0

NA STAZI USPEHA: 70 godina sportskih automobila Porsche - II deo

U proteklih 70 godina, automobili marke Porsche oduvek su bili sinonim za brzinu, sportsku vožnju i gotovo savršenu konstrukciju

Foto: Porsche

Foto: Porsche

U prvom delu teksta pisali smo o nastanku Porsche automobila i o nekim od legendarnih modela čuvenog nemačkog proizvođača. Priču nastavljamo prateći malo bližu istoriju Porschea…

pročitaj još

    Jedno od najcenjenijih i najdragocenijih dostignuća Porschea, Carrera GT po svemu zavređuje poseban status. A kako i ne bi, kada je tehnologijom i performansama prevazišla sve do tada viđeno iz Štutgarta, čak i legendarni 911 GT1 Strassenversion. Ekskluzivni dvosed sa tvrdim rasklopivim krovom proizveden je u 1.270 primeraka od 2004. do 2007. godine i nastao je po sličnom principu kao i pomenuti 911 GT1.

    Naime, Porsche je započeo razvoj novog prototipa za Le Man seriju i prvobitno je bilo planirano da pokretač bude šestocilindarski bokser sa turbo punjenjem, ali je konačan izbor pao na atmosferski V10. Interesantno je da se od novog predstavnika u Le Manu odustalo zbog usmeravanja sredstava na nastanak SUV modela Cayenne. Finalni proizvod tako nikada nije stigao do staza…

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Srećom, u Štutgartu nisu digli ruke od potpuno novog, vrhunskog sportskog automobila pogodnog za svakodnevnu vožnju. Iskustvo u Formuli 1, gde je Porsche isporučivao agregate za Arrows tim početkom devedesetih, iskorišćeno za nastanak nešto većeg V10 agregata zapremine 5,7 litara. Ovaj biser našao je svoje mesto upravo u Carreri GT, čiji nastanak je pogurala odlična prihvaćenost modela Cayenne i značajan skok prihoda od prodaje prvog SUV-a iz Poršeovog tabora.

    Sa monokok šasijom, vrhunskom aerodinamikom, „pušrod” slanjanjem, keramičkim kočnicama, i centralno postavljenim motorom od 612 „konja”, Carrera GT se proslavila vrhunskim performansama. Automobil mase svega 1.455 kilograma kadar je da ubrza od 0 do 100 km/h za 3,9 sekundi, do 160 km/h hita za manje od 7 sekundi, do 200 km/h katapultira za ispod 10 sekundi! Ako se tome doda da maksimalna brzina daleko premašuje 300 kilometara na čas, jasno je o kakvoj se „aždaji” radi!

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Bez elektronske kontrole stabilnosti, sa pogonom na zadnje točkove i ručnim šestostepenim menjačem, ovaj automobil je ekstremno brz, ali i opasan kao zver. Bije ga glas da skupo kažnjava greške i predstavlja veliki izazov čak i za potkovane vozače sa trkačkim iskustvom, što potvrđuje i tragična sudbina slavnog glumca Paula Walkera, zvezde serijala Fast and Furious, koji je kao suvozač izgubio život u Carreri GT dok je za volanom bio profesionalni vozač.

    Bilo kako bilo to joj ne umanjuje vrednost. Naprotiv. Ponosni vlasnici koji su uspeli da se sačuvaju ovaj dragulj na točkovima sa fabričkom cenom od 400.000 evra, sada u garaži poseduju još veće bogatstvo – Carrera GT u dobrom stanju danas se teško može pronaći za manje od 700.000 evra, dok su pojedini primerci oglašeni na sedam cifara! Zbog svega toga, Carrera GT predstavlja poseban autoritet, a mnogi bi rekli i „krem de la krem” u bogatoj i dugovečnoj istoriji Poršeovih sportskih automobila…

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Prva limuzina sa znakom Porschea, model Panamera, je zajedno sa Cayennom  promenila percepciju nemačke marke, učinivši je masovnim sportskim proizvođačem. Kao i prvi SUV iz Štutgarta ovaj luksuzni gran turer sa četvora vrata i četiri sedišta nastao je u skladu sa planovima o globalnoj ekspanziji, sa posebnim akcentom na kinesko tržište. Shodno tome, svetska premijera 2009. godine održana je u Pekingu. To nipošto ne znači da su bili zapostavljeni afiniteti evropskih kupaca, kao ni i onih u Americi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Dizajnom iskazuje bliskost sa najprepoznatljivijim Porscheovim modelom, 911-icom, međutim, po koncepciji ova dva automobila nemaju previše dodirnih tačaka. Ispod dugačke prednje haube mesto su dobili snažni motori 3.6 V6 (300 KS i 400 KS) i V8 biturbo od 500 KS. Uveden je i hibridni pogon u kombinaciji V6 benzinskog agregata i elektromotora, snage 380 KS, rezervisan za model Panamera S Hybrid. Dve godine od predstavljanja, pogonsku gamu je obogatio 3.0 V6 dizel od 250 KS što i nije okarakterisano kao neka revolucija s obzirom da je Cayenne još ranije dobio pomenuti motor.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Sa restilizacijom 2013. osnovni agregat je dobio twin-turbo sistem natpunjenja i „daunsjazovan“ je na 3,0 litara, pojavila se Panamera Turbo S sa 550 KS, kao i Panamera S E-Hybrid (421 KS), dok je kao poslednja u nizu edicija predstavljena Panamera GTS sa pojačanim „šestakom“ od 430 KS. U zavisnosti od verzije, pogon je na zadnje ili na sva četiri točka, za prenos su korišćeni uglavnom sedmostepeni PDK menjači, dok je kod nekih benzinskih verzija bio dostupan i šestostepeni ručni menjač. Kako bi je učinili udobnijom i dinamičnijom u vožnji, u Porscheu su ponudili i adaptivno vazdušno oslanjanje.

    Druga generacija debitovala je 2016. godine kao klasična evolucija. Dobila je snažnije motore, od 310 pa sve do 670 KS koliko broji Panamera Turbo S E-Hybrid, upravljanje svim točkovima i sijaset visokotehnoloških „gedžeta“. Poslednju reč dala je Panamera Sport Turismo, model sa izmenjenom karoserijom. Ovaj kvazi karavan dinamičnog oblika stavlja akcenat na praktičnost, tako da je osim većeg prtljažnika ponudio i komfor za pet putnika.

    Kako bi potvrdio opravdanost ulaganja u hibridnu tehnologiju, kako na sportskim takmičenjima, tako i van njih, Porsche je sa modelom 918 Spyder postavio novi rekord na stazi Nurburgring Nordschleife. Verzija automobila koju je moguće koristiti u redovnom saobraćaju je jedan krug na čuvenoj stazi prešla za manje od 7 minuta, tačnije za 6 minuta i 57 sekundi, što je za 14 s bolji rezultat od dotadašnjeg rekorda.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Porsche 919 Hybrid
    Godine 2014. Porsche se vraća na Le Mans. U čuvenoj dvadesetčetvoročasovnoj trci u klasi LMP1 učestvuje sa prototipom 919 Hybrid. Ovaj automobil sa hibridnom tehnologijom pogona je rezultat dvogodišnjeg rada i kompleksnog razvojnog programa, verovatno najopsežnijeg koji je ikada pokrenut istoriji kompanije.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Macan – peti model u gami
    Peti model u gami sportskih vozila kuće Porsche je još jedan kompaktni SUV, tj. CUV. On nosi naziv Macan i proizvodi se u Lajpcigu.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Cayman GT4
    Sa centralno pozicioniranim motorom Cayman GT4 je model kojim je Porsche ponovo postavio nove standarde u segmentu sportskih automobila, tim pre što je i jedan krug u „Zelenom paklu“ staze Nurburgring-Nordschleife prešao za 7 minuta i 40 sekundi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Dvostruka pobeda u trci 24h Le Mans
    Posada koju su činili Earl Bamber, Nico Hulkenberg i Nick Tandy je smenjujući se za upravljačem automobila 919 Hybrid nemačkom proizvođaču donela ukupno 17. pobedu u generalnom plasmanu najpoznatije trke izdržljivosti, 24 h Le Mansa. Tako je Porsche ponovo, tačno nakon 45 godina, trijumfovao na stazi La Sarthe.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Mission E prvi Porsche pokretan isključivo električnom energijom
    Porsche je svoje opredeljenje za „zelene“ tehnologije, odnosno električnu energiju kao pogonsku za vozila u budućnosti još jednom potvrdio na Salonu automobila u Frankfurtu, kada je predstavljen prvi, potpuno električni koncept sa četvora vrata, nazvan Mission E. On kombinuje neverovatne vozne karakteristike i svakodnevnu praktičnost izkazanu kroz pojam „E-Performance“.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Cayman GT4 Clubsport
    Novi „sportista“ priključio se familiji Porsche trkačkih automobila. Model Cayman GT4 Clubsport sa motorom od 385 KS ne samo da je moguće koristiti na stazi, već je njegovo korišćenje dozvoljeno i u redovnom saobraćaju.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    718 Boxster i 718 Cayman
    Sa novim nazivima, 718 Boxster i 718 Cayman, dva modela sa dvoja vrata i centralno postavljenim motorima predstavljaju veoma uspešan osvrt na koncept iz 1957. godine koji je stekao slavu na mnogim stazama.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    911 R
    U ograničenoj seriji od 991 vozila, model 911 R sa četvorolitarskim atmosferskim bokser motorom od 500 KS i šestostepenim manuelnim menjačem u potpunosti je u skladu sa istorijskim nasleđem koje je ostavio njegov prethodnik.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Druga generacija modela Panamera
    Nova, druga, generacija modela Panamera je obnovljena i redizajnirana do poslednjeg detalja. Motori i menjači su novi, šasija je optimizovana, a enterijer i sam kokpit dobili su poptpuno drugačiji izgled.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    911 Turbo S Exclusive Series
    Model Turbo S Exclusive Series je najsnažniji 911 Turbo S koji je proizveden u samo 500 primeraka. Uz poboljšane performanse donosi jedinstven dizajn, ekstravagantne detalje i eleganciju.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Novi rekorder 911 GT2 RS
    Porsche je sa svojim sportskim automobilima pogodnim za svakodnevnu upotrebu, ali još pogodnijim za stazu, otišao još jedan korak dalje, kada je 911 GT2 RS na stazi Nurburgring Nordschleife prevazišao sva očekivanja i postavio novi rekord kruga u vremenu 6 minuta 47,3 sekunde.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Treća pobeda na 24h Le Mana
    Nakon tri uzastopne pobede u generalnom plasmanu na čuvenoj trci izdržjivosti 24h Le Mansa veliki pobednički pehar pronašao je svoje mesto u Porsche muzeju.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Nastavak hibridne ere
    Model Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo sa 680 KS zvanično troši samo 3 litra na 100 kilometara, a ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde i dostiže 310 km/h, što daje potpuno novu sliku o sportskim automobilima marke Porsche.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    911 GT3 u paketu Touring
    Za one ljubitelje sportskih automobila sklone tradiciji i istinskom uživanju u vožnji 911 GT3 u paketu Touring dolazi sa manuelnim menjačem.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Cayenne treće generacije
    Nova šasija, motori, enterijer i načini povezivanja, samo su deo onoga što Porsche Cayenne treće generacije donosi, naravno, kroz spoj praktičnosti i vrhunskih performansi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Milioniti 911 kao razlog za slavlje
    Najpoznatiji automobil kuće Porsche i svojevrsna „ikona“ ovog proizvođača, ali i svetske automobilske industrije, model 911, 11. maja 2017. godine imao zaista poseban dan. U fabrici u Cufenhausenu proizvedeno je tačno milion vozila sa ovom oznakom, a kao jubilarni milioniti 911 pojavio automobil u „irsko zelenoj“ boji.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    911 Carrera T
    Model 911 Carrera T je pravi, rasni, 911. Namenjn je vožnji radi vožnje, odnosno uživanju. I ovaj koncept diskretno koketira sa modelom 911 T iz 1967. godine.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    911 GT3 RS
    Mnogi obožavaoci marke Porsche i zaljubljenici u vožnju će se složiti da je, zapravo, pravi sportski automobil 911 GT3 RS sa moćnim šestocilindarskim atmosferskim bokser motorom od 4 litre radne zapremine i sa 520 KS, koji je postavljen pozadi.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Mission E Cross Turismo kao koncept budućnosti
    Predstavljen ovog proleća na Salonu automobila u Ženevi, koncept Mission E Cross Turismo je vizija vozila budućnosti. To je sportski automobil sa četvora vrata i četiri odvojena sedišta, koji pokreće isključivo električna energija.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Novi rekord Nurburgringa
    Novi apsolutni rekorder staze Nurburgring Nordschleife je „porše 919 evo le man rejser“ sa vremenom 5 minuta 19 sekundi i 545 hiljaditih delova sekunde. Vozač Timo Bernard je tako, za volanom bolida koji je prošle godine pobedio na čuvenoj trci 24 Časa Le Mana, srušio prethodni rekord iz 1983. godine koji je postavio tragično nastradali Stefan Belof sa vremenom 6 minuta 11 sekundi i 13 stotih delova.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Specijalni poklon za jubilej – 911 Speedster Concept
    U čast proslave 70 godina sportskih automobila marke Porsche nemački proizvođač je za ovaj značajan jubilej pripremio i posebnu studiju vozila. U pitanju je 911 Speedster Concept koji prati istorijsko nasleđe marke kroz prepoznatiljiv dizajn i visoke performanse. Veza sa modelom Porsche 356 No. 1 Roadster je više nego očigledna iako ih deli čitavih sedam decenja. Ovaj koncept predstavljen je tokom proslave u Cufenhausenu…

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Vizuelno, inspiracija za ovaj model potiče od legendarnog Porschea 356 1500 Speedster, koji je, može se reći, rodonačelnik kasnijih „spidster“ serija koje su egzistirale u generacijama 930, 964 i 997. Ova poslednja se pojavila 2010 godine u simbolično ograničenom broju primeraka, ukupno 356. Ovaj koncept je specifičan po tome što obiluje detaljima koji nedvosmisleno sugerišu na bogatu Poršeovu sportsku tradiciju, a veliki broj 70 na eklatantan način promoviše aktuelni jubilej sportskih modela iz Štutgarta.

    Budući da je reč o kreaciji od velikog značaja i konceptu koji kruniše nesvakidašnji jubilej, konstruktori su se potrudili da sublimiraju posebne sastojke. Tako je 911 Speedster dobio niz ekskluzivnih detalja kao svojevrsnu reminescenciju na prošlost. Tu se svrstavaju mala okrugla ogledala sa telskopskim kućištima, poklopac rezervoara, natpisi „speedster“ u zlatnoj boji, kao i posebni aluminijumski točkovi. U duhu slavnih predaka, enterijer koncepta izrađen je spartanski, nema muzičkog sistema, navigacije, pa čak ni klima-uređaja.

    Foto: Porsche

    Foto: Porsche

    Podvozje je preuzeto sa modela 911 GT3, baš kao i agregat – četvorolitarski šestocilindarski bokser koji ide i do vrtoglavih 9.000 obrtaja u minutu i oslobađa 500 konjskih snaga. Koncept poseduje šestostepenu manuelnu transmisiju, a pretpostavlja se da će eventualna serijska verzija za prenos snage do zadnjih točkova opciono koristiti i sedmostepeni automatski PDK menjač sa duplim kvačilom. Ako je suditi po prethodnom Speedsteruu teško da će ova generacija biti brojnija.

    Onda ni ne čude najave da će cena biti preko 50.000 evra viša u odnosu na GT3, što je negde oko 180.000 evra! Ipak, ako se zna da ograničene serije s vremenom dobijaju na vrednosti, jasno je da kupovina jednog ovakvog limitiranog modela, pa uz to i jubilarnog, predstavlja sigurnu investiciju za srećne vlasnike…

     

    ČETVORKA IZ NAŠE ARHIVE TESTOVA

    Porsche Carrera GT
    Slovenija, 2004.

    U Carreri GT sa centralnoim V10 motorom od 5,7 litara i 612 KS, pun gas znači ulazak u neki poseban svet. Drveće počinje da promiče, kao na ubrzanom filmu dok trećom brzinom stižemo do 200 kilometara na sat. Samo 9,9 sekundi pre toga, krenuli smo iz mesta, uz plavi oblačak dima i crni trag na betonu koji ostave točkovi pre nego što uređaj za kontrolu proklizavanja pretvori obrtni moment u katapultirajuću trakciju.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Ručni šestostepeni menjač ima malo duže hodove verovatno zbog toga što je pomerena unapred i podignuta uvis, na vrh konzole, ka volanu. Ali su zato preciznost i „feedback» volana fascinantni. I to je Poršeova tradicija. Problem mnogih sportskih automobila jeste preciznost pri skretanju. Carrera GT skreće poslušno, kao u video igri. Nije ni čudo, jer nije samo motor pravljen po principima trkačkih bolida. I oslanjanje tipa “push road” preuzeto je sa automobila iz Le Mana.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    U krivini imate osećaj kao da do ruku na volanu stiže poruka o svakom kamenčiću koji se nađe ispod točkova…U milimetar precizno saznajete gde počinje, a gde prestaje prianjanje prednjih točkova. Sa zadnjim delom je druga priča. Široki zadnji gumeni “valjci”, nisko težište i odličan raspored mase, na tvrdom, gotovo trkačkom ogibljenju, pružaju mogućnost da se u krivine uđe neslućeno velikim brzinama. Ali ako se proklizavanje repa desi na ulasku u krivinu, gotovo da nema vozačke magije kojom ćete ga zauzdati da se ne okrene. Lakše je na izlasku iz zavoja. Ako odlučno dodate gas, rep će se zaneti, ali i smiriti uz kratku korekciju volanom, a vozača će tada osećaj zadovoljstva ispunjavati mesecima. Pogotovu ako je to još neko snimio kamerom ili foto-aparatom…

    Porsche 356 Roadster
    Beograd, 2012.

    Druženje sa kultnim modelom 356 dođe kao svojevrsna nagrada, jer ipak je reč o automobilu koji je konceptom definisao model 911. Taj koncept podrazumeva bokser motor smešten u „repu“ karoserije. Sama vožnja automobila koji je osmišljen i konstruisan četrdesetih godina prošlog veka je iznenađujuće laka. Obruč upravljača je velikog prečnika, a prednji točkovi uski, tako da je upravljanje, čak i kada automobil stoji u mestu, izuzetno lako i bez servo-uređaja, koji kod ovog modela nije postojao ni na spisku dodatne opreme.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Kvačilo nije mnogo „teško“, a kada se pomučite oko nalaženja prve brzine, drugi, treći i četvrti stepen prenosa se pronalaze bez greške. Otvoreni krov čini vožnju reklaksiranom, sve preko toga u smislu vozne dinamike bilo bi previše očekivati. Ipak se u repu nalazi bokser od 1.600 „kubika“ sa 8 ventila, duplim karburatorom i skromnih 75 konjskih snaga. Ali osnovna „snaga“ ovog automobila krije se u neprevaziđenom šarmu koji izaziva osmehe gde god se pojavi.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Tokom produkcije Poršeov model je u određenim serijama opremljen i disk kočnicama, ali testirani model je nosio doboše na sva četiri točka i zbog toga iskustvo zaustavljanja može da se poredi sa kočenjem savremenog automobila sa ugašenim motorom. Kojom god snagom da pritiskate srednju pedalu, automobil teško usporava. Kada se vozač upozna sa ovim tehničkim detaljem i kada ga konstantno ima u vidu, vožnja opet postaje uživanje, ali uvek treba voditi računa o odstojanju od vozila ispred, koja imaju neuporedivo kraći zaustavni put.

    Porsche 918 Spyder Hybrid
    Finska, 2016.

    Iako nije reč o klasičnom testu, na ovim stranama je jednostavno moralo da se nađe mesta za osvrt na iskustvo u Laponiji gde smo prošli Porscheovu školu zimske vožnje, koja je uključivala i vožnju superekskluzivnog modela 918 i to u društvu Nika Hulkemberga. Zaista se ne pruža svaki dan prilika da u društvu vozača Formule jedan testirate hipersportski automobil vredan milion evra. Zaista je impresivno videti vozača koji upravlja automobilom od skoro 900 konjskih snaga sa takvom lakoćom i rutinom.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Da podsetimo, glavnu pokretački snagu modela 918 obezbeđuje atmosferski V8 agregat, zapremine 4,6 litara sa 608 konjskih snaga pri vrtoglavih 9.150 obrtaja. Koliko je tehnologija napredovala poslednjih godina svedoči podatak da, sa specifičnom snagom od 132 KS po litru, naslednik „karere GT“ daje čak 26 KS više po litru zapremine. Naravno, to je samo jedan deo priče o pogonskom sklopu Porschea 918.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Drugi deo se odnosi na dva elektromotora koji kompletiraju hibridni modul – na zadnjoj osovini se nalazi elektromotor snage 115 kW, a na prednjoj 95 kW koji pokreće prednje točkove. Dakle, generisana snaga iznosi fascinantnih 887 „konja“ koji su usmereni na sva četiri točka. Najveći obrtni moment iznosi između 920 i čak 1.280 njutnmetara u zavinsoti od trenutnog prenosnog odnosa. Prenos snage do zadnjih točkova poveren je Poršeovom PDK menjaču sa sedam stepeni prenosa i dvostrukim kvačilom, dok elektromotor napred pokreće prednje točkove.

    Porsche 911 GT3
    Nemačka, 2017.

    Najnoviji izdanak posebno cenjene loze GT3 predstavlja restlizaciju aktuelne generacije. Svakako su najznačajnije one skrivene, tehničke izmene. U repu se sada nalazi „bokser“ sa šest cilindara povećane zapremine – sa 3,8 litara, kapacitet je proširen na 4,0 litara. Sa 500 KS, gotovo 30 KS je snažniji od prethodnika. Zbog svega toga, jasno je da su u Porscheu vanserijski dobar automobil sada učinili još boljim.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Smešteni u čvrsta, mnogi bi rekli preterano tvrda, ali svakako perfektno oblikovana sportska sedišta, okretom ključa budimo „zver“ i šaljemo u „sleep“ mod sva elektronska pomagala kako bismo što neposrednije osetili svu žestinu „launch control“ ga izbacuje kao iz praćke, dok „bokser“ motor munjevito grabi ka limitu koji je postavljen na izuzetno visokih 9.000 obrtaja. Kakvo samo zadovoljstvo pruža rezonanca, odnosno zvuk koji proizvodi atmosferski motor! Bukvalno mami da se pedala gasa pritisne do kraja svaki put kada je to moguće, a kada ste na stazi to je veoma često moguće raditi. Izlišno je govoriti koliko dobro i ovde radi Porscheov menjač sa duplim kvačilom…

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Zahvaljujući preciznom upravljanju prosto obožava da napada krivine, stavljajući u prvi plan „neprirodan“, ali odličan balans, gde je zbog motora u samom repu velika težina prebačena na zadnje točkove. To mu omogućava neverovatan „grip“, posebno na suvom, ali čak i na mokroj podlozi „rep“ se ne „otkačinje“ tako lako.

    Foto: TopSpeed arhiva

    Foto: TopSpeed arhiva

    Veliki doprinos agilnom skretanju daje kruto oslanjanje, za 25 milimetara niže nego kod obične 911-ice, kao i upravljanje na sva četiri točka, gde zadnji, pri manjim brzinama zakreću u pravcu prednjih, dok iznad 80 km/h to čine u istom smeru kao i prednji. Na taj način se virtuelno menja međuosovinski razmak, te automobil postaje okretniji u sporim zavojima, odnosno brži u dugim. A kada se nađe na pravcu, Porsche 911 GT3 sa punim gasom lako probija granicu od 300 km/h!

    TopSpeed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: 24 hrs le mans, 70 godina, 718 cayman, 911 gt2 rs, 911 GT3, 911 speedster, aktuelno, carrera T, cayenne, Cayenne S, macan, porsche, porsche macan, Porsche Panamera, Porsche Panamera S E-Hybrid