5

REPORTAŽA Mercedes-Benz Design Essentialls: Automobil kao umetničko delo!

Dizajn je jedan od ključnih razloga za sve uspešniju prodaju kompanije iz Štutgarta na svetskom tržištu. Sensual Purity je nova folozofija koja izražava bipolarnost inteligencije i emocija u kreiranju novih modela svih Mercedesovih ogranaka, a dolazi iz Daimlerovog dizajn centra u Zindelfingenu, koji smo nedavno posetili

Foto: Daimler

Foto: Daimler

Trka na sve nemilosrdnijem svetskom tržištu automobila nema kraja. Očigledno da niko ne drema na lovorikama, svi se trude da proizvedu što bolji, što lepši automobil, a doći do kupca postaje nauka, šta više, umetnost! Koliko u tome pojedine kompanije uspevaju, pokazuju prodajni rezultati. Oni najveći i najambiciozniji idu, međutim, korak dalje. Traže se drugačije inovativne forme, nove vizije, na svim poljima i u svim segmentima, od početne ideje za novi model, do potpunog zadovoljenja želja klijenata i postavljanja novih standarda, kako u tehničko-tehnološkom pogledu, tako i u spoljašnjem, ali i unutrašnjem izgledu.

pročitaj još

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Mercedes, tačnije kompanija Daimler, vodeća na svetskoj listi inovativnih proizvođača luksuznih, atraktivnih i bezbednih automobila, nije izuzetak po ovim pitanjima. U to smo se uverili u sedištu Dizajnerskog centra Daimlera u Zindelfingenu, gde je odabranim predstavnicima medija iz celog sveta, među kojima se našla i naša redakcija, nedavno predstavljena nova folozofija renomiranog nemačkog koncerna.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Ovaj centar, zapravo, predstavlja glavno čvorište gde se ulivaju i sa papira prerastaju u stvarnost ideje iz nekoliko dizajnerskih studija sa različitih kontinenata. Imali smo prilike da upoznamo mesto gde se zapravo rađa finalni izgled svega onoga što izlazi na drumove širom sveta sa oznakom trokrake zvezde na prednjoj haubi.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Kompleks se sastoji od pet studija: Spoljašnji dizajn, Dizajn enterijera, Dizajn multimedija i ekrana, Opšti dizajn i Napredni dizajn. Centar se dalje račva na desetine manjih studija i odeljenja, a poseduje i veliku press salu za promocije i projekcije najnovijih modela, sa ogromnim displej zidovima na kojima se prikazuju aktuelni projekti.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Ovde posetioci imaju priliku da putem specijalnih naočara uđu u virtuelni svet Mercedesovog dizajna i vide kako u kompaniji predviđaju budućnost sveta na točkovima, u kome će, kako Mercedes zamišlja, većina vozila biti autonomna, a bezbednost beskompromisna.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Prezentacija se dalje nastavlja prikazom svih prednjih maski Mercedesa tokom istorije, a najzad, u centralnoj sali, izloženi su najinteresantniji futurustički projekti sa trokrakom zvezdom – koncept Maybach Vision 6“, Concept IAA, F015, zatim dizajn komercijalnih vozila koja će se tek pojaviti, itd. Ukratko, budućnost koja je počela na jednom mestu.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Ideja koja polako, ali sigurno od vizije postaje realnost, dolazi iz sinergije svih parametara koji treba da učine da novi model izazove interesovanje posmatrača, ali i uzbuđenje, divljenje, da podstakne kupce da vide sebe za upravljačem. Sensual Purity (senzualna čistoća) je nova folozofija koja otvara put za ostvarenje projekta koji su osmislili čelnici Daimlera, čiji je cilj da izrazi jedinstvo senzibiliteta, inteligencije i emocija u pristupu konstrukciji automobila koji, u isto vreme, mora da bude i „hot” i „cool”

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Na čelu velikog „dizajnerskog mozga” nalazi se Gorden Wagener, šef tima Daimlera i čovek odgovoran za vizuelni identitet svih brendova i proizvoda, od putničkih, preko komercijalnih, do autobusa. „Dizajner mora da živi u budućnosti! Naš poziv traži vizionarsku sposobnost, inovativni pristup stvarima, praktično svakodnevno. To je, izvesno, jedan od najvećih izazova. Trajnost kreacije, njena dugovečnost je veoma važna. Ne možete dizajnirati nešto čiji je vek trajanja jedna sezona. Naš posao u Dajmleru je da dizajn potraje desetak i više godina, on mora da izdrži probu vremena”, objašnjava Wagener.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Jasno je da dizajn u gotovo svim aspektima predstavlja vizuelnu umetnost za Mercedes. Recimo, enterijer automobila ovde vide kao unutrašnjost životnog prostora. To potkrepljuje činjenica da se kokpit svrstava u treći svakodnevni ambijent, pored stambenog i prostora u kojem ljudi provode svoje profesionalne aktivnosti, odnosno u kojima rade. Zbog toga u Daimleru ističu kako im je želja da se ljudi u vozilima sa trokrakom zvezdom osećaju dobro u svakom pogledu i da je za tako nešto potrebno stvoriti onaj karakterističan osećaj ispunjenosti i zadovoljstva. I to je usmereno ne samo na korisnike putničkih automobila, već i komercijalnih vozila.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    „Više od samog automobila, kao neodvojivog dela Mercedes-Benc stila, gradimo ono što se zove „label”, jedinstvena i prepoznatljiva etiketa koja znači sam životni stil, ne samo u detaljima, već i u svim sferama života. Jer, dizajn je osnovna, a često i celovita informacija za onoga koji posmatra, on govori o celokupnoj kompaniji, jer slika nekada govori više od hiljadu reči“, dodaje Wagener.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    A ispravnost  ovakvog, integralnog pristupa stvaranja automobila pokazuju i najnovije kreacije putničkih modela Mercedes-Benca privlačeći pažnju, kako posetilaca izložbenih smotri širom sveta, tako i stručnjaka, ali, što je najvažnije, i kupaca. Jer, ovakvom svojom filozofijom Mercedes je, pokazuju najnoviji tržišni rezultati, ponovo stao na čelo nauspešnijih premijum proizvođača u prošloj godini na svetu.

    Foto: Daimler

    Foto: Daimler

    Top Speed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: daimler, design, dizajn, maybach, mercedes-benz, reportaža, tehnika
    Popularni komentari
    • G
      Gvm

      Samo maštaju i nikada ništa od toga da izbace.

    • N
      Napolitanac

      Koj bre mercedes,ferrari je umetnicko delo!

    • T
      Tibor

      Gvm i Napolitanac reci te vi nama sta vi vozite ….???? Ja imam A6