3

EVOLUCIJA VRSTE: McLaren 720S

Zvanično predstavljen na Salonu automobila u Ženevi, novi naslednik McLarenovog modela 650S zablistao je sa oznakom 720S, kojom ponosno otkriva respektabilnu snagu

Foto: McLaren

Foto: McLaren

Novi McLaren 720S globalno je debitovao na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi, a ujedno je i prvi u nizu McLarenove druge generacije Super Series linije koja ima za cilj podizanje limita u sektoru super automobila. Iako je njegov prethodnik 650S zadao glavobolje na stazi mnogim poznatim brendovima, novi 720S je unapređen u svakom pogledu.

pročitaj još

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Tako je šasija od ugljeničnih vlakana na kojoj su bazirani svi McLaren automobili još od nastanka modela F1, davne 1993. godine, sada unapređena. Nova tehnologija doprinela je još čvršćem i robusnijem oklopu sa malom “kilažom”, čineći idealnu bazu jednog super automobila. Novi 720S je malo „porastao” u odnosu na svog prethodnika – dugačak je 4.543 mm, širok od 2.161mm i visok samo 1.196 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2.670 milimetara.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Ispod takozvane Monocage II karbonske šasije, nalazi se centralno postavljen 4,0-litarski M840T V8 agregat sa dva turbo punjača koji isporučuje 710 KS, dok je obrtni moment 770 Nm pri 5.500 obrtaja. Zahvaljujući njima, 720S ubrzava do 100 km/h za 2,9 sekunde, a do 200 km/h potrebno je držati pedalu gasa još svega 5 sekundi. Ukoliko odlučite da ne pustite gas, automobil će prestati da ubrzava tek na 341 km/h. Zvanično je objavljeno i vreme koje je potrebno automobilu da pređe 402 metra iz kompletnog mirovanja i ono iznosi neverovatnih 10,3 sekunde.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Moć zaustavljanja jednako je impresivna kao ubrzanje. Zahvaljujući karbon-keramičkim kočnicama prečnika diskova 390 mm napred i 380 mm pozadi, novi 720S od brzine od 200 km/h do kompletnog mirovanja, staje za 4,6 sekundi! Iako je potrošnja ovog super automobila u totalno drugom planu, McLaren ipak deklariše da novi model u kombinovanoj vožnju “sagoreva” svega 10,7 litara na 100 km.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Jedan od značajnih funkcionalnih detalja kod dizajna novog Mclarena jesu usisnici na ivicama prednjeg branika sa funkcijom kanalisanja vazduha i sporovođenja do velikih hladnjaka radi hlađenja centralno postavljenog V8 twin-turbo agregata. Pored moćnog motora i velikih kočnica, automobil krije mnoštvo pametnih rešenja uz čiju pomoć efikasno koristi i kontroliše snagu u svakom trenutku. Jedna od njih je McLarenova proaktivna kontrola šasije nove generacije koju čini novo oslanjanje i elektro-hidraulični upravljač, unapređujući dinamične karakteristike i poboljšavajući upravljanje.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Unutar automobila nalazi se ručno napravljen enterijer u kombinacijom fine kože i aluminijuma, gde je sve nadahnuto McLaren Driver Interface sa dva displeja. Prvi je centralno postavljen u kokpitu dok drugi, onaj ispred vozača, ima funkciju kakva dosad  nije viđena. Reč je revolucionarnoj instrument tabli koja se preklapa. Dok stoji uspravno, pokazuje sve parametre koji se normalno očekuju od automobila, a prilikom spuštanja u ležeći položaj, osim bolje vidljivost, pruža vozaču samo najbitnije parametre koji su potrebni za vožnju na stazi.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    McLaren 720S, pored standardnih verzija, dostupan je u Performance ili Luxury varijanti, a svega 24 sata nakon globalnog predstavljanja novog modela, britanski proizvođač predstavio je i specijalnu Velocity verziju. Prvi modeli McLarena 720S kreću sa isporukom u maju, a njegova cena iznosi 208.600 funti, dok je za Velocity verziju potrebno izdvojiti 335.000 funti.

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    McLaren 720S Velocity – Korak dalje
    Kreiran od strane McLaren Special Operation odeljka, Velocity verzija pruža kupcima korak dalje u izboru opreme novog 720S. Jedinstvena boja, nazvana Velocity Red, nadahuta je laganim zlatnim naplacima. Dodatne promene koje čine ovaj automobil posebnim jesu karbonska hauba, obojena u tamniju crvenu boju, karbonski Aero zadnji natpis, karbonska kutija za servisnu istoriju, karbonski poklopci ventilacije, karbonski tapaciri na vratima i konzola između vozača i suvozača presvučena alkantarom sa crvenim šavom, uključujući i karbonski držač čaša, pa karbonski volan presvučen alkantarom…

    Foto: McLaren

    Foto: McLaren

    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 720s, mclarend, twin turbo, v8, velocity
    Popularni komentari
    • S
      SRLE

      Bravo genijalci-nije ni skup sta sve pruza, a tek potrosnja ZA NEPOVEROVATI:-):-):-)

    • Z
      Zainteresovani

      Savršenstvo na 4 točak u svakom pogledu!!!

    • V
      Vlada

      Ubica