0

DUH PROŠLIH VREMENA: Auto e Moto d’Epoca Padova 2016

Kraj godine u kalendaru ljubitelja klasičnih vozila rezervisana je za manifestaciju Auto Moto d’Epoca

Foto: Goran Kačar

Foto: Goran Kačar

Kao i svake godine, kraj oktobra je period kada se održava prestižni sajam klasičnih automobila Auto Moto d’Epoca. Ova manifestacija odigrava se na severu Italije, u Padovi, i ima tradiciju dugu preko 30 godina. Ipak, ono što je najznačajnije jeste činjenica da iz godine u godinu okuplja sve više izlagača i posetilaca i predstavlja unikatan događaj gde se prepliću interesantne priče iz istorije, ispričane od strane mnogobrojnih izloženih klasičnih automobila sa vizijama budućnosti sa štandova velikih svetskih fabrika koje koriste priliku da prezentuju najnovije modele.

pročitaj još

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Stoga je ovo jedinstveno mesto gde možete videti prelepe karoserije iz ranih ‘50-ih godina pored najnovijih sportskih automobila. Mi, naravno, nismo želeli da propustimo priliku da vam prenesemo deo atmosfere kroz slike probranih modela koji su nam se učinili najinteresantnijim. Broj automobila koji se mogao videti je zaista veliki jer je izloženo preko 2.000 vozila, što u halama, što napolju, tako da svako ko ode u Padovu na sajam oldtajmera, mesecima nakon toga sređuje utiske.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Delovi
    Hala 1, uz još nekoliko, rezervisana je za rezervne delove i automobilsku “literaturu” i razne knjige, ali i postere, kao i znakove, ambleme, naplepnice i slično. A, naravno, tu su i originalni automobilski delovi. I to kakvi?! Potreban vam je polovan, ali nikad ugrađen motor za Ferari F40 ili očuvani točkovi za Bugatti T35 iz 1929. godine? Nema problema, ovde ih možete pronaći, ali morate biti spremni da platite astronomske cifre!

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Adler Trumpf Rennlimousine
    Krajem 30-ih godina, nemačka auto-industrija je bila na krilima dokazivanja svoje superiornosti, a jedan od načina je bila proizvodnja unikatnih automobila namenjenih obaranju različitih brzinskih rekorda. Adler Trumpf Rennlimousine iz 1938. godine je upravo takav automobil, izložen u potpuno originalnom, dakle, ne restauriranom stanju, kao nemi dokaz ogromnih ambicija nemačke industrije i inovativne aerodinamike i tehničkih rešenja.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Mercedes 300 SL Gullwing
    Iako je Mercedes 300 SL Gullwing napravljen u samo 1.400 komada i danas košta preko milion evra, ovde u Padovi možete videti preko desetak primeraka, što u zatvorenoj varijanti sa čuvenim vratima koja se otvaraju na gore, što u prelepoj Roadster verziji. Međutim, nama je baš ovaj zapao za oko!

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Porsche štand
    Jedna od kompanija koja uvek izlaže u Padovi je i Porsche, na čijem štandu su po pravilu perfektno restaurirani modeli iz bogate prošlosti, često sa nekim trkačkim primerkom. Porscheov štand je intersantan i zbog toga što pruža usluge savetovanja u vezi rezervnih delova, kao i prodaju raznih aksesoara sa logom čuvene fabrike iz Štutgarta.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Citroen DS Rally
    Iako je Citroen DS bio jedan od najrevolucionarnijih modela ikada proizvedenih, njegova mehanika nikako nije bila pogodna za trkanje. Početkom šezdesetih, fabrika je, ipak, odlučila da se okuša na reli takmičenjima, pa je u te svrhe proizvedena ova veoma modifikovana verzija, koja je čak i zabeležila određene uspehe. Veoma je interesantno videti ovaj reli automobil, napravljen u samo dva primerka.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Lamborghini Hurracan GT3
    Kao i Porsche, i Lamborgini je imao zapažen nastup, prezentujući ne samo legendarne automobile kao što je 350 GT i prelepa Miura SV, nego i najnoviji, trkački Lamborgini Huracan GT3 koji se vozi u prestižnom Blancpain GT šampionatu.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Mercedes AMG GT3
    Međutim, Lamborghini Huracan GT3 nije bio jedini rasni moderni sportista jer se malo dalje, nalazio Mercedesov štand sa veoma interesantnim modelima, a među njima i najnoviji Mercedes-AMG GT3 koji je upravo debitovao na svetskim stazama.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Mercedes Concept C111
    Bez obzira na agresivnost novog AMG GT3 modela, najinteresantniji automobil na štandu Mercedesa je bio čuveni narandžasti koncept C111 sa početka ‘70-ih. Mnogi su imali ovaj model “na daljinski” kada su bili mali, jer ga je pravila i slovenačka Mehanotehnika. Videti ga uživo posle toliko godina bio je poseban doživljaj.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    FIAT 124 Spider
    Abarth je doživeo svoju renesansu poslednjih par godina, i to najviše zahvaljujući modelu FIAT 500, ali sada, kada je predstavljen i roadster FIAT 124 Spider, njegova Abarth verzija predstavlja nešto što svi žele da vide. U Padovi je pozirao pored svog “dede” iz ‘70-ih, koji je tih godina bio jedan od najuspešnijih reli automobila na svetu. Nadamo se da će se ova svetla tradicija nastaviti.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Maserati Ghibli
    Maserati ovde tradicionlano prezentuje nekoliko legendarnih drumskih i trkačkih modela, kao i jedan novitet. Ove godine je elegantni štand čuvene kompanije iz Modene krasio vremešni Ghibli iz ‘60-ih pored trkačkog Eldorada, koji je vozio legendarni Stirling Moss, a sa druge strane je bio izložen i prvi SUV ove firme, Levante. Iako je u pitanju proizvod za čiji nastanak je u dobroj meri zaslužan Jeep, moramo da pohvalimo jedan detalj – prednja vrata bez okvira, kao na sportskim kupeima.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Audi Type D
    Štand u hali 4 koji pripada kući Audi bio je veoma zapažen i to zahvaljujući selekciji legendarnih sportskih automobila. Pored najnovijeg R8 LMS Ultra iz GT šampionata, tu je bio i legendarni Quattro iz ‘80-ih kao i replika Auto Uniona Type D“ iz kasnih ‘30-ih. Za nas je interesantno to što je Auto Union sa baš ovakvim modelom pobedio na Grand Prix trci oko Kalemegdana, 1939. godine!

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Cord L29
    Iako su na sajmu bili zastupljeniji automobili iz posleratnog perioda, ovaj Cord L29 iz 1929. godine plenio je pažnju posetilaca. Ne samo da je reč o veoma retkom američkom brendu koji je ugašen početkom ‘30-ih, nego se radi i o prvom automobilu sa prednjim pogonom na svetu, koji se pojavio šest godina pre Citroena Traction Avant iz 1935. godine. Cord L29 je svojevremeno bio zapažen kao veoma inovativan model, superiornih voznih svojstava i performansi, ali se pojavio tačno kada i velika finansijska kriza i krah berze 1929. godine, što je zapečatilo njegovu sudbinu.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Ferrari 365 GTB/4
    Naravno, u Padovi možete videti veliku količinu raznih klasičnih modela iz Maranela. Nama je privukao pažnju interesantni zlatni Ferrari Daytona iz 1969. godine koja je jedina u toj boji i nekadašnji “Show Car” sa Salona automobila u Briselu. Inače, iako je Daytona poznata pod tim imenom, ona se oficijelno zove Ferrari 365 GTB/4 i to je jedino ime koje fabrika priznaje.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Ferrari 275 GT
    Na sajmu su prisutne i vodeće svetske aukcijske kuće koje izlažu neke od modela koji će biti ponuđeni na prodaju. Ovo je štand čuvenog Sotheby’s na kojem smo pronašli prelepi Ferrari 275 GT.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Juke box
    Želite pravi pravcati juke box iz ‘50-ih za vašu dnevnu sobu, garažu ili kafić? Možete da birate između raznih verzija, veličina i stanja. Međutim, sigurni smo da će vas cene prilično šokirati jer određeni primerci prelaze magičnu cifru od 10.000 evra!

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Iso Rivolta, Maserati Indy i Aston Martin DB4
    Karakterističan kadar iz Padove, tri rasna GT automobila u perfektnom stanju, zbijeni jedan pored drugog – Iso Rivolta, Maserati Indy i Aston Martin DB4. Ovo je samo jedan od brojnih štandova gde su automobilska savršenstva poređana jedna pored drugog, te jednostavno ne uspete da ih adekvatno pogledate, jer vam sa drugog štanda pažnju krade neki drugi, sjajni oldtajmer.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Chevrolet K10 Pick-up
    Iako američki automobili nisu umnogome prisutni u Padovi, najkarakterističniji primerci kao što su Ford Mustang“ ili Chevrolet Corvette se uvek mogu pronaći. Ovde vidimo Chevrolet K10 pick-up u društvu dve Corvette C3 iz sredine sedamdesetih.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    Pagani Zonda
    Kao što smo rekli, na sajmu u Padovi vas iznenađenja čekaju kako u halama, tako i van njih, i često ono što je parkirano napolju, zna da bude interesantnije nego ono unutra. Ove godine, Pagani je izložio dve Zonde u specijalnom staklenom boksu.

    Foto: Goran Kačar

    Foto: Goran Kačar

    FIAT 600
    Naravno, šta bi bio sajam oldtajmera u Italiji bez legendarnog modela FIAT 600 ili “Fiće”, kako je kod nas bio poznat. Ipak, obični primerci su neinteresantni, a pažnju privlače verzije Jolly, bez vrata i sa platnenim krovom. Interesanto je da je i Josip Broz Tito odabrao jedan ovakav FIAT Jolly za uživanje na Brionima.

    ekskluzivno iz Padove,
    Vukašin Herbez

    chats-viber-ts

    Tagovi: auto moto d'epoca, italija, oldtajmer, padova, reportaža, sajam