0

REPORTAŽA Mercedes-AMG A 45 na Hungaroringu: Zabava na stazi

U sklopu promocije novog AMG GLA 45 u Mađarskoj, domaćini iz Štutgarta priredili su nam druženje sa još jednim kompaktnim sportistom na poznatoj F1 stazi Hungaroring. Reč je o modelu Mercedes-AMG A 45 u koji smo se preselili po završetku testiranja njegovog mlađeg i većeg brata

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Složićete se da za proveru krajnjih mogućnosti sportskih modela ne postoji bolje mesto od trkačke staze. Znaju to veoma dobro svi, ali ovakve aktivnosti, uglavnom, izbegavaju, što zbog potrošnje pneumatika, kvačila, a ponekad i kompletnih automobila. Ipak, u Štutgartu ovoga puta nisu kalkulisali, jer zaista imaju šta da pokažu i u svoje proizvode veruju.

pročitaj još

    Dakle, ponosni na sve atribute koje u sebi nose, maksimimalno naoštreni AMG GLA 45 i AMG A 45 bili su spremni za nekoliko krugova iskušenja. Domaćini iz Mercedesa su nam ih priredili na čuvenoj stazi Hungaroring, nadomak Budimpešte, gde se voze najprestižnija automobilska takmičenja, pa i Formula 1.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Po završetku probne vožnje novog AMG GLA 45 koji smo vozili na stazi, pridružili smo se karavanu sastavljenom isključivo od modela AMG A 45. Bila je to sjajna prilika ne samo da se uverimo šta sve može najmanja “trokraka zvezda” u sportskom izdanju, već i da bolje sagledamo razlike između dva bliska rođaka.

    Upravo je A-klasa iskorišćena kao polazna osnova za model GLA, pa je, logično, analogija primenjena kod AMG modela, tako da su veoma blisko povezani. Pokreće ih isti motor, oba imaju sedmostepeni AMG Speedshift menjač, koriste identičan 4MATIC pogon, enterijer je sličan… Ipak, i pre nego što smo se iz krosovera preselili u klasičan kompakt, bilo nam je jasno da GLA po voznoj dinamici ne može da parira A- klasi, najpre zbog višeg težišta, ali i nešto veće mase.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    I tako, mimo zvaničnog programa sa AMG GLA 45, vratili smo “redovnim aktivnostima” i provozali nekoliko krugova sa modelom AMG A 45. Čim smo se smestili u odlična, sportski oblikovana, sedišta, primetili smo da niža pozicija omogućava bolju interakciju sa vozilom na stazi. A budući da su se sesije na stazi vozile u grupama od po pet automobila, kako bi sve držali pod kontrolom, organizatori su kao Pace Car izveli AMG GT S.

    Time je učesnicima omogućeno da lakše “hvataju” idealne putanje, da na vreme prepoznaju mesta za kočenje, da lakše shvate kada i koliko treba dodati gas prilikom izlazaka iz krivine. Sve su to finese koje umnogome olakšavaju stvari učesnicima koji ne poznaju stazu dovoljno dobro, a ujedno smanjuju rizik. S obzirom na to da smo Hungaroring posećivali u više navrata, mi nismo imali tih problema…

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Na okret ključa startujemo dvoliltarski turbo, “navijen” na čak 381 konjsku snagu i okretanjem rotacione komande biramo Race Mode preko AMG Dynamic Select sistema. To po automatizmu stavlja menjač u režim Sport+ i krećemo sa punim gasom. Srećom, ograničenja brzine u “pit-lejnu” nema, ali zato je tu iskusni instruktor koji diktira tempo. Ubrzanje je silovito, jer pogon na sva četiri točka doprinosi odličnoj trakciji, pa stičemo utisak kao da smo “ispaljeni iz praćke”.

    Po izlasku na stazu, a pogotovo u prvoj krivini, kostatujemo da je prianjanje koje obezbeđuje novi asfalt izuzetno dobro, dok 4MATIC pogon omogućava nešto ranije dodavanje gasa po izlasku iz krivine. Na prilazu drugoj, zapravo zvanično trećoj krivni, koja je u levo i nalazi se na nizbrdici, do izražaja dolazi stabilnost ovog Mercedesa. Kočimo upravo onako kao što to pravila sportske vožnje nalažu, intenzivno, tj. kratko i snažno, a efikasnost kočnica uliva dodatno samopouzdanje.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    A upravo je samopouzdanje potrebno na onom delu staze Hungaroring, nakon družeg pravca, koji ide malo uzbrdo i vodi ka krivni u levo, gde se automobil dodatno “rastereti”, a uz to, ona se praktično vozi “na slepo”. Vozač vidi ulaz u krivinu, ali ne i izlaz. Naravno, prostora za korekciju ima dovoljno, jer se može ići široko na veštačku travu, pa potom i asfalt, ali je podloga dosta prljava, tako da će kasnije stvoriti probleme sa prianjanjem guma koje će pokupiti svu tu prašinu i prljavštinu.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Zato pažljivo pratimo tempo Pace Cara i uz nešto jače “dodavanje” upravljača, ostajemo u granicama staze, a potom sa uživanjam prolazimo dugu, krivinu u desno i izlazimo na pravac ka šikani. Tu se držimo podalje od visokih ivičnjaka, jer bi “jači” kontakt sa njima značio i “lansiranje” u vazduh, pa eventualno i van staze, bez obzira na dobro odmeren trim oslanjanja ovog modela.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Tek povremeno uspevamo da pogledamo na brzinomer, jer to je u takvim momentima potpuno nebitno, budući da pogled treba da bude uvek usmeren ka narednoj krivini gde želimo da idemo, kako ne bismo zakasnili sa reakcijom. Konačno, kada vozite brz krug u sportskom automobilu na pravoj trkačkoj stazi, sve se odvija izuzetno brzo te zato nema vremena za gledanje nebitnih podataka, kao što je, u ovom slučaju, brzina.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Sledi kompleks nekoliko veoma brzih krivina koje naizmenično prolazimo drugim, trećim i četvrtim stepenom prenosa. Automatski sedmostepeni AMG Speedshift menjač u Sport+ modu ne radi onako kako bi bilo idelano za ove uslove na stazi, tako da smo prešli na manuelni mod, mada za to treba dosta osećaja i iskustva. Posebno je važno uskladiti intenzivno kočenje pred oštrom krivinom koja vodi ka poslednjem sektoru staze.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Pri tome, na izlasku iz nje treba biti pažljiv sa gasom, baš kao što je i u poslednje dve krivine, od ukupno četrnaest, staze Hungaroring duge 4.381 metar važno zadržati idelnu putanju, “pogoditi teme” i ubrzati što pre na dugom start-cilj pracu, da nam Pace Car ne bi pobegao! A onda novi krug i sve ispočetka, ali sa namerom da u svakom narednom budemo još brži, kad već Mercedes-AMG A 45 to omogućava.

    TopSpeed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: a 45, amg, hungraroring, mercedes, staza, test