0

INTERVJU Carlos Cipollitti: Pogled u budućnost

U godini kada proslavlja 120 godina postojanja i uz praćenje aktuelnih trendova svetske automobilske industrije, Goodyear intenzivno razmišlja o onome šta će biti u vremenu koje dolazi. O tome govori Carlos Cipollitti, potpredsednk za razvoj proizvoda na trižištima EMEA

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Na ovogodišnjem Međunarodnom Salonu automobila u Ženevi Goodyear nam je omogućio uvod u svoj program Efficient Grip Performance sa posebni osvrtom na tehnologiju Electric Drive. To je prototip pneumatika za rastuće tržište električnih vozila, koji će do 2019. već biti na evropskim putevima. Uz to, renomirani proizvođač koji obeležava 120 godina postojanja prikazao je i prototip inteligentnog pneumatika. Suština je da ceo informativni sistem, koji obuhvata pneumatik, senzore i algoritme, u realnom vremenu komunicira sa korisinicima, tj. operatorom putem mobilne aplikacije.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nas su zanimali još neki detalji, pa smo dodatne informacije dobili neposredno kroz razgovor sa potpredsednikom zaduženim za razvoj na tržištima Evrope, Bliskog istoka i Afrike. To je Carlos Cipollitti, koji budućnost automobilske industrije vidi ovako…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    TopSpeed: Kako se Goodyear priprema za automobile koje pokreće električna energija i autonomnoj vožnju?

    Cipollitti: Goodyear budućnost mobilnosti vidi kroz akronim FACE… Vidimo flote (Fleet) različitih vozila u različitom vlasništvu, autonomnu (Autonomous) vožnju, povezanost (Connectivity) i električne (Electric) automobile. Ta četiri elementa su ključni pokazatelj u kojem pravcu se kreće automobilska industrija i kako će izgledati budući modeli vlasništva nad vozilima. Mi takođe treba da odgovorimo na sve to kroz nove tehnologije i rešenja za njih.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    TopSpeed: Koliko aktivno učestvujete u tome?

    Cipollitti: Treba da budemo aktivni u svemu. Koncepti i prototipovi pneumatika koje prikazujemo danas su jasan odgovor kako mi vidimo budućnost, ne samo kroz ove inovacije, već i kako se odnosimo prema problemima zagađenja životne sredine, pa i  izdržljivosti samih guma. U bližoj budućnosti posvećeni smo električnim vozilima, kao i povezanosti senzora u pneumaticima sa ostalim sistemima u inteligentnim automobilima koji pravovremeno dostavljaju najvažnije informacije o gumama korisniku, tj. onome ko prati čitavu flotu, da bi u svakom momentu znao šta se događa. Na osnovu toga on može da zna kako se pneumatici ponašaju, da predviđa situacije i eventualne servise. To znači da se sada jedan deo vozila obraća direktno nekome ko treba da ima te informacije i ko je zadužen da tim povodom nešto preduzme. Danas se sistem vlasništva nad vozilima značajno menja, budući da postoje operatori koji sve prate, pa i to da li neka guma treba da bude zamenjena ili ne. Ovakve informacije su izuzetno značajne.

    Foto: Goodyear

    Foto: Goodyear

    TopSpeed: U godini kada kompanija Goodyear proslavalja 120 godina postojanja, a imajući u vidu savremene trendove u automobilskoj industriji, da li ste zadovoljni pravcem i smerom kojim ona ide?

    Cipollitti: Interesantno pitanje… S obzirom da postojimo upravo tih 120 godina bili smo svedoci evolucije automobilske industrije i svih promena koje su se vremenom dešavale, gotovo u svakoj dekadi. U istro vreme, učestvovali smo, ali i sada, baš kao ovde na Salonu automobila u Ženevi, u mnogim izmenama koje nas očekuju u budućnosti. I zato ona četiri ključna elementa iz akronima FACE, koja sam već spomenuo, možda i najbolje govore o tome koji su naši prioriteti, koje ćemo tehnologije i materijale koristiti. Konačno, oni i objašnjavaju našu poziciju u odnosu na sve ostale inovacije, jer mi gledamo u budućnost, upravo da bi obezbedili rešenja za budućnost. I to već radimo tokom svih 120 godina postojanja.

    Foto: Goodyear

    Foto: Goodyear

    TopSpeed: Kako odgovarate na zahteve koje pred jednog proizvođača pneumatika postavljaju električna vozila?

    Cipollitti: EV postavljaju nove izazove… Pre svega, u poređenju sa klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, elektro-motori imaju bolji odziv na komandu gasa i mnogo veći obrtni moment. To svakako utiče na potrošnju pneumatika, pogotovo ukoliko se koriste oni klasični. Zato Goodyear proizvodi posebnu vrstu pneumatika koji treba upravo da izdrže ta dodatne napore. Potom, EV imaju veću masu, što predstavlja još jedna izazov za gume u pogledu opterećenja, habanja i potrošnje. A uz sve to, ne smemo da zaboravimo na komfor. Guma treba da obavlja sve svoje funkcije, pa između ostalog i da obezbedi adekvatnu udobnost putnicima. I ne sme da ima povećanu buku, jer kod EV više nema zvuka koji proizvodi motor. To su tiha vozla, pa takvi treba da budu i pneumatici. Na kraju, treba da imaju mali otpor kotrljanja, budući da to direktno utiče da autonomiju vozila, tj. potrošnju energije. Sve su to dodatni izazovi koji se postavljaju pred pneumatike za EV, a mi smo tu da odgovorimo na njih, odnosno ponudimo odgovarajuća rešenja.

    Foto: Goodyear

    Foto: Goodyear

    TopSpeed: Pored ovoga što se nudi već danas, razmišljate i dalje o budućnosti što se vidi iz ostalih prototipova, zar ne?

    Cipollitti: Da. Mi gledamo i pratimo ovo šta se događa danas, ali i pripremamo se i trudimo da učestvujemo, koliko je to moguće, u kreiranju budućnosti. Koncept pneumatik Oxygene je samo jedan od njih.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

     

    TopSpeed: A koliko je blizu ta budućnost i ta tehnologija u odnosu na nas danas?

    Cipollitti: Zaista je to teško reći, ali hoću da istaknem da mi kada prezentujemo neki novi koncept, kao što je recimo Oxygene, želimo da inspirišeno ostale i da pokrenemo neku ideju… Da pokažemo svetu da je nešto od toga moguće uraditi i da bi tako mogla da izgleda budućnost mobilnosti. Mada, to je samo ideja i realizacija ne mora da bude baš takva. Da li će pneumatik izgledati baš ovako kako smo ga mi danas predstavili, pa to ne mora da bude. Možda se u međuvremenu pojavi neko bolje rešenje. Za nas je najvažnije da pokažemo kako mi vidimo budućnost i da možda pokrenemo još nekoga da razmišlja o njoj.

    Foto: Goodyear

    Foto: Goodyear

    TopSpeed: Šta je će po Vama biti, ipak, ključni pokretač tih promena?

    Cipollitti: Nadam se svest o tome koliko nam je zagađena životna sredina. Već sada vidimo šta se oko nas događa. E naš posao je, između ostalog, i da damo svoj doprinos u očuvanju zdravijeg okruženja u kojem živimo. Mi proizvodimo pneumatike i logično je da se pozabavimo pitanjima iz našeg domena, a ovako izgleda naš doprinos toj temi. Kao što rekoh, koncepti samo treba da pokrenu ostale da rade zajedno sa nama na novim rešenjima, koristeći najnovije tehnologije koje su nam u tom momentu dostupne. Zato, vraćajući se na ono prethodno pitanje kada će se to desiti, i dalje je odgovor da ne znam, ali nadam se što pre, jer tako je bolje za sve!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    TopSpeed: Kako izgleda saradnja sa proizvođačima vozila, imate li posebne zahteve kada su u pitanju te nove tehnologije i koncepti?

    Cipollitti: Proizvođači vozila su naši partneri. Kao i kod svake inovacije, uvek je potrebno da imate podršku onih koji treba da je koriste. Stoga mi moramo da sarađujemo i da zajedno predviđamo u kom pravcu će se kretati promene u automobilskoj industriji, ali i tehnologiji i propisima koji sve to prate. A onda, tu su i globalni trendovi na tržištu, koji dosta toga diktiraju. Sve to zajedno utiče na naše odluke, a one treba da su usklađene. Mi treba i da definišemo šta se menja, kako i na koji način, da usvojimo tehnologije i razvijemo ih, pa primenimo na nove materijale, postupke i alate. A sve to već radimo kroz proteklih 120 godina!

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: goodyear, gume, intervju, pneumatici, tehnologije, ženeva