0

ZAMENA IDENTITETA: RUF SCR 2018

Kompaniju RUF Automobili mnogi percipiraju kao tjunersku kuću nemačkog sportskog proizvođača, a njeni modeli samo koriste „koncept“ i oblik Porschea 911, dok su sve kompomente zapravo drugačije. U tom smeru nastavlja i najnovijii RUF SCR 2018

Foto: RUF

Foto: RUF

U automobilskoj industriji današnjice neretko „izrone“ egzotični automobili sa dizajnom iz budućnosti i ogromnom snagom, koja, u najmanju ruku, oduzima dah. Taj mali ogranak nazivamo egzotika ili hiperautomobili, a potpisuju ih proizvođači kao što su Apollo, Lykan, Zenvo, Bugatti i slični. Međutim, tu je i jedno ime sa dugom tradicijom koje je ove godine u Ženevi privuklo pažnju modelom RUF SCR 2018, za koji su mnogi, kao po običaju, pomislili kako je reč o nekoj tjuniranoj 911-ici.

pročitaj još

    Naime, nemačka kompanija RUF Automobili koja je nastala još davne 1939. godine, često je shvaćena kao tjunerska kuća marke Porsche, budući da njihove kreacije u velikoj meri podsećaju na najprepoznatljiviji sportski automobil na svetu. Zapravo, RUF automobili poseduju koncepciju Porschea 911, ali su svi paneli sačinjeni od materijala i komponenti koje oni sami proizvode. Naime, njihov proces proizvodnje počinje tako što od Porschea uzimaju takozvanu „body in white“ šasiju, odnosno šablon za izradu.

    Foto: RUF

    Foto: RUF

    Da bi podvukli paralelu, to je kao beli papir, na kome može da bude bilo šta nacrtano, ali format, ili u ovom slučaju prepoznatljiv oblik 911-ice, ostaje nepromenjen sastav, s tim da se proporcije razlikuju u određenoj meri, doduše, minimalna. Dakle, celokupan automobil sastavljen je od strane kompanije RUF.

    Njihov najnoviji projekat RUF SCR 2018 nosi prepoznatljiv oblik karoserije preslikan sa modela Porsche 911 (964), identična je i dužina iako je međuosovinski razmak nešto duži. Prisutne su i neke neke moderne tehnologije, od LED svetlosnih grupa, pa sve do mehaničkih komponenti koje ga čine jedinstvenim u svakom pogledu. Automobil je sastavljen na šasiji iz jednog dela (monocoque), koja je sačinjena od ugljeničnih vlakana. Zbog toga je konstrukcija tvrđa, ali i lakša. Podatak o masi od 1.250 kilograma zavređuje svaki respekt, budući da toliko iznosi prosečna težina vozila iz B segmenta!

    Foto: RUF

    Foto: RUF

    Što se tiče pogona, u „repu” je skriven atmosferski bokser agregat od 4,0 litra. Pogonska jedinica isporučuje čak 510 „konja“ pri 8.270 obrtaja i 470 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 5.760 o/min, a snaga se na zadnju osovinu prenosi putem „šperovanog“ šestostepenog manuelnog menjača. Iako zvanična vremena ubrzanja nisu poznata, činjenica da deklarisana maksimalna brzina iznosi 320 km/h potvrđuje vrhunske domete. U skladu sa performansama dolaze i velike keramičke kočnice pre;nika 380 mm napred i 350 mm pozadi sa šestoklipnim, odnosno četvoroklipnim čeljustima, kao i takozvano „pushrod“ oslanjanje automobila, što je rešenje koje se koristi u Formuli 1

    Po ulasku u automobil u Ženevi, odmah smo osetili „spartanski“ duh enterijera. Drugim rečima, nismo naišli na veliki broj ekrana, ambijentalno svetlo i slične moderne „ukrase“. Umesto toga, sva pažnja odlazi na volan, instrumente i ručni menjač koji su obloženi alkantarom. Ipak, savremena tehnlogija je u određenoj meri prisutna jer je automobil opremljen kontrolom proklizavanja i ABS sistemom. Što se sigurnosti tiče, treba dodati da se iza vozača nalazi roll-bar, i to bi bilo praktično sve. Ali, i to je dovoljno da automobil u rukama „majstora“ bude itekako dominantan na stazi kao i upotrebljiv u redovnom saobraćaju.

    Foto: RUF

    Foto: RUF

    Nakon obilaska velikog broja premijerno predstavljenih modela, poslednje minute na Salonu automobila u Ženevi iskoristili smo za povratak na RUF štand, gde smo uz divljenje još jednom konstatovali kako je ovo jedna fenomenalna i neobična mašina za istinske entuzijaste. Stoga i ne treba da čudi podatak da je prošlogodišnja verzija CTR 2017 napravljena u 30 primeraka i rasprodata po ceni od oko 750.000 evra. Dakle, izvesno je da će i ovaj model imati basnoslovnu cenu…

    Aleksadar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: porsche 911, ruf, scr 2018, tuning