0

POVRATAK KRALJA: Renault Megane RS

Megane u najnovijem izdanju iz Renault Sport odeljenja prvi put dolazi isključivo u verziji sa petora vrata i upravljanjem na sva četiri točka, a veliku novost predstavlja i agregat od 1,8 litara sa 280 KS uz izbor između šestostepene ručne i automatske transmisije sa dvostrukim kvačilom

Foto: Renault

Foto: Renault

Već duže vreme, francuski proizvođač automobila “golicao” je javnost pažljivo i selektivno otkrivajući detalje svog budućeg predstavnika u “hot heč” C segmentu. Iako su svi očekivali da će njegovo lice bez maske biti prikazano još u Monaku, na ovogodišnjoj trci Formule 1, to se nije dogodilo. Renault je, naime, odlučio da sačeka Salon automobila u Frankfurtu, gde je pod svetlima pozornice predstavio treću generaciju Megane Renault Sport.

pročitaj još

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Razne spekulacije provejavale su sve do zvaničnog predstavljanja novog modela. Naime, prvo su kružile glasine da će novi Megane RS imati pogon na sva četiri točka, nakon toga se otvorilo pitanje oko agregata koji će ga pokretati, odnosno da li će to biti 1,6 turbo benzinac, 1,8 turbo iz Alpine A110 ili će ostati veran 2,0-litarskom turbo motoru, poput svojih prethodnika.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Praktično, jedino što smo saznali prisustvujući njegovoj pretpremijeri u Monaku, bilo je da će imati petora vrata, da će izduv biti centralno postavljen i da novi automobil dolazi sa svetlima za maglu u obliku Renault Sport logotipa. Međutim i to je bilo dovoljno da prisutne entuzijaste, kao i sve ljubitelje francuskog proizvođača, već na “prvu loptu” kupi.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Zagonetkama je napokon došao kraj u Frankfurtu. Treću generaciju Megane RS pokreće 1,8-litarski turbo-benzinski agregat, sličan onom koji se može naći u nedavno predstavljenom sportskom kupeu Alpine A110. Nova pogonska jedinica je razvijena u saradnji sa inženjerima iz Renault F1 tima i predstavlja evoluciju 1,6-litarskog motora iz modela Clio RS. Ona u Megane RS raspolaže sa više snage – oslobađa 280 “konja” pri 6.000 o/min uz 390 Nm maksimalnog obrtnog momenta u opsegu 2.400-5.000 o/min.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Od integralnog pogona nema ništa – snaga se prenosi na prednje točkove preko manuelnog šestostepenog menjača, a opciono će prvi put biti dostupna i automatska EDC transmisija sa dvostrukim kvačilom i istim brojem prenosa. Kako se snaga ne bi rasipala, upotrebljen je potpuno novi šper diferencijal koji omogućava kontrolisanije upravljanje i brže prolaze kroz krivine.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Vožnji u dinamičkim, ali i normalnim uslovima doprinosi novo oslanjanje, ali i zakretanje zadnjih točkova, odnosno sistem 4Control koji obezbeđuje upravljanje svim točkovima. Renault Sport odeljenje se nije tu zaustavilo, već je podarilo novom Megane RS i širi trag točkova – za 60mm napred, dok je pozadi on povećan za 45mm u odnosu na model GT.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Naravno, vrhunski sportski kompakt sa ovolikim potencijalom mora da bude opremljen adekvatnim kočionim sistemom. U Renaultu su za kočenje i zaustavljanje odabrali vrhunske Brembo kočnice sa diskovima prečnika 355 milimetara. Kao što je slučaj i sa svim modelima iz Renault Sport odeljenja, u ponudi će biti dve vrste šasije. Jedna standardna sportska, kao i opciona Cup koja je čvršća, sa nižim oslanjanjem i pomenutim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Što se tiče samog izgleda novog Megane RS, najbitnije je naglasiti da će dolaziti isključivo u varijanti sa petoro vrata. I pored toga, on se u velikoj meri razlikuje od standardne verzije. Prednji deo krasi agresivniji branik sa novim LED svetlima, a jedinstvenom dizajnu doprinose maglenke u obliku Renault Sport logotipa. Sa druge strane, najprimetniji je centralno postavljeni izduv u obliku prizme, kao kod prošle generacije, koji dočarava trkačke aspiracije.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Pored njega, tu je novi zadnji odbojnik sa agresivnim difuzorom kako bi automobil što čvršće bio “slepljen” sa asfaltom pri većim brzinama, a tu su i  aerodinamični elementi sa obe strane automobila. Takođe, ponuđena je i nova boja nazvana Tonic Orange koja je nešto “jača” od zlatno-žute na koju smo navikli. Celokupan izgled Megane RS zaokružen 18-inčnim naplacima, a dostupne su i veći točkovi od 19 inča.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Slična priča se nastavlja i u kokpitu vozila. Enterijer je dobio sportsko profilisana sedišta, kontrastovana crvenim koncem sa integrisanim naslonima za glavu. Detalji od aluminijuma, kao što su pedala i ručica menjača, i karbonskih imitacija sa prepoznatljivim motivima karirane zastavice u duhu Renault Sport odeljenja, dodatno  čine boravak u vozilu prijatnijim. Vozač će imati izbor od pet režima vožnje, a to su: Comfort, Normal, Sport, Race i Perso.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    S obzirom na to da je novi Megane RS namenjen klijentima koji povremeno posećuju trkačke staze, implementiran je tzv. Monitor Expert – uređaj koji očitava informacije o najvažnijim parametrima vožnje u realnom vremenu, a nudi i opciju snimanja, odnosno omogućava vozačima da konektuju mobilni telefon, snime vožnju i uz pomoć aplikacije gledaju izvezeni krug na stazi uz praćenje svih važnih parametara. Naravno, ovaj materijal moći će da se sačuva i objavi na društvenim mrežama.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Ipak, malu senku na zvaničnu premijeru baca činjenica da novi Megane RS još uvek nije u potpunosti završen i da su preostala neka fina podešavanja. Zbog toga i nisu poznate performanse – na podatke o ubrzanju od 0 do 100 km/h i maksimalnoj brzini moraćemo da sačekamo još neko vreme. Naša procena je da će sprint do “stotke” trajati oko 5,8 sekundi, dok bi maksimalna brzina trebalo da dosegne 250 kilometara na čas.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Ono što je u ovom trenutku poznato jesu podaci o potrošnji. Renault tvrdi da novi agregat u proseku emituje 155 g/km CO2 po kilometru, što je smanjenje za 11% u odnosu od prethodnu generaciju sa RS oznakom. Potrošnja goriva je takođe smanjena, tako da novi model troši svega 6,9 litara na 100 kilometara u kombinovanim uslovima.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Veću težinu će svakako nositi parametri o performansama kao i vreme koje će postići na Nurburgringu, gde je prethodna generacija u određenom periodu držala rekord među automobilima sa prednjim pogonom. Sve to će umnogome odrediti kako će se novi Megane RS pozicionirati u odnosu na konkurenciju. A za svrgavanje Civica Type R, koji je aktuelni vladar Nurburgringa, Renault priprema još snažniju i ekskluzivniju Trophy verziju od 300 konjskih snaga, koja se očekuje krajem 2018. godine.

    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: a110, alpine, megane rs, renault, renault sport, turbo