1

REINKARNACIJA: Renault Alpine A110

Dvadesetpetogodišnje odsustvo sa svetske automobilske scene Alpina je okončala pre mesec-dva, otkrivanjem serijskog modela koji nosi istu oznaku kao slavni predak iz 1962. godine – A110!

Foto: Renault

Foto: Renault

Čuvena francuska marka “rođena” je daleke 1955. godine, a proslavila se kao proizvođač sportskih automobila koje pokreću Renaultovi motori. Vrhunsku reputaciju Alpine je zapravo stekla u svetu trka, i to zahvaljujući pobedama na nekim od najprestižnijih takmičenja kao što su Monte Carlo Rallye 1971. i 24 časa Le Mans 1978. godine.

pročitaj još

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Kada je reč o serijskim automobilima, Alpine ne može da se pohvali mnogobrojnim modelima, ali je svetu ipak podarila nekoliko izuzetnih kreacija. Najdublji trag svakako je ostavila A110 Berlineta iz 1962. godine, a iz ’70-ih pamtimo A310, kao i model A610 sa centralnim V6 motorom čija je naslednica bio model GTA s početka devedesetih. Nakon toga, Alpine je iščezla sa scene, da bi se četvrt veka kasnije vratila sa novim modelom A110.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Sa dužinom od 4.178 mm, širinom 1.798 mm i visinom 1.252 mm, aluminijumskom konstrukcijom, niskim težištem i masom od samo 1.080 kg, ovaj dvosed sa centralno postavljenim motorom i pogonom na zadnje točkove, najavljuje zavidan sportski potencijal. To nagoveštava i raspored mase u donosu 44% napred – 56% pozadi. Iza kokpita se nalazi potpuno novi četvorocilindarski turbo motor od 1,8 litara, razvijen od strane Renault Nissan alijanse.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Ali, to nije sve… Alpinini inženjeri, zajedno sa kolegama iz Renault Sport odeljenja posegnuli su za brojnim modifikacijama, tako da je “srce” automobila dobilo specijalnu usisnu granu, jači turbo punjač, drugačiji izduvni sistem, kao i remapiranu centralnu kompjutersku jedinicu. Finalni skor iznosi 252 konjske snage i 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Sa odnosom snage i težine od 233 KS po toni, automobil je sposoban da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Važnu ulogu ima i sistem prenosa, u ovom slučaju ona je prepuštena sedmostepenom Getrag menjaču sa dvostrukim kvačilom i prenosnim odnosima koji su podređeni performansama i vrhunskoj voznoj dinamici.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Ne treba zaboraviti još neke komponente koje zavređuju pažnju i izazivaju respekt kod svakog ljubitelja rasnih sportskih automobila. Recimo, aluminijumske kočnice specijalno su razvijene za ovaj model i potpisuje ih Brembo, dok se Otto Fuchs pobrinuo za kovane točkove od lake legure na koje su montirani pneumatici dimenzija 205/40 R18 napred, odnosno 235/40 R18 nazad.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Osim lagane i čvrste konstrukcije, Alpina A110 može da se pohvali zavidnom aerodinamikom i malim koeficijentom otpora vazduha. Glatke, tečne linije omogućuju optimalan protok vazduha oko automobila, dok važnu funkciju ima i ravan pod u kombinaciji sa zadnjim difuzorom. Sve to doprinosi da automobil pri većim brzinama ostane čvrsto prikovan za asfalt, tako da ugradnja repnog stabilizatora nije bila nužna uprkos činjenici da maksimalna brzina dostiže 250 km/h pre nego što se aktivira elektronska blokada.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Sve je dakle, posvećeno brzini i agilnosti koja posebno dolazi do izražaja u vožnji po izuvijanim putevima. Jasnu remininscenciju na to daju i prve oficijalne fotografije napravljene u planinama iznad Kneževine Monako, na mestima gde su Alpine harale ‘60-ih i ‘70-ih godina prošlog veka.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Da nije namenjen isključivo sportskoj vožnji, već je zamišljen kao sportski automobil pogodan za svakodnevnu upotrebu, svedoči namera proizvođača da “pomiri” tradicionalne neprijatelje – sportsku agilnost prilikom forsiranog dinamičnog tempa i udobnost u svakodnevnoj vožnji. Upravo zbog toga, konstruktori su se opredelili za oslanjanje sa dvostrukim ramenima napred i pozadi, kao i za dvostruki prtljažnik – u “repu”, iza motora, na raspolaganju je 100 litara, a ispod prednje haube koji litar manje.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Nova Alpine A110 proizvodiće se u Renaultovoj fabrici u mestu Dieppe, koja je zadužena za produkciju Renault Sport modela, ali i nekih trkačkih bolida kao što je Formula Reno 2.0. Pretprodaja je krenula krajem prošle godine u vidu limitirane serije Premiere Edition, ponuđene u 1.955 primeraka po ceni od oko 60.000 evra. Svi primerci sa levim volanom “planuli” su čim je Alpine otvorila porudžbine putem aplikacije, dok je ostala na raspolaganju samo izvesna količina modela sa desnim volanom, rezervisana za tržište Velike Britanije.

    Foto: Renault

    Foto: Renault

    Početak, odnosno “nastavak” prodaje uslediće krajem godine, a Alpine A110 biće dostupna u 11 evropskih država (Austrija, Belgija, Francuska, Nemačka, Italija, Luksemburg, Holandija, Poljska, Portugalija, Španija i Švajcarska), a od 2018. počeće i isporuke verzija sa desnim volanom u Velikoj Britaniji i Japanu.

    Uroš Dedić/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: a110, alpine, reli, renault, sport, turbo
    Popularni komentari
    • Š
      Šumadinac

      Divno