0

TITANIUM POLIRANJE: Prvi sjaj, drugi put! (VIDEO)

Šta je potrebno uraditi da bi se vratio prvobitni sjaj automobila, kakva oštećenja laka se mogu eliminisati poliranjem, a kakva ne i koliko je vremena i novca potrebno za jedan sveobuhvatni tretman u vrhunskom servisu iz kog automobili izlaze kao iz salona

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ma koliko da ste brižni vlasnik automobila odnosno dobar vozač koji „mazi i pazi“ svog ljubimca na četiri točka, ne možete ga zanavek čuvati pod staklenim zvonom. Eksploatacija vozila pre ili kasnije dovodi do pojave oštećenja laka na karoseriji i do toga obično dolazi usled različitih spoljašnjih uticaja kao što su kamenčići i prašina, bubice, a nažalost tu su i neizbežna „češanja“ na sve zatrpanijim parkinzima.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Srećom, dobar deo sitnih ogrebotina može se eliminisati poliranjem. Šta podrazumeva ovaj proces, kakva se to oštećenja mogu otkloniti poliranjem a kakva ne, koliko sve to zahteva vremena i novca? Odgovore smo potražili u kompaniji Titanium iz Beograda, poznatoj po kvalitetnim uslugama na polju restauracije i očuvanja izgleda automobila, tzv. auto „ditejlinga“, kao i uvozom, distribucijom i maloprodajom profesionalne auto kozmetike.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Poliranje je mehanički proces skidanja laka koji je oštećen ogrebotinama kao što su, recimo, one od granja, pranja, noktiju… Polir pastom i mašinom filigranski precizno skida se tanak površinski sloj laka od nekih 2–3 mikrona od ukupno 150–200 mikrona, koliko iznosi ukupna debljina farbe.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    “Da bi poliranje dalo maksimalni efekat, pre toga je neophodno uraditi dekontaminaciju laka glinenim blokom. Ovaj proces podrazumeva uklanjanje dubinskih nečistoća sa laka, poput tačkica od katrana, bubica i ostalih prljavština koje su se uvukle u sitne pore laka. Na taj način se dobija oko 20–30 procenata više sjaja“, kaže Radoslav Nikolić, vlasnik kompanije Titanium.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nažalost, poliranjem se ne mogu otkloniti recimo ogrebotine od ključa ili od drugog vozila ukoliko su napravile dublja oštećenja, ali se ovim tretmanom svakako vraća prvobitni sjaj. Osim poliranja, u Titaniumu su posvećeni i tzv. „ditejlingu“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    „Pod ovim terminom podrazumevamo detaljno čišćenje određenih površina na eksterijeru i u enterijeru. Radimo ditejling sa poliranjem farova, aluminijumskih točkova, dok u kokpitu ovaj poseban tretman kroz hemijsko i dubinsko pranje dobijaju sva ona teško pristupačna mesta – površine oko dugmića, oko pora u kožnim sedištima, prostor između sedišta i centralnog tunela, itd.”, objašnjava Nikolić.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ono po čemu se izdvaja kompanija Titanium jeste veličina i obučenost tima, što daje mogućnost da se kompletan posao oko jednog automobila završi za jedan dan. A da bi sve bilo na visokom nivou, pored veštih ruku neophodna je i prvoklasna kozmetika odnosno hemijska sredstva za poliranje i čišćenje. Sve to dostupno je po ceni od 100 do 400 evra, u zavisnosti od veličine automobila i tretmana koji se radi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A kako bi širok spektar usluga učinili povoljnijim, u kompaniji Titanium su pored pojedinačnih ponuda za jednoslojno te troslojno poliranje automobila, poliranje farova, „ditejling“ odnosno dubinsko hemijsko pranje enterijera, pripremili i dva specijalna paketa – Gold i Silver gde je po nižoj ceni objedinjeno više usluga, a više informacija može se pronaći na sajtu titanium rs.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: boja, detailing, farba, lak, poliranje, titanium