0

ISTORIJA POD ZAŠTITOM: Lamborghini Polo Storico

Novi, reprezentativni objekat Lamborghini Polo Storico zadužen je za restauraciju i održavanje klasičnih Lamborghinijevih modela, kao i očuvanje bogatog nasleđa italijanskog proizvođača supersportskih automobila

Foto: Lamborghini

Foto: Lamborghini

Program fabričke restauracije i servisiranja starijih primeraka Lamborghini automobila postoji već dugi niz godina, ali je početkom ove čitava ideja zaštite i očuvanja „porodičnog blaga“ uzdignuta na znatno viši nivo. Naime, pre nekoliko meseci u sedištu italijanskog proizvođača supersportskih automobila svečano je predstavljeno Lamborghini Polo Storico.

pročitaj još

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Ovaj centar otvara vrata za konzervaciju i posebno održavanje svih „klasičnih“ modele sa znakom „bika“, a jedini uslov koji vozila moraju da ispune je taj da budu najmanje 10 godina stara. Dakle, dobrodošli su svi – od modela Lamborghini 350 GT do modela Diablo, a pored impozantnog „studija“ gde se obavljaju zahvati, formiran je i stok koji pokriva čak 65 procenata rezervnih delova uz mogućnost pribavljanja dodatnih komponenti ukoliko je potrebno. Takođe, Lamborghini organizuje i transport do centra u Italiji gde klasični automobila mogu provesti između šest meseci i dve godine, koliko najviše može potrajati zahtevna i sveobuhvatna restauracija.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Pored restauracije i održavanja starijih automobila, Polo Storico je posvećen očuvanju istorijskog nasleđa kroz originalne spise sa zvaničnom verifikacijom svih relevatnih podataka iz prošlosti, od tačnog datuma proizvodnje, specifikacije opreme do servisne istorije. Sve to se objedinjuje u formi sertifikata o autentičnosti, dokumenta koji čuva od zaborava sve relevantne podatke o automobilu i povećava njegovu vrednost.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Da su u Lamborghiniju krajnje ozbiljno pristupili ovom projektu, svedoči podatak da je u Sant’Agata Bolognese formirano nekoliko timova iz R & D, dizajna, proizvodnje i drugih odseka, uz angažovanje spoljnih stručnjaka odgovornih za istraživanje i dokumentaciju svih istorijskih podataka, uključujući dizajn, proizvodnju, dokumentaciju, tehničke specifikacije, dobavljače čak i arhivske informacije. Upravljanje je povereno posebnom komitetu sastavljenom od tri člana.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Prvi je Maurizio Reggiani, aktuelni direktor za istraživanje i razvoj u kompaniji Lamborghini, a tu su i dva spoljna eksperta – Gian Paolo Dallara, tehnički direktor Lamborghini automobila od 1963. do 1969. kada su se pojavila remek dela kao što su 350 GT, Miura, Marzal i Espada. Treći spoljni član takozvanog „Comitato dei Saggi“ je inženjer Mauro Forghieri, koji je krajem 80-ih bio na funkciji tehničkog direktora Lamborghini motorsport odeljenja.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Upravo su modeli Marzal i Espada izazvali oduševljenje nedavno u Monaku, a evo i zbog čega. Zamislite situaciju da neko od poznatijih remek dela iz Luvra, kao što je recimo Mona Liza, „oživi“ i krene u šetnju ulicama Pariza? Nešto slično se dogodilo prethodnog meseca u Monte Karlu, gde je veliku pažnju izazvalo pojavljivanje u javnosti dva ekskluzivno restaurirana Lamborghinija.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Naime, u Kneževini je polovinom maja dana održana revijalna trka Fomule 1 (1966–1972), a ovaj prestižan događaj u znaku prošlosti poslužio je kao savršeno mesto za nesvakidašnju promociju vremešnih „bikova“. Reč je o modelima Lamborghini Marzal i Espada, koji su u čast 50-godišnjice od pojavljivanja na velikoj sceni, prodefilovali F1 stazom u Monte Karlu.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Posebnu pažnju je privukao Marzal i to s razlogom. Reč je o unikatnoj kreaciji iz Sant’Agata Bolognese, jedinom proizvedenom primerku koji se kao koncept pojavio daleke 1967. godine i tada je takođe izašao na ulice Monte Karla uoči trke Formule 1. Na istom mestu, ali pola veka kasnije, pod dirigentskom palicom odeljenja Lamborghini Polo Storico, Marzal je zablistao u sasvim novom ruhu. Nije mu odoleo ni Princ Albert II – oduševljen što mu je jedan ovakav raritet došao u goste, on i njegov nećak Pierre Casiraghi su seli za upravljač kako bi izvezli počasni krug.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Ako ste se kojim slučajem zapitali otkud to da je baš Espada pravila društvo Marzalu na ovom glamuroznom događaju, odgovor je jednostavan i prilično očigledan. Upravo na osnovi koncepta Marzal godinu dana kasnije rođena je Espada u svojstvu GT modela sa 2+2 sedišta. Automobil je dizajnirao Bertone i od 1968. do 1978. godine proizveden je u 1.217 primeraka.

    Foto: Lamborghini

    Foto: Lamborghini

    Za pogon je upotrebljen napred ugrađen motor sa 12 cilindara u V rasporedu pod uglom od 60 stepeni, kapaciteta 3,9 litara, sa 330 konjskih snaga koje preko petostepenog menjača pokreću zadnje točkove. Kasnije je povećanjem kompresije izvučeno dodatnih 20 KS, tako da su restilizovani primerci (Series II i Series III) oslobađali 350 KS. To je bilo dovoljno da automobil težak manje od 1.500 kg dostigne maksimalnu brzinu od 245 km/h i ubrza do „stotke“ za 6,5 sekundi. Možda ove vrednosti danas ne predstavljaju bogzna šta, ali se svojim dizajnom, koncepcijom i prodajnim saldom izborio za posebno mesto u istoriji automobila kao jedno od najupečatljivijih Lamborghinijevih ostvarenja.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: aktuelno, espada, lamborghini, lamborghini marzal, marzal, polo storico