6

DA LI JE MOGUĆE: Totalna šteta za ovakvo oštećenje!?

Da li je moguće da popravka lakšeg oštećenja na vozilu kao što je Tesla Model S može da izađe čitavih 30.000 dolara, te da na kraju, osiguravajuća kuća proglasi “otpis” jer im je neisplativo da finansiraju popravku!?

Foto: Tesla Motors

Foto: Tesla Motors

Iako su električni automobili sve prisutniji na ulicama razvijenih država, a ponekog možemo videti i na srpskim putevima, izgleda da veliki problem još uvek predstavlja sama eksploatacija, tačnije, nepredviđene situacije kao što su udesi, odnosno popravke takvih vozila.

pročitaj još

    Foto: gas2.org

    Foto: gas2.org

    Iz Amerike nam stiže informacija baš o jednom takvom slučaju, kada se vlasnik Tesla Model S 85, nakon oštećenja zadnjeg levog blatobrana, levih putničkih vrata, probušene „gume“ i oštećene „felne“, suočio sa „otpisom“ vozila, odnosno proglašenom totalnom štetom!

    Ako se pitate kako, pa, kada je vlasnik ostavio svoje vozilo u ovlašćenom Tesla servisu (limarijskoj radionici), izvršena je procena (cena delova i radnih sati), pa poslata osiguravajućoj kući Ameriprise, da bi dan posle stigla odluka od strane Ameriprise o proglašenju totalne štete!

    Foto: ilustracija

    Foto: ilustracija

    Naime, u osiguravajućoj kući su procenili da je popravka od ukupno 30.000 dolara plus porez (10.000 dolara za delove i neverovatnih 20.000 dolara za „ruke“!) neisplativa i neprihvatljiva, pa su radije proglasili „otpis“ vozila. Ako se pitate odakle ta astronomska cifra za popravku, priznajemo da smo i mi začuđeni, uprkos činjenici da je Tesla zaista prilično „egzotičan“ i da nema puno sertifikovanih servisa za njega, čak ni u SAD.

    Foto: ilustracija

    Foto: ilustracija

    Po nekima, moguće je da je prilikom udesa, došlo i do većih, strukturalnih oštećenja podvozja, a popravka aluminijumskih konstrukcija nije nimalo jeftina. No, u celoj priči verovatno dosta ima i do same osiguravajuće kuće, koja baš nema najbolju reputaciju. U svakom slučaju, još jednom se pokazalo da je jedna priča kupiti sofisticiran, luksuzni automobil, a sasvim druga održavati ga, čak i u zemljama koje su vodeće kada je reč o ekonomiji.

    TopSpeed Team

    chats-viber-ts

    Tagovi: model s, osiguranje, oštećenje, p 85, popravka, sudar, tesla, udes
    Popularni komentari
    • B
      Bizon

      U americi je radni sat 15 dolara a kod nas dnevnica.

    • V
      Vlasnik Model S

      Da, jeste skupo – skup je i rad i delovi (aluminijum, nisu to još velike serije, a nema ih ni na otpadu). Rad je skup jer je jedino dozvoljen rad autorizovanim, obučenim, ljudima zbog opasnosti od strujnog udara – moraju da znaju šta da rade. Kao što su ranije limari znali da izbegavaju gorivo tako sada moraju da nauče da izbegavaju struju. Dalje, ne rade se kozmetičke zakrpe jer Tesla zahteva apsolutnu strukturalnu sigurnost. Na slici oštećen deo je nezgodan jer se proteže dužinom kola i ide oko visokonaponske baterije. Ja sam imao manje oštećenje na drugom mestu i cena je bila daleko manja (zadnji branik).