1

EVOLUCIJA LUKSUZA: Lagoon 52

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

Novi Lagoon 52 nije običana jedrilica sa dva trupa, prostranim centralnim salonom, udobnim kabinama i mnogo prostora za odmor i zabavu. Ovo plovilo, pored elegancije, komfora i sigurnosti, pruža i sasvim dobre jedriličarske performanse. Direktni je naslednik modela Lagoon 500, ali sa njime počinje i novo poglavlje u klasi katamarana.

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

Najpre, u izradi ove jedrilice upotrebljeni su najnoviji, kao i najplemenitiji i najluksuzniji materijali, pogotovo u njenom enterijeru, gde preovladava drvo kao osnovni materijal. Sama unutrašnjost tako je koncipirana da je akcenat dat prostranosti, sa dovoljno mesta gde čovek prosećne visine može stajati uspravno, a opet, uz prepoznatljive Lagoon detalje, zadržana je funkcionalnost i ovog plovila.

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

Broj odvojenih kabina i kupatila može da varira, naravno, u skladu sa prethodnim opredeljenjem vlasnika, tako da je moguće imati ih 3, 4 ili 5. Svaka od njih ima dovoljno dnevene svetlosti, kao i odlično provetravanje, zahvaljujući prozorima na trupu. Tu su i bračni krevet prosečnih dimenzija, kao i ostave za odeću i jedriličarsku opremu. U trupovima su smeštena i četri rezervoara za pijaću vodu, od kojih svaki ima zapreminu od 240 litara. Centralni deo jedrilice je svakako veliki salon sa kuhinjom i trpezarijom, koji se prema krmi otvara i postaje prostrana terasa za dnevni boravak i uživanje, ujedno natkrivena tzv. „flaj bridžom”.

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

Kokpit se nalazi tačno iznad, dakle na “flaj bridžu”, i prilično je prostran. Može mu se prići sa obe strane, putem kratkih stepenica sa trupova, a uz njega se nalazi i platforma za sunčanje. Skiper ima mogućnost izbora tri pozicije, standardne, centralne i one prilikom uplovljavanja i isplovljavanja, čime dobija bolju preglednost tokom manevrisanja. Uz to, ovaj katamaran ima i dva motora od po 54 KS, sa po dva rezervoara za gorivo od 496 litara, za svaki slučaj.

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

No, Lagoon 52 nije samo komforna jedrilica. Sa njom se, pored laganog krstarenja, može upustiti i u ozbiljnije jedriličarske poduhvate, što većina “kruzer” katamarana do sada nije mogla. Veća visina jarbola, koja sada iznosi 27,22 metara, računajući od površine vode, omogućila je i povećanje izbora jedara. Tako je glavno jedro sada relativno uže, ali i više postavljeno, pa da bolje “hvata vetar”.

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

To je, istovremeno, omogućilo i povećanje ukupne površine jedara na 170 kvadratnih metara, a samim tim, i bolje performanse. Sa druge strane, “bum” je skraćen, tako da je manevrisanje olakšano. A kroz sve ove izmene, postignuta je i bolja distribucija težine, te veće opterećenje u samom centru plovila, čime je dobijeno na stabilnosti.

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

U isto vreme, konstruktori su vodili računa i o uštedama u masi, pa su savremeni ultra-laki i kompozitni materijali izdašno korišćeni, kako bi Lagoon 52 zadržao manevarske sposobnosti i glavne prednosti koje ima u odnosu na jedrilice sa jednim trupom. Pre svega, tu se radi o odličnoj stabilnosti u plovidbi i na nešto nemirnijem moru. Bočnog naginjanja gotovo da i nema, tako da je i bezbednost posade veća, što ovaj katamaran čini pogodnim kao čarter plovilo. Ujedno, zbog velike otvorene površine, olakšano je i ukrcavanje i iskrcavanje, a i sam boravak na palubi sa ovoliko mesta je mnogo prijatniji.

Foto: Lagoon

Foto: Lagoon

Tako ukratko izgleda najnoviji ploveći salon od 52 stope, koji ima i skoro pa sportske karakteristike, po viđenju francuskog brodogradilišta iz Bordoa. Mada, poznavajući Lagoon, priča se ovde neće završiti i još toga tek sledi!

Zoran Živkov/TopSpeed

Tagovi: jahta, katamaran, lagoon 52, nautika
Popularni komentari
  • d
    drgag

    motiku u ruke