar raspored masa i ukupno mala istisnina broda od 7,5 tona. Uz to, AM37 ima trup specifičnog „dvostrukog V” oblika koji mu omogućava lak i brz prelaz iz deplasmanske plovidbe u glisiranje, kao i za 10% veću maksimalnu brzinu zbog smanjenja površine u kontaktu sa vodom.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Kapacitet rezervoara za gorivo iznosi 800 litara, a onih za pijaću i tehničku vodu dva puta po 100 litara. To znači da je prepostavljena autonomija verzije sa najsnažnijim benzinskim motorima oko 160 nautičkih milja, dok je za brodove sa slabijim benzinskim, kao i dizel motorima, ona približno veća za 100 nautičkih milja.

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Foto: Aston Martin/Quintessence Yachts

    Tako Aston Matrin vidi svoju misiju spajanja elegantnih supersportskih automobila sa fascinantnim brodovima, pri čemu su dizajn, performanse i kvalitet izrade samo neke od bitnih karika. Za očekivati je da u budućnosti ovo verovatno bude put kojim će krenuti i drugi proizvođači. No, za Aston Martin, po svemu sudeći, ovo neće biti samo kratak “izlet” u nautički svet. Ovde se izgleda radi o pažljivo smišljenoj strategiji širenja marke u sasvim novom pravcu i dobro isplaniranom ulasku u jedan drugi svet!

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: am37, aston martin, jahta, nautika, Quintessence Yachts
    Popularni komentari
    • Z
      Zainteresovani

      Sunce ti…