0

REPORTAŽA MINI Countryman: Tri u jedan!

Iako smo se već upoznali sa Countrymanom druge generacije, sada nam se ukazala prilika da obiđemo oblast koja se prostire na teritoriji Austrije i Italije, a poznata je kao Južni Tirol. Tu smo mogli da uporedimo Cooper, Cooper S i John Cooper Works verzije

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Britanski automobilski brend MINI poznat je po svom malom gradskom automobilu koji je nastao ‘60-tih godina. Popularnost je stekao zahvaljujući svojim dimenzijama, jednostavnosti, praktičnosti, ali i pojavljivanjem na bioskopskom platnu. Njegova najpoznatija uloga, svakako je u filmu “The Italian Job”, gde glavni glumci biraju tri MINI-ja za pljačku u centru grada…

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zahvaljujući bogatoj i jedinstvenoj istoriji, MINI je nastavio da napreduje, i to ne samo kao automobil, već i kao simbol određenog životnog stila. Veliki korak u evoluciji ovog brenda načinjen je 1994. godine kada je preuzet od strane bavarskog giganta, BMW-a. Srećom, zadržao je prepoznatljivi izgled, kao i karakteristike koje ga izdvajaju od ostalih automobila. Danas, brend MINI ima svoju malu gamu kojom raspolaže, a mi smo otišli u Nemačku kako bi se bolje upoznali sa njihovom poslednjom “prinovom” koja nosi ime MINI Countryman.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naime, ovo je druga generacija pomenutog automobila sa četvoro vrata i pet sedišta, koja uspešno spaja britanski šarm i funkcionalne prohteve mladih porodica. Prisećamo se da smo ga već vozili i to u tada najsnažnijoj Cooper S verziji sa 190 KS i pogonom napred. Iako već upoznati sa vrlinama i manama kojima raspolaže ovaj model, odlazimo na novu vožnju, gde nas čekaju tri različite verzije Countrymana sa ALL4 pogonom na sva četiri točka. Na raspolaganju su nam bili MINI Countryman Cooper sa 136, Cooper S sa 190 i najsnažniji do sada, John Cooper Works (JCW) sa 231 konjskom  snagom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Organizator je pripremio pažljivo izabranu rutu na kojoj smo imali priliku da iskusimo kako se ponašaju različite verzije modela Countryman. Etapa je vodila iz Minhena na jug, ka Austriji i kasnije Italiji, u oblast koja se prostire preko površine obe zemlje, a poznata je kao Južni Tirol. Ova autonomna regija pokriva 13.619 kvadratnih kilometara planinskog prostora Dolomita i južnih Alpa. Kombinacija auto-puteva i planinskih magistrala je odlična prilika da se provere udobnost i dinamičnost, pa i potrošnja modela u zavisnosti od njihovih verzija.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Put ka Južnom Tirolu počinjemo sa najsnažnijom JCW verzijom u jarko crvenoj boji. Odmah primećujemo visok nivo kvaliteta materijala, ali i tvrdo oslanjanje koje ne pristaje ovom kompaktnom krosoveru, odnosno SUV-u. Sportska JCW sedišta su takođe nešto tvrđa nego što bi mi to želeli, ali su odlično profilisana. Benzinska pogonska jedinica raspolaže sa 231 KS i 350 Nm, ubrzavajući Countrymana od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 230 km/h.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zahvaljujući izboru od tri režima vožnje (Eco, Mid, Sport), automobil podešava odziv papučice gasa, kao i zvuk motora uz pomoć klapne u izduvu. Kada je klapna skroz otvorena, u režimu Sport, zvuk iz auspuha je iznenađujuće dobar, a kad je zatvorena, motor je gotovo nečujan! Snaga se prenosi na sva četiri točka preko 8-stepenog automatskog menjača koji radi odlično u automatskom, a još bolje u manuelnom modu, kada automobil neće sam promeniti stepen prenosa u viši, ukoliko mu vi to ne zadate.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na magistralnom putu, kao i po okolnim selima, dinamika automobila je, uzevši u obzir visok klirens i zakone fizike, ali i saobraćajne propise, odlična! Informacije sa puta koje prenosi upravljač na visokom su nivou, baš kao i kod svih MINI vozila. Nakon mešovite vožnje “autobanom”, ali sada austrijskim i planinskim putevima, odnosno prevojima, zabeležena prosečna potrošnja iznosila je 9,8 litara, ako možemo da verujemo bord-kompjuteru.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sledeći model u koji smo seli nešto južnije od Kicbila, bio je dobro poznati Countryman Cooper S, sličan onom koji smo vozili u aprilu. Razliku koju smo odmah primetili u odnosu na JCW verziju jeste udobnost. Zeleni Cooper S je daleko udobniji i smatramo da je ovo ogibljenje pravi izbor za ovaj model. Veliku ulogu u komforu igraju i sedišta obložena kožom, koja više prate namenu ovog vozila u odnosu na “kadice” iz prethodno voženog John Cooper Worksa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U njemu se takođe nalazi dvolitarski benzinski agregat, ali sa 192 KS i 280 Nm, koji je “uparen” sa 8-stepenom automatskom transmisijom. Iako je 40 “konja” slabiji od JCW-a, nismo se osetili bespomoćno. Njegovo ubrzanje do “stotke” traje 7,2 sekunde, a stalnim držanjem pedale gasa do kraja, Cooper S će prestati da ubrzava na 222 km/h. Potrošnja na kraju dana i nakon prelaska uskog i strmog planiskog prevoja ka Italiji, bila je neznatno manja od verzije JCW i iznosila je 9,2 litra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Potom, narednog jutra, nakon noći provedene u hotelu Col Alto, u mestu Korvara, koje se nalazi u blizini poznatog italijanskog skijaškog centra Alta Badia, sedamo u verziju Cooper. Ona, u odnosu na prethodne dve izgleda nekako “prazno”, ali to nije jedina promena. Sada idemo samo na sever, nazad ka Austriji i Nemačkoj, a više nemamo na raspolaganju samo dve pedale, već se pojavljuje i treća, tj. kvačilo.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Manuelni šestostepeni menjač dolazi u kombinaciji sa 1,5-litarskim benzincem od 136 KS i 220 Nm. Može se konstatovati da radi veoma precizno, ali je kvačilo, kao i samo pomeranje ručice za nijansu “tvrđe” od konkurencije. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h, ovoj verziji potrebno je 9,8 sekundi, dok je maksimalna deklarisana brzina 197 km/h. Mi smo na “autobanu” dotakli čak 210 km/h, a nakon svega, prosečna potrošnja u najslabijem Cooperu iznosila je 8,5 litara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tokom dvodnevne vožnje po prelepim predelima Nemačke, Austrije i Italije, koje nam je ogranizator priredio, zbližili smo se sa Countrymanom više nego što smo se nadali. Jedinstven stil kojim pleni izdvaja ga iz mase “unformisanih” krosover SUV modela na tržištu. Jedina ili bolje reći najveća mana ovog automobila je visoka cena, kako samog vozila, tako i dodatne opreme. Međutim, staro je pravilo u životu da sve dobre stvari imaju svoju, nešto višu, cenu!

    iz Južnog Tirola,
    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: Cooper S, jcw, john cooper works, južni tirol, mini countryman, reportaža, test