0

ROĐENI REKORDER: Lamborghini Aventador SVJ

Iz Lamborghinija dolazi još jedno vanserijsko dostignuće - brutalni Aventador Super Veloce Jota, izrađen od ugljenikovih polimera i aluminijuma, sa unapređenom aktivnom aerodinamikom i pojačanim V12 motorom od 770 „konja“

Foto: Lamborghini

Foto: Lamborghini

Za prinovu u prestižnoj ergeli „razjarenih bikova“ može se reći da je imala start iz snova. Najnovija kreacija eminentnog italijanskog proizvođača, Lamborghini Aventador SVJ, najpre je zaintrigirala svetsku automobilsku javnost špekulacijama o obaranju rekorda na Nurburgringu, a zatim je usledila zvanična potvrda kako je njihov supersportista postigao vreme od 6 minuta 47 sekundi i 97 „stotinki“.

pročitaj još

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Tako je najnoviji Aventador sa oreolom najbržeg serijskog automobila na čuvenom “Zelenom paklu” dočekao predstavljanje u javnosti na prestižnoj manifestaciji Pebble Beach Concourse d Elegance krajem avgusta u Kaliforniji.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Produkcija supersportskih i hipersportskih automobila čini se da nikada nije bila tako plodonosna kao što je danas. Postoji dosta snažnijih, ekskluzivnijih, ekstravagantnijih i skupljih automobila nego što je ovaj, ali najbrži na „Ringu“ može biti samo jedan. Ako ni zbog čega drugog, zbog toga se mora skinuti kapa i odati priznanje umešnim konstruktorima iz Sant Agata Bolonjeze.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Aventador Super Veloce Jota, predstavlja usavršenu verziju Aventadora SV. I dok kovanica Superveloce (superveloće) ima značenje super brz, Jota sugeriše izrazitu dominantnost na stazi. Dva faktora su presudno uticala da super brzi Aventador SV preraste u neman kojoj nema ravne na Nurburgringu. Jedan je povećanje snage motora, a drugi unapređen kompleksni sistem aktivne aerodinamike ALA 2.0 (Aerodinamica Lamborghini Activa).

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Naravno, i sam automobil je preoblikovan u cilju poboljšanja dinamičkih sposobnosti – dobio je nov prednji branik, širi i sa dodatnim prednjim spojlerima, kao i zadnji difuzor. I tu nije kraj jer je na „rep“ automobila „zakačeno“ preoblikovano zadnje krilo.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Promenjen je i poklopac motora, a na radost svih poklonika rasnih sportskih mašina, ono što nije menjano je koncept atmosferskog V12 agregata. I ovde je centralno ugrađen motor zapremine 6,5 litara, ali umesto 750 KS i 690 Nm koliko broji Aventador SV, raspolaže sa 770 KS pri visokih 8.500 o/min i 720 Nm pri 6.250 obrtaja. Pomak od 20 konjskih snaga i 30 njutnmetara možda ne zvuči impresivno, ali u borbi sa vremenima na stazama svaka injekcija snage dobro dođe.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Iako sa deklarisanom masom od 1.525 kilograma teži identično kao i SV, Aventador SVJ je uspeo da spusti odnos snage i težine sa 2,03 kg na 1,98 kg po KS. I dok maksimalna brzina premašuje 350 km/h, ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 2,8 sekunde, a do 200 km/h svega 8,6 sekundi! Ovako brutalne performanse ispraćene su i fenomenalnim kočnicama koje pri brzini od 100 km na sat zaustavljaju automobil za 30 metara.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Međurim, glavna „caka“ koja mu otvara vrata ka suverenim dinamičkim sposobnostima ne krije se u njegovoj snazi, prekalibrsianom robotizovanom sedmostepenom menjaču sa munjevitim promenama stepena prenosa, 4×4 pogonu koji sada u nešto većoj meri (+3%) šalje snagu na zadnju osovinu, niti u rekalibrisanom sistemu upravljanja na sva četiri točka. Ne, najveće zasluge za neprevaziđene atletske sposobonosti odnosi kompleksni sistem aktivne aerodinamike ALA 2.0 sa unapređenim softverom i sofisticiranijim senzorima, koji za 500 milisekundi menja „setap“ po potrebi i omogućava za 40 procenata veći “downforce“, ali i za 1% poboljšava aerodinamiku.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    U osnovi, ALA može biti aktiviran ili deaktiviran zavisno od uslova vožnje. Kada su aktivni flapsovi zatvoreni (ALA deaktiviran), automobil generiše veći pritisak na podlogu, a zavisno od smera kretanja, menja se sila potiska po osovinama. Inače, inovirani sistem sa oznakom ALA 2.0 obezbeđuje čak 30 odsto veći „downforce“ na unutrašnji točak nego u poređenju sa prethodnim ALA. Na taj način je omogućeno skretanje pri još većim brzinama nego ranije.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Osim toga, zatvoreni flapsovi rezultiraju jačim intenzitetom kočenja i skraćuju zaustavni put pri ekstremnim usporavanjima. Sa druge strane, kada je ALA sistem aktiviran, flapsovi se otvaraju i smanjuju otpor vazduha tako što ga kanališu kroz specijalno oblikovane tunele u podu automobila. Naravno, u sadejstvu sa flapsovima operiše i pomično zadnje krilo koje po potrebi menja položaj kako bi se postigao odgovarajući efekat. Osim na prednjem spojleru, odnosno haubi, flapsovi su ugrađeni i na zadnjem kraju automobila.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Pored navedenih poboljšanja, svakako se mora spomenuti revidirano oslanjanje sa 50 odsto čvršćim poprečnim stabilizatorima i amortizerima sa 15 procenata većim opsegom sile oslanjanja, a takođe je prekalibrisano i upravljanje LDS (Lamborghini Dynamic Steering) zarad bolje preciznosti i više „feedbacka“ na samom upravljaču. Naravno, vozaču su i dalje na raspolaganju tri moda – Strada za ulicu, Sport za dinamičnu vožnju i Corsa za stazu. A za vožnju na stazi, Pirelli je specijalno razvio P Zero Corsa pneumatike, dok su opciono ponuđeni i P Zero Trofeo R pneumatici koji su legalni za vožnju u redovnom saobraćaju.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    O samom enterijeru sa dva sportska sedišta ne treba trošiti puno reči, u njemu je prisutna kombinacija trkačke i futuristčke note, sa digitalnom instrumentizacijom i telemetrijom sa informacijama u realnom vremenu. Zahvaljujući Lamborghinijevom programu personalizacije, kokpit je moguće specijalno prilagoditi prema željama i afinitetima vlasnika.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    A prve isporuke do srećnih kupaca stići će početkom sledeće godine, uz napomenu da početna cena iznosi 350.000 evra bez poreza! Činjenica da će biti napravljeno samo 900 automobila sugeriše da će kupovina Aventadora SVJ predstavljati dobru investiciju, mada će pravo blago za kolekcinare zapravo predstavljati specijalna serija Aventador SVJ 63, u svega 63 primerka, za koje se ovom trenutku ni ne zna koliko će koštati!

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: aventador svj, lamborghini, nurburgring nordschleife, superveloce jota, v12