2

EKSCENTRIK ZA ELITU: Mercedes-Maybach G650 4x4 Landaulet

Iako već mnogobrojne specijalne verzije Mercedesove G-klase krstare svetskim ulicama, na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi pod imenom Mercedes-Maybach G 65 4x42 Landaulet debitovao je terenac - kabriolet “okupan” nesvakidašnjim luksuzom

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Nesvakidašnje kreacije na točkovima privlače veliku pažnju, naročito kada ih potpisuju eminentni proizvođači. Ovoga puta, reč je o poznatoj terenskoj ikoni u novom izdanju, a kao što i samo ime govori model pripada mercedesovom luksuznom ogranku Maybach. Može se reći da novitet u neku ruku predstavlja evoluciju već viđenog G500 4×42, ali je sve sada podignuto na daleko viši nivo.

pročitaj još

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Karakteristika koja izdvaja Mercedes-Maybach G 650 4×42 Landaulet od svih dosadašnjih G-klasa jeste ekstravagantan spoj terenskih karakteristika, vožnje pod otvorenim nebom, kao i snage i luksuza namenjenog istinskom hedonizmu. Bilo da je reč o avanturama i osvajanju zabačenih i teško pristupačnih terena ili o paradiranju na mondenskim mestima rezervisanim za pripadnike džetseta, ova nesvakidašnja kreacija će privlačiti pažnju gde god se pojavi.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Karoserija je konfigurisana tako da se iza B stuba nalazi platneni krov koji se sklapa, odnosno rasklapa električnim putem. Odatle u nazivu modela i čuvena oznaka Landaulet, koja više od 100 godina krasi najlukusuznije kabriolete sa znakom trokrake zvezde, koje su se proslavile u ulozi pratilaca najznačajnijih svetskih državnika i imperatora. Tako i novi model G 650 Maybach Landaulet obezbeđuje kraljevski tretman za putnike.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Kako bi ulaz, odnosni izlaz iz vozila bio olakšan, napravljeni su električni pragovi koji se spuštaju po potrebi. Zadnja sedišta, koja se nalaze ispod platnenog krova, sačinjena su od kombinacije najfinijih materijala sa ciljem pružanja najvišeg nivoa osećaja udobnosti. Iskorišćena su ista sedišta kao na S-klasi, sa opcijom nezavisnog podešavanja električnim putem gde putnici mogu uživati u potpuno ležećem položaju, a dodatnom ugođaju doprinosi naslon za noge koji je takođe prilagodljiv elektronskim putem. Sinergija komfora i uživanja omogućava nesvakidašnje opuštanje inspirisano prestižnim tipom masaže sa vrućim kamenjem.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Ispred putnika na zadnjiim sedištima nalazi se takozvani G Cockpit, ekran identičan onome koji krasi centranu konzolu vozača, ispod kojeg je kaseta kao kod suvozača. Sedišta su podeljena centralnim panelom na kom su pozicionirani termalni držači za čaše sa opcijom grejanja i hlađenja, ispred kojih se nalaze komande za upravljanje platnenim krovom, osvetljenjem i dvozonskom klimom.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Pored beskompromisnog luksuza, sa dužinom od 5.345mm i klirensom od skoro pola metra (450mm) G 650 Maybach pruža neprevaziđene off-road karakteristike među luksuznim terencima. Pokreće ga snažni 6,0-litarski V12 biturbo agregat od 630 konjskih snaga i fantastičnih 1.000 Nm obrtnog momenta! Snaga se putem sedmostepenog automatskog menjača prenosi na sva četiri točka, a za najteže uslove eksploatacije, tu su i tri diferencijala (prednji, centralni i srednji) sa blokadom i do 100 procenata.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Poput modela 6×6 i novo 4×42 oslanjanje je spremno da se izbori sa najzahtevnijim putevima. Uprkos pozamašenoj masi od 2.505 kilograma, G 650 Maybach od 0 do 100 kilometara na čas ubrzava za 5,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 230 km/h. Naravno, izlišno je i komentarisati emisiju CO2, koja kod ovog modela iznosi čak 397 g/km! Bez obzira na to, sigurni smo da njegovi vlasnici neće osećati grižu savesti zbog toga, niti će ih naročito interesovati kolika je prosečna potrošnja…

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Neminovno je da klijentela koja izabere ovo jedinstveno vozilo neće stalno koristiti njegov pun potencijal, već će ga najvećim delom ljubomorno čuvati kao obeležje statusnog simbola i prestiža. Njegove sposobnosti da se izbori sa neprijateljskim pustinjskim predelima biće u većini slučajeva zanemarene, već će se koristiti za prevoz od jedne do druge ekskluzivne lokacije. Mada sama pomisao da je jedno ovakvo luksuzno vozilo nezaustavljivo po svim terenima i prkosi svim izazovima i zahteva veliku dozu poštovanja.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Za instančan ukus budućih vlasnika ovog po mnogo čemu jedinstvenog modela stoji na raspolaganju izbor od četiri različite boje karoserije, uključujući i mat nijansu. Takođe, auto se može dodatno personalizovati promenom boje platnenog krova gde su u ponudi tri različite boje. Oznake V12 biturbo pozicionirane su na prednjim krilima dok je Maybach logo okitio C-stub.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Eksterijer upotpunjuju zanimljivi detalji kao što je treće stop-svetlo pozicionirano na nosaču rezernog točka koji se nalazi na zadnjem delu vozila, kao i dodatna proširenja na krilima sačinjena od nefarbanog karbona. Ispod proširenja nalaze se naplaci od 22 inča sa diskretnom oznakom Landaulet. Felne su obmotane pneumaticima dimenzije 325/55 R22 kompletirajući celokupan doživljaj ovog automobila.

    Foto: Mercedes-Benz

    Foto: Mercedes-Benz

    Mercedes-Maybach G 650 4×42 Landaulet proizvodiće se u Austriji, tačnije u Gracu, odakle će izaći svega 99 primeraka. Isporuka ovog ekskluzivnog terenca najavljena je za jesen tekuće godine.

    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4x4, g 650, g-klasa, landaulet, maybach, mercedes, off-road
    Popularni komentari
    • A
      An

      Nemacki inzinjering,vrh.