0

SNAGA SA APENINA: Ducati Panigale V4

Iz evropskog epicentra performansi na dva točka, Bolonje, stiže nam motor koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Predodređen za uspeh, velike brzine i pobede, Panigale V4 je najnoviji biser inženjeringa, ali i aerodinamičnog dizajna

Foto: Ducati

Foto: Ducati

Dok većina ljubitelja brzine smatra da su japanski proizvođači neprikosnoveni na dva točka, italijanska kompanija Ducati prkosi svojim ekskluzivnim modelima vatreno crvene boje. Osnovan 1926. godine, Ducati je jedan od brendova koji, uprkos manjem udelu na tržištu, predstavlja simbol adrenalina i ekskluzivnosti.

pročitaj još

    Tradicionalno, Ducati potpis predstavlja mnogo više od kataloških podataka i brojeva… Reč je o kompaniji koja svojim modelima prenosi karakter, emocije i zadovoljstvo u vožnji za sva čula. Ipak, sve počinje dizajnom, koji je u Italiji deo tradicije i nasleđa koje se poštuje.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    Tako je i novi Panigale V4 evolucija sportske estetike, u savremenijoj formi. Prema rečima prvog čoveka u timu dizajnera, Andree Ferarezija, uprkos zahtevnim rešenjima usled nove generacije agregata, kreativni tim stvorio je sportsku siluetu koja će trajati. Agresivan stil dodatno je naglašen karakterističnom nijansom oklopa. Moćni Panigale V4 model razvijen je u sklopu saradnje sa Ducati Corse sportskim ogrankom italijanskog proizvođača, kako bi motocikl što vernije preneo trkački pedigre i na gradske bulevare i vikend staze.

    Zainteresovani kupci sada mogu izabrati između tri verzije novog modela. Tu su standardni Panigale V4, kao i Panigale V4 S i Panigale V4 Speciale koji u ponudu, između ostalog, unose nešto više snage i neke dodatne komponente. U standardnom modelu, četvorocilindarski Desmosedici Stradale motor od 1.103 ccm proizvodi 214 konjskih snaga (157,5 kW) pri 13.000 obrtaja u minutu, kao i 124 Nm obrtnog momenta na 10.000 o/min.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    V4 S verzija poseduje identičnu snagu, ali teži jedan kilogram manje, međutim, dodaje napredno oslanjanje marke Ohlins, sa Smart EC 2.0 sistemom i komponentama nalik ojačanim aluminijumskim točkovima. Kada je reč o ograničenoj verziji V4 Speciale, značajno je pomenutu da je kreirana u samo 1.500 jedinica i teži svega 173 kilograma, što je nešto manje od prethodne dve varijante, dok istovremeno svim kupcima donosi snagu od 226 „konja“.

    Takođe, kolekcionarska linija poseduje trobojnu livreju i titanijumski izduvni sistem, koji je smešten ispod tzv. „ultrasuede“ sedišta. Sam agregat je težak oko 65 kilograma, pa tako, uz ostale uštede na masi, nova Ducati „mašina“ može da se pohvali kao jedan od najlakših proizvodnih modela u elitnoj klasi.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    Motocikl je, naime, svega pet kilograma teži od odlazećeg 1299 Panigale, što je impresivna činjenica imajući u vidu da se radi o četvorocilindarskoj mašini. Italijani ističu i rešenje elektronskog sistema ubrizgavanja goriva sa po dve dizne po cilindru, kao i elipsasti leptir gasa sa Ride-by-Wire komandom. Motor koristi suprotno rotirajuće kolenasto vratilo i sistem paljenja u dve faze, što doprinosi agilnijoj vožnji, pogotovo pri promenama pravca.

    Oprema u službi sigurnije i naprednije vožnje podrazumeva sve sisteme koji su trenutno na raspolaganju. Tako je ABS standardan, kao i Boschov sistem dinamičke kontrole proklizavanja, pa je čak i agresivnija vožnja na Markezini felnama od kovanog aluminijuma bezbednija nego ikada. Standardne karakteristike na svim verzijama uključuju Ducati Power Launch, Ducati Quick Shift, LED farove sa aktivnim dnevnim svetlima, kao i vetrobransku zaštitu marke Sachs.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    Do užarenog asfalta snagu prenosi šestostepeni menjač, sa hidrauličnim kvačilom protiv blokiranja zadnjeg točka. Vrhunska ciklistika omogućena je i ugradnjom prvoklasnih komponenti. Tako novi Ducati promoviše renomirano Ohlins ogibljenje serije NIX30, dok četvoroklipne kočnice potpisuje Brembo. Patriotski, i pneumatike isporučuje poznata kompanija Pirelli, čiji je model Diablo Supercorsa SP u savršenom skladu sa prirodom moćne Panigale V4 porodice. Informacije o brzini i vitalnim parametrima vožnje prenose se na digitalni ekran dijagonale 5 inča.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    Nakon kupovine, Ducati obezbeđuje dvogodišnju garanciju, pa je na budućim vozačima samo da obuku sigurnosnu opremu i uživaju u jedinstvenom osećaju brzine.

    Uroš Popović

    chats-viber-ts

    Tagovi: ducati, moto, motocikl, panigale v4