0

Zašto je zaustavni put sa zimskim pneumaticima mnogo kraći?

Opšte je poznata činjenica da su u uslovima niskih temperatura, a naročito poledice ili snega na putu, zimski pneumatici daleko bolji i bezbedniji nego letnji. No, da li znate i zašto je to tako?

Foto: Goodyear

Foto: Goodyear

U zimsko vreme uslovi na putu mogu biti nepredvidljivi. Zimski pneumatici sa dobrim performansama pri kočenju i boljim prianjanjem na podlogu obezbeđuju veću sigurnost vozila u svim vremenskim uslovima. Goodyear-ovi stručnjaci nam govore o značaju kvalitetnih zimskih pneumatika i otkrivaju tajne funkcionisanja zimskih pneumatika.

pročitaj još

    Foto: Dunlop

    Foto: Dunlop

    U poređenju sa letnjim pneumaticima, zimski su izrađeni od mekše smeše, pa ostaju elastični i na niskim temperaturama, a na putevima se mnogo bolje ponašaju od letnjih pneumatika kad je temperatura ispod 7°C. Zimski pneumatici takođe imaju drugačiji profil od letnjih. „Tajna” zimskih pneumatika su urezane lamele u pojedinim blokovima dezena koji tokom vožnje oblikuju neku vrstu rubova za prianjanje i tako se bukvalno urezuju u snežnu podlogu. Prianjanje na podlogu je znatno bolje, naročito pri kočenju, što znatno povećava sigurnost u saobraćaju.

    Foto: Dunlop

    Foto: Dunlop

    Pošto su putevi zimi često mokri, zimski pneumatici svojim širokim kanalima efikasnije odvode vodu ispod pneumatika i time sprečavaju plivanje ili akvaplaning. Za vožnju u zimskim uslovima je važna i dubina profila. Novi pneumatici imaju od osam do deset milimetara dubok profil. Kad se dubina profila pneumatika na vozilu smanji na samo četiri milimetra, zaustavni put na snegu se produžava za približno 10 procenata. Tada je preporučljivo da se pneumatik zameni.

    Foto: Goodyear

    Foto: Goodyear

    U zimskim uslovima mogu odgovarajući zimski pneumatici, u poređenju sa letnjim pneumaticima, da skrate zaustavni put čak za polovinu. Sa dobrim zimskim pneumaticima, vaše vozilo može, pri vožnji u snegu brzinom 50 km/h, da se zaustavi već posle 26,4 metra, dok bi sa standardnim letnjim pneumaticima u istim uslovima bilo potrebno čak 77,9 metara.

    Izvor: Goodyear

    chats-viber-ts

    Tagovi: gume, hladnoća, kočenje, šara, sneg, tehnologija, zimski pneumatici