0

NAPAD IZ KOMŠILUKA: Mercedes-AMG GT 4-door

Gigant iz Štutgarta svom snagom kreće na Porsche Panameru i ono „parče“ Gran Turismo segmenta gde se vrhunske sportske karakteristike prilagođavaju porodičnim kupcima koji traže prostran, i funkcionalan automobil sa četvora vrata

Foto: Mercedes-AMG

Foto: Mercedes-AMG

Projekat o kom se u poslednje vreme dosta govorilo u automobilskim kuloarima zvanično je izašao u javnost na Salonu automobila u Ženevi. Prvi čistokrvni sportski automobil sa četvora vrata i znakom trokrake zvezde dobio je otelotvorenje u Mercedes-AMG GT 4-door Coupe. Ovim novitetom, gigant iz Štutgarta „na nišan” stavlja Porsche Panameru koja dosad praktično nije imala adekvatnog rivala u klasi porodičnih GT modela, automobila koji objedinjuju prostanost, funkcionalnost i luksuz sa sportskim karakteristikama i vrhunskom voznom dinamikom.

pročitaj još

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    U najkraćem, novi AMG GT 4-door Coupe je tako koncipiran da pokriva čitav spektar vrhunskih mogućnosti – može da „driftuje“ na stazi, pruža pravi sportski ugođaj, juri brzinama do 315 kilometara na čas, a istovremeno podoban za svakodnevnu vožnju i vrhunsko zadovoljstvo prilikom dugih putovanja.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Iako AMG efektno transformiše gotovo sve Mercedesove modele u sportske „mašine“, uključujući i velike limuzine kao što su E-klasa i S-klasa, pa i CLS kao svojevrstan kupe sa četvora vrata, ovoga puta bilo je potrebno nešto drugo. Mercedesovo sportsko odeljenje je od početka do kraja „ispratilo“ nastanak novog modela i zbog toga je ovo prvi čistokrvni sportski automobil sa znakom trokrake zvezde koji ima četvoro vrata.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Novitet predstavlja dizajnersku evoluciju Mercedesa-AMG GT, sportskog dvoseda dostupnog u formi kupea odnosno roadstera. Ali, isto tako je primetno da siluetom dosta podseća na konkurenta iz komšiluka. Ipak, ta činjenica ne umanjuje prepoznatljiv dizajnerski pravac Sensual Purity sa konveksnim površinama na “mišićavoj” karoseriji i agresivnim prednjim delom poput ajkulinog nosa.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Zadnji deo obeležava stamena i masivna vizura sa izuzetno tankim LED svetlosnim potpisom. Što se tiče samog izgleda automobila, Mercedes-AMG je pripemio i nekoliko posebnih paketa za eksterijer – tzv. „noćni paket“ apostrofira detalje u crnoj boji, dok „hrom paket“ donosi visoki sjaj na drugi način. Tu su i dva karbonska paketa, kao i aerodinamički paket.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Sa dužinom od preko pet metara i međuosovinskim razmakom od 2,95 metara, kabina nudi gostoprimstvo za četiri odrasla putnika, a pozadi je opciono ponuđeno i treće sedište u sredini. Čitav koncept bi izgubio svoju suštinu ukoliko bi „podbacio“ prtljažnik, ali se to, naravno, nije dogodilo – zahvata 390 litara, a dodatnih 60 litara skriva ispod pregrade.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Očekivano, kokpit kombinuje luksuznu i hi-tech notu. Dominiraju sportska sedišta, vrhunski materijali i digitalni instrumenti, dok je centralni greben „ukrašen“ velikim ekranom od 12,3 inča i brojnim komandama osetljivim na dodir. Preko njih se određuju mnogobrojni parametri kao što su odziv na gas, rad menjača, oslanjanja i pogona, kao i intenzitet zvuka koji dolazi iz četvorostrukog izduvnog sistema. Primećujemo i jednu prečicu – taster na samom upravljaču, rešenje po uzoru na čuveni Ferrarijev Manettino koje su implementirali i u Porscheu.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    U Mercedesu su pripremili tri pogonske verzije. Osnovni AMG GT 53 od 435 konja pokreće redni šestocilindarski motor sa twin-turbo punjačem, električnim kompresorom i starterom generatorom od 48 volti. Osim što pokreće pomenuti kompresor, ovaj sistem nakratko preuzima ulogu elektromotora i obezbeđuje dodatnih 22 konjske snage i 250 Nm. Sve to je dovoljno da automobil težak više od dve tone ubrza do 100 kilometara na čas za 4,5 sekundi i dostigne 285 km/h.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Jasno je da ovaj model predstavlja pandam Panameri 4S sa 2.9 V6 biturbo motorom od 440 KS. Snažniji AMG GT 63 pod dugačkom haubom krije V8 tvin turbo zapremine 4,0 litara sa 585 konja te ubrzava do „stotke“ za 3,4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 310 km/h. To je zapravo odgovor na Panameru Turbo od 550 KS. Vrh ponude čini AMG GT 63 S sa 639 konjskih snaga koji katapultira iz mesta do 100 km/h na sat za svega 3,2 sekunde i dostiže 315 km/h. Moćni V8 motor sa dva twin scroll turbo punjača između cilindara ističe se i masivnim obrtnim momentom od 900 Nm pri 2.500–4.500 o/min.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Da se vodilo računa i o efikasnosti, a ne samo o preformansama, potvrđuje tzv. AMG-ov menadžment upravljanja radom cilindara, gde drugi, treći, peti i osmi cilindar, zarad uštede goriva, obustavljaju rad kada god je to moguće. Inače, fabrika deklariše prosečnu potrošnju nešto iznad 11 litara na 100 km. Svim modelima je zajedničko to da za prenos snage koriste devetostepeni AMG-ov menjač koji distribuira snagu na sva četiri točka preko varijabilnog pogona 4MATIC+. Uprkos integralnom pogonu, u Mercedesu nisu želeli da uskrate vlasnike za uživanje u driftovanju, tako da je u Race modu, prilagođenom za stazu, moguće aktivirati drift program gde sva snaga odlazi na zadnju osovinu.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    A za vrhunsku stabilnost i maksimalne performanse na stazi implementiran je sistem upravljanja svim točkovima gde zadnji zakreću u suprotnom smeru od prednjih pri brzinama do 100 km/h, a iznad toga blago prate isti smer u kom su okrenuti prednji točkovi. Voznu dinamiku i isporuku snage kontroliše i elektronski diferencijal sa “zaključavanjem” na zadnjoj osovini koji kanališe količinu snage između zadnjih točkova i tako obezbeđuje maksimalnu trakciju i omogućava ranije dodavanje gasa prilikom izlaska iz krivina. I to nije sve, jer adaptivno vazdušno oslanjanje sa elektronskom kontrolom tvrdoće amortizera daje čvrstinu i oštrinu pri dinamičnoj vožnji, a istovremeno podiže komfor i udobnost u normalnoj, pa i brzoj vožnji na putu.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Naravno, u zavisnosti od izbora motora na raspolaganju je i do šest režima vožnje – Slippery za klizav asfalt, Comfort, Sport, Sport+ i Race, dok AMG Dynamics program širi lepezu funkcija na Basic, Advanced, Pro i Master, gde vozač prema sopstevnim veštinama dobija na raspolaganju nekoliko nivoa usklađenosti rada motora, menjača, oslanjanja, pogona i, što je najvažnije, sistema bezbednosti.

    Foto: Mercedes-AMG

    Foto: Mercedes-AMG

    Na osnovu što je otkriveno dosad, očigledno je da su se u Štutgartu podrobno pripremili za novu misiju. Ona uvodi trokraku zvezdu u jednu novu dimenziju, tačnije na teritoriju koja je dosad bila rezervisana isključivo za Porsche. Sigurno je da dolazak novog Mercedesa-AMG GT 4-door Coupe donosi dosta uzbuđenja na tržištu, a pravo usijanje nas tek očekuje. Za kraj ćemo vas podsetiti da su i Bavarci za sledeću godinu najaviili serijsku verziju BMW M8 GranCoupe koji je takođe imao izuzetno zapaženu svetsku premijeru u Ženevi.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4matic, amg, coupe, gt 4-door, mercedes, turbo