0

IMA LI VOZAČA U AUTOMOBILU: Continental razvija prvi automobil za testiranje pneumatika bez vozača

Kompanija Continental je na stazi u Teksasu predstavila prvi automobil bez vozača za testiranje pneumatika, sa ciljem da testovi na putničkim automobilima i lakim kamionima budu još efikasniji i pouzdaniji

Foto: Continental

Foto: Continental

Novo vozilo bazirano na Continentalovom “automatizovanom šoferu” razvijenim za auto-puteve, kontroliše satelitski sistem navigacije. Opremljen kamerom i senzorima sa radarom, automobil će momentalno moći da reaguje na ljude, životinje ili neke druge neočekivane objekte na putu, čak i bez vozača. Ovim revolucionarnim tehnologijama, razvojni tim iz Uvalde doprinosi da Vision Zero strategija za vožnju bez saobraćajnih nesreća postane stvarnost.

pročitaj još

    Foto: Continental

    Foto: Continental

    Jedan od izazova u proizvodnji guma je da se testovi kvaliteta vrše dok su pneumatici u upotrebi. Tako razvijen novi model “gume” mora biti testiran u stvarnim životnim uslovima, pokazujući, na primer, koliko su mu dobre performanse na šljunkovitom putu. Vožnja test automobila predstavlja ozbiljan zadatak za vozače, jer čak i najmanje odstupanje od test staze može dovesti do velikog uticaja na kvalitet i poređenje rezultata ispitivanja.

    Foto: Continental

    Foto: Continental

    Tim koji predvodi Thomas Sych, šef sektora za testiranje guma u Continentalu, od 2016. godine radi na testu budućnosti u Teksasu. Automatska vozila omogućavaju da rezultat proizvodnje bude izuzetno precizan, odnosno da svaki pneumatik ima apsolutno isti način testiranja. Tako se dolazi do podataka da su nastale razlike rezultat kvaliteta pneumatika, a ne sposobnosti test vozača.

    Foto: Continental

    Foto: Continental

    Iz istih razloga, inženjeri Continentala su već pre 50 godina izumeli prvo elektronski kontrolisano vozilo za testiranje guma – Mercedes-Benz W114. Tada je automobil pratio žicu koja je bila zakačena za stazu i to je ograničavalo testiranje isključivo na asfaltnu stazu. Današnji prototip, baziran na Volkswagen Passatu, podjednako bezbedno može da se kreće i šljunkovitom stazom.

    Foto: Continental

    Foto: Continental

    Pored toga što će značajno poboljšati komparativne rezultate, testiranje pneumatika automatskim vozilom će smanjiti radove na održavanju staze za testiranje. S obzirom na to da se vozilo šalje na rutu koja svaki put varira za samo nekoliko centimetara, staza za testiranje je podvrgnuta znatno manjem habanju i samim tim zahteva manje održavanja.

    TopSpeed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: continental, gume, pneumatici, tehnika, test