1

REPORTAŽA Porsche Road Tour Serbia 2016: U niskom letu!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Još ranije smo spomiljali da ima različitih načina na koje proizvođači automobila animiraju svoje kupce, te da sama pažnja koja im se posvećuje u prodajnim salonima ili servisima nije dovoljna. Poželjno je uvek pružiti još nešto, ako je moguće nesvakidašnje i neuobičajeno… Nešto više od obične probne vožnje!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Porsche takve aktivnosti ima detaljno razrađene i prilagođene svakoj prilici, od vožnje u svakodnevnom saobraćaju, preko one na trkačkoj stazi ili pak snegu i ledu. Oni nose naziv Porsche Driving Experience, a na klijentima je da se odluče šta im je najinteresantnije. Međutim, s vremena na vreme, organizuju se i promotivno-edukativne vožnje po unapred prirpemljenim rutama, a da to nisu aktivnosti vezane za Porsche Travel Club, Porsche Sport Driving School i Porsche Driving Experience Winter… Ne!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Jednostavno, cilj je uživanje u vožnji i poseta nekim nesvakidašnjim destinacijama, kroz istovremeno upoznavanje sa novitetima kuće iz Štutgarta, kao i sticanje novih vozačkih znanja i iskustava uz obučene instruktore.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ove jeseni, u organizaciji Porsche Centra Beograd, održana je dvodnevna manifestacija pod nazivom Porsche Road Tour Serbia 2016. Radi se o promotivno-edukativnoj vožnji putevima naše zemlje, konkretno, ovoga puta mahom u južnom Banatu, tačnije od Beograda do Vršca i nazad, sa posebnim adrenalinskim doživljaem u vidu vožnje na aerodromskoj pisti.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Sve ovo održano je u sklopu Porsche Central & Eastern European Tour, te su za ovu priliku, specijalno dopremljena vozila koja su dopunjena pojedinim modelima Porsche Centra Beograd. Sve u svemu, učesnicima je bilo na raspolaganju osam izuzetnih automobila marke Porsche, kao što su atraktivni kabriolet 718 Boxter S, tri predstavnika porodice 911, predvođena moćnim sportistom Turbo S, pa kabrio verzija Carrera S Cabriolet, kao i model sa pogonom na sva četiri točka Carrera 4S. Uz njih učestvovali su i hibridna Panamera S E-Hybrid, te predstavnici SUV segmenta – Macan S, Cayenne i Cayene Turbo S.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Nakon okupljanja u Porsche Centru Beograda, krećeg brifinga i upoznavanja sa programom, Gianni Di Noto, zvanični test vozač i instruktor nemačkog proizvođača i Andrej Kulundžić, nekada takmičar Porsche Supercupa, objasnili su i demostrali u praksi značaj pravilnog položaja za upravljačem i upotrebe sigurnosnog pojasa.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Potom su učesnici raspoređeni u vozila opremljena radio-vezom, preko koje su pružane osnovne informacije o situaciji na putu, ali i one koje se odnose na zanimljive činjenice u vezi sa područjem kroz koje se prolazi, pa je Porsche Road Tour Serbia 2016 mogao da počne!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Prvi deo intinerera podrazumevao je vožnju od Beograda, auto-putem u pravcu Niša, do isključenja za Smederevo, gde su stečeni prvi utisci o ponašanju automobila na kvalitetnoj asfaltnoj podlozi. Nakon toga, Porsche kolona je nastavila u pravcu mosta na Dunavu i Kovina. Tu je nakon pređenih osamdesetak kilometara i jednog časa vožnje, usledlila kraća pauza i zamena vozača, jer je suština na ovakvim događajima da svi učesnici dobiju priliku da isprobaju sva vozila.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Potom je od Kovina vožnja nastavljena po rubu Deliblatske peščare, neposredno uz Dunav, u pravcu Bele Crkve. Međutim, sa magistralnog puta ubrzo se prešlo na lokalni, u pravcu mesta Grebenac i Jasenovo, pa dalje ka Vršcu, koji je i bio krajnje odredište. Tokom ovog dela jednočasovne vožnje, učesnici su mogli da se podrobnije upoznaju sa performansama vozila, kao i njihovim ponašanjem u krivinama, i to na nešto lošijem putu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Glavni deo porgrama odvijao se na aerodromu “Vršac”. Tu su nakon kraćeg okrepljenja, učesnici podeljeni u tri grupe. Jedna je, predvođena instruktorima, započela aktivnosti na adrodromskoj stazi, i to sa onim sportski nastrojenim, tačnije adekvatnim modelima, pri čemu je posebna pažnja posvećena pravilnom upravljanju, ubrzavanju i kočenju, pogotovo pri većim brzinama.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Druga grupa je sa ostatkom vozila otišla u panoramsku vožnju po vinogradima i obroncima Vršačkog brega, sve do poznate Vršačke kule, sazidane još 1439. godine, do koje vodi uzan, vijugavi put. Za to vreme, treća grupa je u pratnji instruktora Centra za obuku pilota SMATSA Vazduhoplovne akademije (SAA) u Vršcu, obišla aerodrom i upoznala se sa nekim interesantnim detaljima u vezi sa delatnostima Kontrole letanja Srbije i Crne Gore, kao i školovanja budućih pilota. Nakon svakih 45 minuta, grupe su menjale svoje aktivnosti, tako da su svi učesnici prošli kompletan program.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Ipak, tu uzbuđenjima nije bio kraj, jer su nakon svih ovih aktivnosti, usledile “taxi” vožnje aerodromskom pistom u automobilima sa instruktorima, inače nekadašnjim takmčarima. Potom je usledila podela sertifikata o uspešno savladanom programu i povratak za Beograd, samo ovoga puta nešto kraćom rutom, preko Alibunara i Pančeva.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Koliko je Porsche Road Tour Serbia 2016 bilo uspešan u svakom pogledu, i po uživanju u vožnji, ali i specijalitetima lokalne kuhinje, pa i onim što je viđeno i doživljeno, možda najbolje govori činjenica da su se, čak i nakon osmočasovnog programa i gotovo 300 pređenih kilometara, učesnici prilično nevoljno razišli, uz pitanje – kada se organizuje naredno ovakvo druženje?

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Zoran Živkov/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: 718 boxster, 911 carrera, aerodrom, avantura, cayenne, macan, panamera, porsche, reportaža, road tour, srbija, vršac
Popularni komentari
  • N
    NN

    Kako ovo bez Djomle, Nemirkovog sina da prodje..