0

TOUAREG PRODUCT EXPERIENCE: Upoznavanje skrivenih lepota

Za upravljačem najnovijeg Volkswagenovog modela Touareg prevalili smo za dva dana oko 700 kilometara i kao deo ekspedicije u organizaciji kompanije Porsch SCG upoznali prirodne lepote i interesantne znamenitosti Istočne Srbije

Foto: Petar Marković

Foto: Petar Marković

Nije prošlo ni tri meseca od kada je novi Touareg zvanično stigao u Srbiju, a mi smo već treći put dobili priliku da se „družimo“ sa novom, trećom generacijom popularnog SUV modela iz Volfsburga. Najpre je povodom početka prodaje novog modela održana promocija u originalno osmišljenom ambijentu u bašti beogradskog restorana Topčiderac, zatim smo imali automobil na višednevnom testu, da bi sada kompanija Porsche SCG, generalni uvoznik vozila marke Volkswagen u Srbiji, organizovala dinamičnu prezentaciju za predstavnike medija, sa akcentom na upoznavanje Touarega kroz dvodnevnu vožnju u regionu Istočne Srbije.

pročitaj još

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Ovaj događaj zapravo ima dva naziva – Touareg Product Experience i Upoznajmo Srbiju, a pored četiri Touarega, karavan vozila koji je startovao iz Beograda upotpunjen je sa četiri manja SUV modela, Volkswagena T-Roc. Moramo priznati da većina jako malo zna o ovim predelima Srbije, zato je svaki deo našeg „izleta“ bio u isto vreme zanimljiv i poučan, jer svako novo iskustvo i interesantna saznanja o našoj zemlji su dobrodošla. Itinerer nas je vodio preko Ćuprije gde smo se isključili sa auto-puta i nastavili dalje prema manastiru Ravanica koji se nalazi u okolini sela Senje.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Veliki i luksuzan SUV je kao stvoren za putovanje. Visoka pozicija sedenja i takoreći gorostastne dimenzije (4.878/1.984/1717 mm) proizvode dominantan osećaj za upravljačem. Mesta ima napretek, kako napred tako i pozadi, a da je Touareg zaista div govori podatak da je porastao za 77 mm u dužinu i 44 u širinu. Toliko da je, recimo, od odlazećeg Mercedesa GLE duži za šest i širi za pet centimetara. Pored velikodušne ponude prostora, unutrašnjost odlikuju kvalitetni materijali, besprekorna završna obrada i visokotehnološka rešenja.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Tu pre svega mislimo na tzv. Innovision Cockpit koji se sastoji od digitalne interaktivne instrument table od 12,3 inča i ogromnog centralnog ekrana osetljivog na dodir od dijagionale čak 15 inča. Tu je još jedan „ekran“ koji nije opipljiv, reč je o izuzetno velikom head-up displeju koji projektuje informacije na površini 217×88 mm. Sa 286 KS i 600 Nm obrtnog momenta koliko oslobađa 3,0-litarski V6 TDI agregat uparen sa osmostepenim automatskim menjačem, snaga odlazi na sva četiri točka.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Vučne sile ima napretek, o tome svedoče i podaci o performansama (0–100 km/h za 6,1 s, maks. brzina 238 km/h). Zvučna izolacija je odlična i pri visokim brzinama, a udobnost ne treba dovoditi u pitanje jer je automobil opremljen opcionim vazdušnim oslanjanjem.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Vozač može regulisati tvrdoću i visinu ogibljenja. Vazdušne komore omogućavaju i podizanje karoserije za 70 mm u off-road modu, što ovoga puta nismo isprobali, ali zato smo uvideli kako u vožnji na auto-putu iznad 120 km/h Touareg silazi za 25 mm bliže asfaltu čime se poboljšava aerodinamika i akustika vožnje.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Nakon posete manastira Ravanica i pauze za ručak, sledeća destinacija bila je Krupajsko vrelo do kog se sa južne strane dolazi kroz brežuljkaste i šumovite predele koji u poznu jezen plene živopisnim bojama. Na nešto užem i krivudavom putu odličnu trakciju obezbeđuje 4MOTION koji do 70 procenata obrtnog momenta može preneti prednjim tročkovima, a zadnjim do 80 procenata. Inače, model koji smo vozili nije imao opcioni Off-Road paket sa četiri zasebna moda – Off-Rroad auto, Sand (pesak), Gravel (zemlja) i Off-Road Expert.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Zato smo imali na raspolaganju pet režima vožnje – Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual, a sa vazdušnim oslanjanjem stigao je sistem upravljanja svim točkovima koji poboljšava agilnost u vožnji. Pri brzinama do 37 km/h zadnji točkovi se okreću u istom smeru kao i prednji i to pod uglom do pet stepeni i na taj način se virtuelno umanjuje međuosovinski razmak i krug okretanja za čitav metar – na 11,2 m.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Iznad 37 km/h zadnji točkovi zakreću u istom smeru kao i prednj, što doprinosi upravljivosti i stabilnosti. A kako bi naginjanje u zavojima bilo minimalno uveden je i sistem eAWS sa elektromehaničkim poprečnim stabilizatorima koji prilagođavaju rad uslovima na putu i napajajaju se preko sistema od 48 V.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Uživajući u lepim prizorima stigli smo i do Krupajskog vrela, mesta koji svojim autentičnim ambijentom oduzima dah. Nakon kratkog zadržavanja nastavili smo prema manastiru Gornjak. Ovo drevno zdanje iz XIV veka nalazi se obali reke Mlave. Nakon posete produžili smo prema hotelu Jezero na obali Borskog jezera gde smo i prenoćili.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Večera nas je sačekala u blizini hotela, u etno restoranu „Jezerce“. Sasvim razumljivo, nakon dugog dana uželeli smo se domaće hrane. Moderno doba neretko sa sobom nosi i „modernu“ hranu, ali ovde nas je sačekala kuhinja kao „kod bake“. Ovaj restoran nam je omogućio da se toga prisetimo i osetimo sve čari domaćih specijaliteta.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Sutradan, smo nastavili putovanje, sledeća destinacija je bilo Gamzigrad, mesto u okolini Zaječara koje se zbog ostataka antičke rimske palate od 2007. godine nalazi na listi UNESCO svetske baštine. I tu nije bio kraj našem proputovanju jer smo na koncu posetili i Vrelo grze koje se nalazi na putnom pravcu Zaječar – Paraćin. Sve u svemu, proveli smo dva nezaboravna dana uživajući, ne samo u vožnji novog Touarega nego i u upoznavanju prelepih i ne toliko poznatih predela naše zemlje.

    Foto: Petar Marković

    Foto: Petar Marković

    Naravno, podrobno upoznati toliko toga za dva dana nije moguće, ali da se zagrebe mašta i vidi deo onoga što nismo i proći tamo gde nas put dosad nije naveo, sasvim je dovoljno. Mi smo u ovoj „ekspediciji“  prevalili oko 700 kilometara, udobno i sa uživanjem, te smo se odmorni vratili kući puni utisaka. Naravno, put kao put ne bi bio „odmor“ da nije bilo Touarega koji je još jednom dokazao da se s pravom može smatrati premijum SUV modelom.

    Tijana Stefanović/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: istočna srbija, reportaža, suv, touareg, travel, volkswagen, vw