0

REPORTAŽA Porsche Cayenne S E-Hybrid: Zabava “na struju”!

Hladnoća, sneg, led, SUV, električna energija, hibridna tehnologija i zabava... Sve ove reči, po nekom nepisanom pravilu, ne bi mogle da se nađu u istoj rečenici. Ipak, Porsche Cayenne S E-Hybrid uspeva da pomiri te suprotnosti, a u to smo se uverili na promotivnom događaju koji je ogranizovan na Kopaoniku

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Svojevremeno smo bili u prilici da se detaljno upoznamo sa mogućnostima modela Porsche Cayenne S i to verzije Plug-In sa hibridnim pogonom. Međutim, vreme je tada u Štutgartu bilo veoma prijatno, temperature visoke i nekako nismo razmišljali o tome kako bi se ovaj SUV sa oznakom E-Hybrid ponašao na snegu i ledu, a što je još važnije, na velikoj hladnoći!

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A onda smo nedavno prisustovali događaju na Kopaoniku koji je organizovao Porsche Centar Beograd. U pravom snežnom ambijentu našeg najpoznatijeg skijaškog centra, na temperaturi koja se tokom noći spuštala i do -20 C, okupljenima su prikazane mogućnosti Cayenne S sa hibridnim pogonom. Budući da nemačka kompanija na nivou kompletne grupacije Volkswagen, pa samim tim i Porsche, poslednjih godina mnogo ulaže u razvoj automobila koje pokreće struja, nismo bili iznenađeni time što se performanse ovih vozila sa smanjenom potrošnjom goriva i emisijom štetnih gasova iz dana u dan poboljšavaju. Ipak, i dalje je postojala izvesna skepsa kako jedan prilično veliki SUV sa hibridnim pogonom podnosi zimske uslove i koliko je uopše upotrebljiv u ovakvim situacijama?!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ispod gomile snega koji je tokom noći prekrio Porsche Cayenne S E-Hybrid prvo je, nekako, najlakše bilo uočiti fluorescentno zelena kočiona klješta. Ona, uz još neke druge, veoma diskretne detalje, kao što je onaj iz kokpita, gde levo od pokazivača broja obrtaja postoji instument koji vozača obaveštava o radu hibridnog sistema, ukazuju da se ovde radi o nešto drugačijem Cayenne. Uz to, i na centralnom displeju se može pratiti situacija da li se energija crpi iz baterija ili se one dopunjavaju, kao i da li se vozi u ekonomičnom režimu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    E sad, u prvi mah, čini se da hibridna tehnologija i realno nešto veća masa zbog baterija, u automobilu kakav je Porsche Cayenne S baš i nemaju mnogo smisla. Dobro, potrošnja će svakako biti niža, pogotovo kada se koristi akumulirana električna energija, ali šta je sa performansama?

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Vožnje na Kopaoniku, što one na putevima, u redovnom saobraćaju, što one na zatvorenom poligonu, pokazale su da je Porsche pronašao dobar kompromis. I pri veoma niskim temperaturama, osnovni pogon koji pruža V6 turbo benzinski motor od 2.995 kubika radne zapremine sa 333 KS i 440 Nm maksimalnog obrtnog momenta nema problema da se izbori sa ukupnom masom vozila od 2.350 kg. Uz to, njemu pomaže elektromotor od 95 KS i 310 Nm. Tako, ova dva agregata, zajedno obezbeđuju približno 416 konjskih snaga i 590 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da Cayenne S E-Hybrid do “stotke” stigne za 5,9 sekundi i dohvati maksimalnih 243 kilometra na čas.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, zbog snega i leda, kao i prirode terena, ove podatke nije bilo moguće proveriti, ali je zato bilo moguće uživati u “slalomu” između čunjeva i eksplozivnosti koju od samog starta omogućava ogroman obrtni moment elektomotora. Tu, po pitanju voznih osobina, uz odlične zimske pneumatike, Cayenne S E-Hybrid nije podbacio, a svako ko je isprobao ovaj SUV bio je prijatno iznenađen njegovim sposobnosima u ovakvim pravim zimskim uslovima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Još interesantniji je bio električni mod vožnje. Sasvim nečujno i komforno, ovaj Porsche se provlači kroz gužvu, izazivajući nevericu prolaznika. Ipak, baterija nije “potrajala” onoliko koliko smo želeli, budući da tokom noći nije bilo mogućnosti da se dopuni. To ukazuje na, trenutno, jedan od glavnih nedostataka u vezi sa Plug-In hibridim vozilima kod nas, odnosno nepostojanje prateće infrastrukture. Dok se to ne reši, vozačima ovakvih vozila samo preostaje mogućnost dopunjavanja baterija kod kuće ili pak u vožnji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na kraju, opšti zaključak je da Porsche Cayenne S E-Hybrid predstavlja interesantan luksuzni SUV visokih performansi sa kojim se može uživati i zabavljati u vožnji i pravim u zimskim uslovima. Hladno vreme, sneg i led, ga neće sprečiti da se pokaže u najboljem svetlu, ali Srbija za ovu naprednu tehnologiju, nažalost, još uvek nije spremna…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    TopSpeed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: cayenne, E-Hybrid, kopaonik, plug-in, porsche, reportaža, sneg