11

PUNIM GASOM NAPRED: Regionalna promocija Renault i Dacia noviteta

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

 

Naše putovanje počinje rano ujutru, na aerodromu Beograd, odakle letimo u pravcu Zagreba, gde nas čeka novi Renaultov kompaktni monovolumen Scenic, spreman za krstarenje predivnim hrvatskim putevima.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Reč je o novoj četvrtoj generaciji Renault Scenica sa kojim smo imali priliku ranije da se uponamo na prezentaciji u Francuskoj, a sada smo ga provozali i po putevima regiona. Ruta od Zagreba do Zadra uverila nas je koliko je Renault Scenic napredovao u odonosu na svog prethodnika. Dobra ergonomija i enterijer koji je bliži premijum segmentu, sa malim brojem elemenata od jeftine plastike, čini vožnju ugodnijom u odnosu na konkurenciju.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Agregat od 130 KS lepo se “nosi” sa Scenicovom masom dok točkovi od 20 inča, koji dolaze standardno u svim paketima opreme, podižu stabilnost na viši nivo. Iako je automobil namenjen parovima sa decom, mi smo uspeli da se smestimo na zadnjoj klupi bez prevelikih poteškoća. Približavajući se Zadru, prolazimo kroz pravi vozački raj! Planinski putevi i dugačke, isprepletane krivine doprinele su kompletnom užitku u vožnji.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Stižemo na planirano odredište, u hotel Falkensteiner, gde nas čeka ručak kao i spa za opuštanje, pre početka press konferencije, zakazane kasnije tog dana.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Press konferencija nas je upoznala sa novinama kao i tehničkim rešenjima koja poseduje novi kompaktni monovolumen. Igrajući na kartu velike popularnosti krosover vozila, Renault se i u slučaju novog Scenica odlučio na krosover/SUV formu nego na klasični koncept monovolumena koji je do sada sledio. Tako je dimenzija nove karoserije šira za 20 mm od one kod Scenica III, klirens veći za 40mm, a duži je međuosovinski razmak i širi trag točkove napred i pozadi.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Izuzetno zakošeno vetrobransko staklo osigurava veću bočnu preglednost, a tu je i panorama stakleni krov, kao i već prepoznatljive svetlosne grupe Renault game. Novi Scenic stiže i u dvobojnoj karoseriji dok se kod produžene verzije Grand Scenic, mogu naći i aluminijumski krovni nosači. Dinamični izgled novog naslednika ističe se dodatno sa 20-inčnim felnama koje dolaze nezavisno od nivoa opreme. Potez koji čini Scenica jedinstvenim u segmentu! Iako je prvo pitanje koje se postavlja cena pneumatika za nove felne, Renault nas uverava da će cena biti jednaka kao 17-inčne letnje, zimske ili M+S gume koje nude glavni Renaultovi konkurenti.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Kada je reč o bezbednosti, samo saznanje da je Euro NCAP test ocenio novog Scenica sa čak 5 zvezdica, što je ujedno i najviša ocena, govori sama za sebe. U konstrukciji platforme novog Scenica korišćen je ojačani čelik kako bi se zaštitili putnici u kabini. Ovaj čelik izuzetno visoke zatezne čvrstoće može da podnese opterećenje od 120kg/mm2. Novi monovolumen je opremljen sa dve vazdušne zavese za prednji i zadnji red sedišta, dva vazdušna jastuka za grudi napred i dva prilagodljiva prednja vazdušna jastuka poslednje generacije koji upotrebljavaju senzore za prilagođavanje otvaranja jastuka građi putnika.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Uz sve navedeno, tu je još i prilagodljiv regulator brzine, upozorenje na napuštanje vozne trake (LDW), Head-up displej u boji, parkiranje “slobodnih ruku”, tehnologija MULTI-SENSE, R-LINK 2 sa vertikalno postavljenim 8,7-inčnim ekranom, audio sistem Bose Surround Sound, itd.

U ponudi agregata nalazimo četiri dizel motora, koji dolaze u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem ili šestostepenom ili sedmostepenom EDC transmisijom sa dvostrukim kvačilom… Početna cena za dizel iznosi 17.990 evra dok benzinski agregat sa šestostepenim ručnim menjačem kreće od 16.490 evra.

SLIKA 0000

Novi Renault Scenic dustpan je u četiri različite verzije – Life, Zen, Intens i Bose, kao i jedna specijalna verzija nazvana Edition One.

SLIKA 1111

Ostatak večeri proveden je u druženju, izvanrednim jelima, vinima, kao i sumiranju utisaka o novom Renault Scenicu.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Drugi dan rezervisan je za obilazak  Zadra uz vodiča koji nam je skrenuo pažnju na sve znamenitosti ovog grada. Prelepi pejzaži i umirujuća atmosfera ovog mesta van turističke sezone opustila je naše umove i na trenutak smo zaboravili na svakodnevne obaveze sa kojima se susrećemo.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ručkom u restoranu Kornat, završili smo našu posetu Zadru, upućujući se prema Šibeniku gde nas čeka press konferencija Dacia Phase II vozila u hotelu D Resort. Putujući ka hotelu, primetili smo izvanredne pejzaže, kao i puteve kojima ćemo sutra testirati nova Dacia vozila.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Na press konferenciji nam je ukazano na novine kojima je obnovljena gotovo cela paleta Dacia automobila. Osvežen je spoljašnji izgled i unutrašnjost novog Sandera, Sandera Stepway, Logana i Logana MCV…

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Odlikuju se novim svetlosnim grupama napred i pozadi, koje im daju dinamičniji i savremeniji izgled. Sve modele krasi širi prednji deo koji im daje sportski izgled, a novi dizajn prednjeg branika sa hromiranim profilima usisnika vazduha i obrubima svetala za maglu dodatno ističe njihove “mišićave” linije. Novi elementi krase i novi Sandero Stepway. Dizajn prednjeg dela ovog modela inspirisan je dizajnom modela Duster. Povišeni razmak od tla, zaštita podvozja napred i pozadi od mat hroma kao i uzdužni krovni nosači, istišu karakter SUV-a.

Novina kojom se Duster može pohvaliti jeste novi automatski menjač sa dvostrukim kvačilom EDC. Unutrašnjost novih modela sada izgleda luksuznije zahvaljujući mat hromiranim elementima na upravljaču, obrubima ventilacionih otvora, intrumentima i armaturnoj tabli, kao i ručicama vrata i ručicama menjača.

Upravljač u najopremljenijim verzijama krasi ekskluzivna Soft Feel završna obrada koja je izuzetno izdržljiva i što je važno, meka na dodir. Prekidači za otvaranje prednjih prozora postavljeni su na vratima dok su prekidači zadnjih ostali na starom mestu. Svi modeli su dostupni sa novim presvlakama koje unutrašnjosti daju svež izgled i doprinose većoj udobnosti.

 

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

U ponudi je i savremen, štedljiv i pristupačan 1,2-litarski 16v SCe 75 benzinski agregat od 75 KS i 97 Nm koji smanjuje emisiju CO2 i potrošnju goriva za 10%. Ova ušteda je ostvarena zahvaljujući naprednoj tehnologiji koja uključuje pumpu za ulje promenljive zapremine, podizače ventila presvučene ugljenikom, klipove presvučene grafitom, dva bregasta vratila sa varijabilnom fazom otvaranja ventila (VVT), itd. Agregat SCe 75 u potpunosti ispunjava standarde kvaliteta alijanse Renault-Nissan. Ovaj moderan agregat sa prodajom startuje početkom 2017. godine, a početna cena za novog Logana opremljenog novim motorom startovaće od 8.250 evra. Logana MCV iznosiće 8.800 evra, dok će popularni Sandero kretati od 7.990 evra.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Saznanjem da je Dacia krajem oktobra 2016. zabeležila prodaju od 477.967 primeraka, što je rast od 6%, završavamo press konferenciju i upoznajemo se sa sutrašnjim rutama gde ćemo testirati nova vozila.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Treći dan zakazan je za vožnju po Šibeniku gde su bile posebno određene rute za svaki model iz Dacia game. Od 8h do 12h, planinskim putevima krstarile su Dačije pokazujući očekivane vozne sposobnosti. Prvi na redu bio je Sandero Stepway, opremljen benzinskim 0.9 TCe motorom koji je bez muke “plovio” magistralom. Ergonomija bi svakako bila na višem nivou da volan ima opciju podešavanja po dubini kako bi se vozač namestio u odgovarajuću poziciju sedenja.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Drugi automobil koji sam imao želju da probam jeste Dacia Logan MCV, koji bez obzira na svoju dužinu, nije pokazao preveliku nelagodnost po uskim krivinama koje smo savladavali. Sve u svemu, kompletan utisak je pozitivan, a kvalitet ovog automobila je u skladu sa cenom.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Test vožnja se završila, došlo je vreme za ručak, a zatim i put nazad ka Zadru, u Falkensteiner hotel, gde su nas čekali Renault Scenic kojima smo putovali iz Zagreba…  Time završio naš trodnevni boravak, putovanjem ka hotelu Aristos, u koloni novih Scenica, koji nas je zaista pozitivno iznenadio svojim dizajnom, a mene lično najviše ergonomijom i enterijerom, koji je definitivno bliži premijum segmentu od konkurencije.

Aleksandar Savin/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: dacia, logan, renault, reportaža, sandero, scenic
Popularni komentari
  • L
    Luj

    dobra reportaza

  • B
    Bizon

    Reno ni na poklon ne bih primio.