1

Porše za odabrane: Techart Porsche 911 Turbo

Foto: Techart

Foto: Techart

Poršeovi modeli imaju poseban status kod zaljubljenika u sportske automobile, a generalni stav je da su oni nabolji onakvi kakvi napuštaju fabriku. Ipak tjunerska kuća Tehart, koju smo u par navrata posećivali i čije modele smo testirali, jedna je od retkih koja ima dovoljnu reputaciju, i čije izmene na “poršeima” se ne dočekuju burom kritika. Da je tako, Tehart je nedavno potvrdio promocijom poboljšane verzije novog “911 turbo”. Ovaj put izmene nisu tako drasične, što je kada je ovaj automobil u pitanju dobro, ali su dovoljne da se tjunirana verzija dovoljno razlikuje od “običnih”.

Foto: Techart

Foto: Techart

Ono po čemu je nemački tjuner posebno poznat su aerodinamički dodaci. Oni se za razliku od pojedinih konkurenata koji koriste jeftine materijale, izrađuju sa posebnom pažnjom, tako da je kvalitet na nivou Poršea. Svi spojleri su izrađeni od ugljeničnih vlakana, tako da imaju izuzetnu čvrstinu, a da pritom ne predstavljaju nepotreban balast. Novi “911 turbo” ima pokretni prednji spojler, koji je kod Tehata podešen tako da se aktivira pri brzinama većim od 120 kilometara na čas, čime se obezbeđuje poboljšanje stabilnosti. Tek kada brzina opadne na manje od 80 kilometara na čas, on se vraća u prvobitnu poziciju.

Foto: Techart

Foto: Techart

Izmene su vidljive i u zadnjem delu, koji poseduje fiksirani spojler, dok donji deo krasi lakirani difuzor i dva ovalna završetka izduvnog sistema koji se usecaju jedan u drugi. Izduvni sistem je takođe Tehartov, izrađen je od nerđajućeg čelika, a poseduje i specijalnu klapnu za usmeravanje izduvnih gasova, čime se značajno menja i zvuk automobla, sve zavisno od odabranog režima vožnje. Na krovu je primetan mali spojler koji je takođe izrađen od kompozitnih materijala, a koji pored estetske ima i veoma važnu funkciju, jer reguliše strujanje vazduha niz zadnje staklo, čime se značajno poboljšava aerodinamika.

Foto: Techart

Foto: Techart

Auto je serijski postavljen na aluminijumske točkove prečnika 21 inč, sa pet udvojenih krakova, koje mogu da budu u standardnoj nijansi, a dostupna je i dvobojna verzija. Nude se i specijalne ultralagane i čvrste kovane aluminijumske felne prečnika takođe 21 inč, a opcija su i 20-ice sa centralnim zaključavanjem, koje su prvenstveno nemenjene vozačima koji praktikuju trkačke vikende i posete raznim pistama. Točkovi su postavljeni na modifikovano oslanjanje sa skraćenim oprugama koje nisku karoseriju dodatno spuštaju bliže ka tlu. Podrazumeva se da je i motor opremljen “power kit-om”, ali za sada nije poznato kako on utiče na snagu i obrtni moment, a detalji će biti saopšteni tokom Salona automobila u ženevi ovog meseca, gde će Tehartov “911 turbo” imati zvaničnu prezentaciju.

D. Jojić/TopSpeed

Tagovi: techart, tjuning
Popularni komentari
  • W
    Wade

    Jel zapaljiv? 🙂