0

TOREADOR: SEAT Leon Cupra R

Sa novim SEAT Leon Cupra R, španski proizvođač „puca“ na sam vrh „hot heč“ klase, ne samo kada je reč o snazi i voznim karakteristikama, već i kada je u pitanju ekskluzivnost, budući da će ovaj „sportista“ biti proizveden u svega 799 primeraka

Foto: SEAT

Foto: SEAT

I pored toga što već decenijama posluje u okviru VW koncerna, iz SEAT-ove „genetike“ nikada nije nestao onaj sportski DNK, mediteranski temperament koji je umnogome zaslužan za opstanak španskog brenda i u najtežim vremenima. Samim tim, bilo je logično da se ljubiteljima „hot heč“ modela ponudi adekvatna „igračka“ koja ima rasno, nemačko poreklo, ali isto tako i neodoljiv latinski šarm.

pročitaj još

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    Rešenje je pronađeno u Cupra verzijama najprodavanijeg modela Ibiza i sve popularnijeg Leona, koje su svojevrsna „alternativa“ Volkswagenovim GTI “linijama”. No, SEAT se tu nije zaustavio, već je uporedo sa Volkwagenovom evolucijom GTI u „tvrdokorniju“ R-liniju, izašao sa sličnom ponudom u vidu Leona Cupra R. Sportski kompakt iz C segmenta je kroz tri generacije evoluirao u zaista rasnu sportsku mašinu, spremnu da se uhvati u koštac sa svim rivalima. Poslednji u nizu, Leon Cupra R, svetlost dana je ugledao na prošlogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu.

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    Da ne bi bio samo mala „stepenica više“ u odnosu na postojeću Cupra verziju, SEAT je odlučio da ova Cupra R dobije i određenu dozu ekskluzivnosti, ponudivši ovaj model u svega 799 primeraka, od čega će 300 jedinica biti proizvedeno sa šestostepenim DSG menjačem i 2.0 TSI motorom od 300 „konja“ dok će ostalih 499 primeraka biti proizvedeni sa manuelnim šestostepenim menjačem i motorom koji raspolaže sa 310 konjskih snaga.

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    Iako Španci navode da je Cupra R od 310 konjskih snaga ujedno i najsnažniji serijski automobil koji je ikada izašao iz njihovih pogona, bolje upućeni će se sigurno prisetiti prethodne generacije Leona i verzije Cupra 310 Limited Edition, koja je iz 2,0-litarskog TFSI motora oslobađala isto toliko snage. Ali, nije baš sve u snazi, znatno je bitnije kako se automobil vozi i koliko se efikasno snaga prenosi na podlogu, a u toj „disciplini“, novi Leon Cupra R je zaista na visini zadatka, uprkos tome što ima pogon na prednje točkove. Ipak, o tome ćemo nešto kasnije…

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    Vizuelno, Leon Cupra R već na prvi pogled jasno stavlja do znanja da se radi o rasnom, beskompromisnom „trkaču“. Veliki usisnici vazduha u donjem delu prednjeg odbojnika, namenjeni kako interkuleru, tako i snažnom kočionom sistemu marke Brembo, više podsećaju na uvodnike vazduha kod nekog borbenog aviona, nego li kod hečbeka C segmenta, pa makar on bio i „hot heč“. Tu su i nešto „naduvaniji“ blatobrani ispod kojih se nalaze veliki točkovi od 19 inča, a sve je dodatno „začinjeno“ ekskluzivnom mat sivom bojom i detaljima u boji bakra.

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    I tu nije kraj posebnim estetskim detaljima, jer je karoserija obogaćena i karbonskim elementima, u koje se svrstavaju prednji spliter, krovni spojler, kao i zadnji difuzor vazduha. Sve to poboljšava vizuelni utisak, kao i aerodinamiku i to za nekih 12,5 procenata.

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    Prateći vizuelni identitet eksterijera, i unutrašnjost automobila je jednako impresivna i upečatljiva. Slična kombinacija boja zadržana je i u kokpitu, sa šavom u boji bakra koji krasi upravljač i sportska sedišta presvučena alkantarom, dok aplikacije u istoj boji „razbijaju“ monotoniju oko ručice menjača i otvora za ventilaciju. Naravno, nisu zaboravljeni ni karbonski elementi, koji ukrašavaju unutrašnjost vrata. Kada smo već kod ručice menjača, jedan detalj – pločica sa serijskim brojem vozila ispred nje potvrđuje da je reč o limitiranoj seriji.

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    A sada da se vratimo na onu priču o konjskim snagama, voznoj dinamici i latinskom temperamentu… Pored snažnog 2,0-litarskog TSI motora VW grupe, koji oslobađa 300, odnosno 310 „konja“ i koji omogućava sprint do 100 km/h za svega 5,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 250 km/h, SEAT Leon Cupra R je opremljen i softverom koji vozaču nudi pet različitih režima rada: Comfort, Sport, Eco, Individual i Cupra mod.

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    U ovom poslednjem, menja se čak i režim rada motora „na leru“, sa nešto višim obrtajima, a promene kod DSG transmisije su skraćene na minimum. Velika snaga koju motor oslobađa i koja se prenosi isključivo na prednje točkove, bila bi gotovo beskorisna da nema samoblokirajućeg diferencijala, kao i DCC sistema (Dynamic Chassis Control). Za razliku od velikog broja vozila u ovoj klasi koja koriste tzv. elektronsku kontrolu diferencijala, gde ESP sistem zapravo koči unutrašnji točak u krivinama, kod Seatovog VAQ „šper“ diferencijala, sistem omogućava raspodelu obrtnog momenta i do 100% na jednom točku!

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    Naravno, ovakav sportski „paket“ ne bi bio „zaokružen“ na pravi način da ga ne prate i odgovarajući pneumatici vrhunskih karakteristika kao što su, recimo, Michelin Pilot Sport Cup 2, koji se mogu poručiti. Iza točkova od 19 inča, „kriju“ se povećani Brembo diskovi, prečnika 370 milimetara (Cupra ima prečnik od 340 mm), sa crnim kočionim klještima.

    Foto: SEAT

    Foto: SEAT

    Eksluzivitet ima i svoju cenu, koja, kada uzmemo u obzir kojoj klasi ovaj automobil pripada, baš i nije pristupačna… U Nemačkoj, za ovaj automobil treba izdvojiti čak 44.980 evra u verziji sa 310 „konja“ i manuelnim menjačem, dok je nešto slabiji model sa DSG transmisijom još skuplji i košta 47.980 evra! Drugim rečima, Cupra R je u proseku za oko 10.000 evra skuplja u odnosu na običan Leon Cupra. Da li zaista baš toliko i vredi, više je pitanje vezano za emocije, a ne toliko za logiku.

    Đorđe Pavićević/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: cupra r, leon, Limited Edition, seat, volkswagen