0

EKLATANTNE AMBICIJE: Evropska pretpremijera Mazde3 u Pragu

Ubrzo nakon svetske premijere u Los Anđelesu, četvrta generacija Mazde3 zablistala je na promociji koju je za predstavnike medija organizovala kompanija Mazda centralna i jugoistočna Evropa. Evo šta smo sve saznali o ovom, za japanskog proizvođača izuzetno značajnom novitetu, koji će se u Srbiji pojaviti tokom marta

Foto: Mazda

Foto: Mazda

Četvrta generacija Mazde3 imala je zvaničnu svetsku premijeru sredinom novembra na Salonu automobila u Los Anđelesu, a samo dve nedelje kasnije, mi smo novitet koji na proleće ulazi u izuzetno konkurentan tržišni C segment, upoznali u Pragu, na ekskluzivnoj evropskoj pretpremijeri koju je organizovala kompanija Mazda Centralna i Jugoistočna Evropa.

pročitaj još

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Sa šest miliona primeraka, koliko je u prethodnih 15 godina završilo u 130 država širom sveta, „trojka“ se dokazala u ulozi „magneta“ koji privlači krug kupaca koji ranije nisu vozili Mazdu, te ponosno nosi status najprodavanijeg pripadnika game japanskog proizvođača. O važnosti ovog modela govori i podatak da su prezentaciju vodili Kota Bapu iz Japana, program menadžer Mazde3 Dejvid Mekgonigl, regionalni direktor i Bahram Patrou, glavni dizajner Dakle, evidentno da je reč o izuzetno uspešnom modelu i isto tako veoma značajnom proizvodu za ovu, po mnogo čemu specifičnu japansku marku koja poslednjih godina sve više zadire u premijum kategoriju.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Ako pažljivo sagledate aktuelnu ponudu Mazde, videćete da praktično kompletnu liniju modela, u manjoj ili većoj meri, krase obeležja karakteristična za premijum marke. To se pre svega odnosi na dopadljiv spoljašnji dizajn, kvalitetan enterijer, kao i zadovoljstvo u vožnji uz danas neizostavne sigurnosne sisteme i asistencije. Upravo se tim principima vodi i nova Mazda3. Ne može se reći da je dizajn uvek presudan, ali on svakako predstavlja prvi u nizu faktora koji utiču na doživljaj nekog automobila.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Mazda3 nastavlja evoluciju i podiže dizajnerski jezik Kodo na jedan savim novi, viši nivo. Pri susretu uživo „hečbek“ nam se predstavio u dinamičnom svetlu. Napred dominiraju oštre linije i nisko postavljena zaravnjena maska, bočna silueta definisana je relativno tankim prednjim i izrazito masivnim zadnjim stubovima koji predstavaju jedan od najupečatljivijih dizajnerskih elemenata, dok je zadnji deo širok i podignut kao da je „napumpan“.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Ukratko, „hečbek“ model sa petora vrata, dugačak 4.459 mm, širok 1.797 mm i visok 1.440 milimetara, krasi dinamičan, sportski stas sa primetnom dozom masivnosti. U poređenju sa prethodnom generacijom dimenzije su minimalno korigovane, novitet je širi za 2 mm i niži za 5 mm, ali je međuosovinsko rastojanje povećano za 25 milimetara. Time je dobijeno nešto više prostora za putnike na zadnjoj klupi. Kada smo „zavirili“ u unutrašnjost uverili smo se da mesta ima sasvim dovoljno, kako napred tako i pozadi.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Naravno, kako je premijum zvezda vodilja, nova Mazda3 dobila je još kvalitetniji enterijer. Kokpit je izrađen po minimalističkom receptu „manje je više“ i koncipiran u skladu sa Mazdinom koncepcijom nazvanom Human-Machine interfejs. Uprkos činjenici da se pred nama zapravo našao predprodukcijski model koji nije bio u najvišoj opremi, uverili smo se da kvalitet materijala i preciznost završne obrade ne ostavljaju mesta za bilo kakve zamerke. Da se radilo na poboljšanju ergonomije, ukazuje recimo podatak da je podešavanje volana po dubini povećano za 20 mm, a promenjen je i položaj ručice menjača, bilo da je ona zadužena za komandovanje šestostepenom manuelom ili pak automatskom transmisijom sa istim brojem stepena.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Pored dve vrste prenosa, u ponudi će biti dva četvorocilindarska atmosferska benzinska agregata i jedan dizel. Skyactiv-G je poznati benzinac zapremine 2 litara od 122 konjske snage, koji je prošao reviziju kako bi bio usklađen sa najnovijim ekološkim normama. Međutim, jedan drugi motor zavređuje posebnu pažnju – potpuno novi „Skyactiv-X, dvolitarski benzinac sa kompresorom i 181 KS. Reč je o revolucionarnom dostignuću japanskih inženjera sa stepenom kompresije od čak 16:1, koji kombinuje dve vrste paljenja – kompresiono i pomoću svećice. Rezultat je 30 odsto veći obrtni moment i isto toliko niža potrošnja u poređenju sa Skyactiv-G motorom. Pored pomenutih benzinaca, na raspolaganju će biti i novi dizel od 1,8 litara sa 115 konjskih snaga. Novost će biti i opcioni AWD pogon.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Kako bi kvalitet i dinamiku vožnje podigli na viši nivo, u Mazdi su ojačali šasiju koja je sada dobila 30 odsto najčvršćeg čelika, a fokus je stavljen i na umanjenje buke vibracija i trenja, što to je između ostalog postignuto postavljanjem izolacije između unutrašnjih i spoljašnjih površina u podu automobila. Jedino što pomalo čudi jeste degradacija sistema oslanjanja koje je pozadi umesto multilink veze u više tačaka dobilo torzionu osovinu?!

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    U interesantnom ambijentu Vinogradi paviljona na promociji je prikazana samo kompaktna verzija sa petora vrata, ali će u ponudi biti i Mazda3 sa četvora vrata u formi sedana. Za razliku od hečbeka koji nosi određeni sportski naboj, limuzina se protegla do 4.662 mm i oblikovana je tako da apostrofira izduženu, elegantnu siluetu. Kako je identično međuosovinsko rastojanje kod dv amodel isto, neke razlike u kvantitetu prostora za putnike nema, ali će zato vlasnici sedan verzije profitirati u pogledu prtljažnika koji će nuditi veću zapreminu. Inače, ova produžena „trojka“ dolazi na tržište nešto kasnije, a u Srbiji bi trebalo da se pojavi otprilike u maju mesecu.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    Za kraj, saznali smo i neke informacije vezano za termin početka prodaje, konfiguraciju opreme i cene. Naime, novu Mazdu3 očekuje start na našem tržištu u martu, a ono što je specifično jeste da će početni nivo opreme biti veoma visok. Prema još uvek nepotvrđenim informacijama, praktično više neće biti Challenge paketa, već će ponudu otvarati nešto što je pandam sadašnjem Revolution paketu. Izuzetak su praktično nešto manji aluminijumski točkovi od 16 inča i manuelni klima-uređaj, ali zato će se bez doplate dobijati LED svetlosne grupe, navigacioni sistem, Bose stereo sistem sa 12 zvučnika, head-up displej, parking senzori, kao i bezbednosne asistencije poput Front Assist radara sa automatskim kočenjem, adaptivnog tempomata, nadzora mrtvih uglova i Lane Assist sistema za održavanje kolovozne trake.

    Foto: Mazda

    Foto: Mazda

    U ovakvoj konstalaciji i sa svim ostalim kvalitetima, nije ni realno očekivati da ulazni model bude ispod 20.000 evra. Uostalom, ko želi potpuno nov model sa akcentom na premijum notu, mora za to adekvatno i da plati. Mazdina politika i nije da privlači kupce povoljnom cenom, već kvalitetom, pouzdanošću i zadovoljstvom u vožnji.

    iz Praga,
    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: hečbek, limuzina, mazda3, skyactiv