0

EKSKLUZIVNO: Auto e Moto d’Epoca Padova 2017

Ni ova jesen nije prošla bez manfestacije Auto Moto d’Epoca, koja je pravi praznik za sve ljubitelje oldtajmera

Foto: Goran Kačar

Foto: Goran Kačar

Započeta pre više od 30 godina, manifestacija Auto Moto d’Epoca izrasla je u jedan od najvećih i najboljih sajmova klasičnih automobila i rezervnih delova u Evropi. U početku zamisljena kao regularno okupljanje zaljubljenika u romantične karoserije iz prošlosti i kao centar za razmenu iskustva i delova, Auto Moto d’Epoca ubrzo je dobila dozvolu od Sajma u Padovi da koristi njihove hale, što je bilo i dovoljno da ovaj događaj preraste u internacionalni skup koji je sajam u ovom italijanskom gradu stavio na svetsku automobilsku kartu.

pročitaj još

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Mi smo već godinama pristutni na ovoj manifestaciji i možemo sa zadovoljstvom da kažemo da Auto Moto d’Epoca iz godine u godinu svojim posetiocima pruža neverovatno iskustvo i unikatnu viziju u svet automobila. Ne samo kroz fantastičnu selekciju klasičnih automobila, nego i najinteresantnije aktuelne primerke i dosta novih i futurističkih koncepata koji će formirati industriju u godinama koje dolaze. Stoga, ovu manifestaciju ne treba posmatrati kao skup dilera klasičnim vozilima i prodavaca delova i mesto gde možete da nađete delove za restauraciju, retku literaturu ili samo napunite dušu divnim prizorima, već kao i mesto gde na najbolji način možete da vidite kako su automobili evoluirali kroz godine i decenije i u kom pravcu se industrija kreće.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    U odnosu na prošlu godinu, Auto Moto d’Epoca je znatno porasla, ne samo po broju posetilaca (preko 150.000 ljudi za četiri dana) i broju izlagača, nego i u kvalitetu izloženih automobila (više od 4.500), organizaciji i pratećim manifestacijama. Pored brojnih automobilskih klubova, restauratorskih kuća i dilera, na sajmu su se mogli videti i zvančni štandovi Porschea, Mercedsa i Audija… Ove renomirane kuće su iskoristile sajam u Padovi ne samo da predstave svoje slavno trkačko nasleđe, nego i da prezentuju nove modele i dokažu da u svakom novom Mercedesu AMG SLS postoji gen slavnog 300 SL sa kraja 50-ih godina.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Međutim, čak interesantniji su bili nastupi Jaguara, Tesle i fantastičnog Paganija. Jaguar je iskoristio priliku da predstavi svoj novi kompaktni električni SUV pod imenom E-Pace, mada je malo teško povezati ovaj moderni model sa klasičnim sportskim E-Type Coupeom iz 60-ih. Tesla, kao jedan od najinteresantnijih proizvođača ne propušta Auto Moto d’Epoca i uvek izloži celu svoju ponudu. Tako su ove godine posetioci mogli da vide Tesla Model S i interesantni Model X sa zadnjim vratima koja se otvaraju na gore.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Pagani koji je svojevremeno napravio buru sa modelom Zonda i svim njegovim varijacijama, iskoristio je ovu priliku da podseti posetioce na perfekciju koju ovi automobili predstavljaju. Iako smo imali prilike da vidimo Zondu uživo i pre, videti perfektno izvajanu karbonsku karoseriju, polirane detalje u enterijeru i fantastični AMG V12 motor od 7,3 litra je uvek posebno iskustvo.

    Veliki broj izlagača je ove godine predstavio trkačke automobile iz prošlosti što je uvek posebno lepo videti. Tako smo imali prilike da po prvi put vidimo selekciju bolida iz istorije Formule 1, od samih početaka, sve do modela kuće Ferrari iz 2010 godine. Osim toga, na štandovima su se mogli videti i brojni drugi trkački modeli kao i fantastični reli automobili Grupe B.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Pored fantasično restauriranih automobila, na sajmu su bili izloženi i automobili za restauraciju. Većina takvih primeraka bili su u voznom stanju koje samo treba malo doterati, ali bilo je i vozila u potpuno ruiniranom stanju koja zahtevaju kompletnu restauraciju. Upravo takva je bila ova Lancia Flminia Coupe sa početka 60-ih koja je prodata prvog dana sajma. Perfektni primerci ovog modela dostižu iviše od 200.000 evra na aukcijama, tako da smo sigurni da novi vlasnik ima računicu i sredstva da ovom predivnom kupeu vrati stari sjaj.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Jedna od najinteresantnijih novina na ovogodišnjem Auto Moto d’Epoca je bila aukcija klasičnih vozila organizovana od strane renomirane britanske aukcijske kuće Bonhams. Po prvi put u okviru sajma, ozbiljni kupci su imali priliku da se nadmeću za neke od legendarnih primeraka iz bogate istorije automobilizma. Za aukciju je vladalo veliko interesovanje, kako publike tako i kupaca i izloženi automobili su bili dostupni za razgledanje nekoliko dana pre…

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Bilo je više nego interesantno gledati nadmetanje, a ponude su stizale i putem telefona. Ipak, uprkos trudu Bonhamsovih aukcionara, neki od automobila nisu bili prodati ili nisu dostigli rezervu zacrtanu od strane prodavca. Detaljnim pregledom možemo da kažemo i zašto. To su uglavnom bila vozila sa loše urađenim restauracijama, neoriginalnim delovima ili neodgovarajućim komponentama. U svetu klasičnih automobila, originalnost je imperativ i kad toga nema, prodavci ne mogu da očekuju visoke cene. Najskuplji automobil prodat na ovoj aukciji je očekivano bio Mercedes 300 SL Roadster koji je dostigao cenu od 780.000, evra što je bila i originalna procena od strane stručnjaka.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Na kraju, moramo da priznamo da je 4.500 vozila na jednom mestu toliko mnogo da još uvek sumiramo utiske, jer je i ove godine Auto Moto d’Epoca iznenadila svoje posetioce na najbolji način fantastičnom selekcijom najboljih automobila i bogatom ponudom pratećih sadržaja.

    ekskluzivno iz Padove,
    Vukašin Herbez

    chats-viber-ts

    Tagovi: auto moto d'epoca, oldtajmeri, reportaža