7

TRANSFORMACIJA: Riva 76 Bahamas Convertible

Riva je otvorila novo poglavlje u nautičkim pričama, jer prava je umetnost spojiti prepoznatljivi šarm, tradiciju i sofisticirani dizajn sa vrhunskom izradom, tehnološkim inovacijama i performansama, a da se pri tome omogući i dodatna transformacija, jer model 76 Bahamas, zahvaljujući C-Top sistemu sa pomičnim tvrdim krovom, za čas postaje “kabriolet”!

Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

Moć transformacije je dodatni adut italijanske marke Riva. Ova plovila iz Ferretti grupacije, inače, tradicionalno dovedena do savršenstva po pitanju dizajna i elegancije, koja predstavljaju sintezu bogatog istorijskog nasleđa i tradicije sa inovacijama, savremenom tehnologijom i performansama, uz novi 76′ Bahamas Convertible, dodatno dobijaju na značaju u klasi supersportskih brodova.

pročitaj još

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Naime, novi model predstavlja korak dalje u evoluciji koja je počela 2015. godine, sa brodovima 88′ Domino Super i 88′ Florida, kada je uvedena filozofija o brzom preobražaju “kupea” u “kabriolet” i obrnuto…

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Veoma brzo, ta ideja o jednom telu, a dve duše, osvojila je mnoge i u brodogradilištu na jezeru Iseo, tačnije u mestu Sarnico, mogli su da odahnu. Njihova pionirska vizija mediteranskog šarma na vodi koji za nekoliko trenutaka iz klase Coupe prelazi u Open, naišla je na odličan prijem, čak i kod onih “okorelih” tradicionalista i pobornika marke Riva.

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Projekat nastao u saradnji sa dizajnerskim studijom Officina Italiana Design, a koji su predvodili Mauro Micheli i Sergio Beretta, svoju teničku osnovu pronašao je u plovilu 76′ Perseo, već dobro poznatom i izuzetno traženom kupeu. Aero i hidrodinamiče linije trupa u prepoznatljivoj “ajkula sivoj” boji (Shark Grey) dodatno su istaknute velikim segmentima crne, dok hromirani detalji vešto naglašavaju forme. Odeljenje u kojem su smešteni motori, kao i kabina za posadu i deo kokpita su, takođe, preuzeti od spomenutog kupe modela.

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    No, ono što je zaista novo je C-Top. To je elektro-pomični, ultralaki tvrdi krov od karbonskih vlakana, koji je po potrebi poklopac dodatne platforme za sunčanje na pramcu, tačnije ispred kokpita, ali i krov nad samim kokpitom. On odlično naleže na vetrobransko staklo, kao i na roll-bar, tako da čini skladnu estetsku celinu. Vreme potrebno za “preobražaj” modela 76′ Bahamas Convertible iz verzije Open u Coupe, kao i obrnuto, je 90 sekundi.

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Organizacija kokpita i skiperske pozicije, kao i dizajn glavnog salona i kompletnog potpalublja, prepušteni su željama budućih vlasnika. Prostora ima dovoljno, baš kao i prirodne svetlosti, čak i kada je krov iznad samog kokpita. U standardnoj postavci, sa sofom u obliku slova “L” za trpezariskim stolom komforno se smešta 8 odraslih osoba. Tu je i kompletna oprema sa pratećim uređajima koji se i inače nalaze u modernim kuhinjama, s tim što se još mnogo toga može dodati po želji kupca…

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Sam kokpit je odmah pored stepenica koje vode ka kabinama ispod glavne palube. Sedišta, a ima ih dva sa desne i jedno sa leve strane, dovoljno su široka i udobna, dok je instrumentacija veoma pregledna. Vetrobransko staklo odlično obavlja svoju primarnu funkciju i omogućava odličnu preglednost u svim pravcima.

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Ispod palube se nalaze tri kabine. Glavna ima veliki, bračni, ležaj i kupatilo podeljeno u tri segmenta. U nju se ulazi iz glavnog predsoblja u kojem, opet po želji vlasnika, mogu biti smešteni različiti uređaji i ostave. Istovremeno, iz te prostorije, gde su, takođe smešteni, još jedna trpezarijski sto i sofa, TV i audio oprema i slično, se pristupa i bočnoj, kao i kabini u pramcu. Svaka od njih ima odvojeno kupatilo sa toaletom, dovoljno prorodnog svetla, kao i mesta za odlaganje stvari. Kompetan izgled enterijera odražava mediteranski karakter, te predstavlja veštu kombinaciju boja i dezena, kvalitetnih materijala, kože, mermera, metala, stakla itd.

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Model Riva 76′ Bahamas Convertible pokreće par V12 MAN dizel motora od kojih svaki ima 1.550 KS. Sa standardnim elisama, ovo plovilo dostiže maksimalnu brzinu od 32 čovora, dok je krstareća, bar prema preliminarnim podacima, 28 čvorova. Po želji vlasnika, brod je moguće opremiti i snažnijim motorima od 1.800 KS, što će maksimalnu brzinu povećati za 5 čvorova, a krstareću za 4, samo što tada ne važi podatak o autonomiji od 315 nautičkih milja. Zapremina rezervoara za gorivo je 5.600 litara, dok u rezervoar sa pijaćom vodom staje 840 litara.

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Foto: Guido Cantini/Ferretti Group

    Riva je ovim brodom dugim nešto preko 23 metra dokazala da je priča o jednom telu sa dve duše moguća. Zapravo, 76′ Bahamas Convertible predstavlja dokaz da brza transformacija iz jednog oblika predstavlja novi kvalitet u ponudi, koje je tržište prepoznalo!

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: bahamas, convertible, coupe, ferreti group, nautika, open, riva 76
    Popularni komentari
    • S
      SRLE

      Uuufff BRUKA…

    • M
      Mira

      U pravu su za, dobar naziv infikus, sve lepo nasminkano, ali se vidi veoma los kvalitet infikusa, dobar pokušaj, jeftino, nasminkano, prodaje se skupo , pa jos infikus, hahaheeee

    • L
      Lubisa

      Ovde se vidi da krmom ne vuce vodu ko infikus.