6

DEFINISANJE BUDUĆNOSTI: BMW The Next 100 Years

Foto: BMW

Foto: BMW

Ove godine, BMW obeležava sto godina od osnivanja. Iako se poznata bavarska kompanija nije od prvog dana bavila kreiranjem automobila, uvek je postavljala nove standarde na polju mobilnosti, budući da je pre četvorotočkaša proizvodila avionske motore i motocikle. A kada je krenula priča sa automobilima, BMW je vrlo brzo sva stečena znanja iskoristio na najbolji mogući način i pretočio ih u veoma uspešnu priču.

Foto: BMW

Foto: BMW

Od samog početka pa do danas, osnovna ideja vodilja minhenskih dizajnera, inženjera, i svih stručnjaka zaduženih za nastajanje jednog vozila, bila je ne samo efikasan prevoz od tačke A do tačke B, već je ulagan dodatni trud i da vozač u samoj vožnji uživa. Upravo je to i jedan od razloga zašto BMW danas, u trenutku kada obeležava sto godina postojanja, razmišlja u kom pravcu treba usmeriti poslovanje u narednih sto godina.

Foto: BMW

Foto: BMW

Naime, opšti trend danas je sve veći upliv digitalizacije, komunikacije i povezanosti, a sa krajnjim ciljom da se obezbedi autonomna vožnja, i to u ne tako dalekoj budućnosti. Tu BMW-ovi vizionari vide potencijalni problem, koji žele da preduprede, jer autonomna vožnja dovodi u pitanje osnovni moto i mantru bavarske kompanije, a to je da njihovi modeli vozaču pružaju više vozačkog zadovoljstva od konkurencije.

Foto: BMW

Foto: BMW

Po oceni BMW stručnjaka, vozači će i pored trenda autonomne vožnje, uvek želeti da povremeno preuzmu komande i uživaju u čarima upravljanja automobilom. A kako bi ta budućnost mogla da izgleda, BMW pokušava da sagleda i predstavi nam kroz interesantan studijski model Vision Next 100. Ovaj koncept predstavlja pogled u budućnost ličnog prevoza, a BMW ga i pored opcije autonomne vožnje, definiše i kao čisto vozačko zadovoljstvo.

Foto: BMW

Foto: BMW

Kako je dizajn oduvek bio jedan od osnovnih aduta BMW automobila, tako je izgled i ove studije veoma interesantan i daleko od generičkog dizajna kakav obično imamo priliku da vidimo u SF filmovima, gde svi automobili po pravilu liče jedni na druge. Iako ne liči ni na jedan od modela koji se trenutno nalaze u ponudi bavarske kompanije, već na prvi pogled potpuno je jasno odakle ova studija potiče, prvenstveno zahvaljujući karakterističnoj maski hladnjaka.

Foto: BMW

Foto: BMW

Pored toga što karoserija ima formu sličnu današnjim superautomobilima, ova studija se ističe po nekim veoma inovativnim rešenjima. Na primer, točkovi se nalaze potpuno sakriveni ispod karoserije. Kod prednjih točkova ta oplata koja se nalazi preko njih je elastična, odnosno razvlači se u mnogo malenih trouglastih segmenata. Kada se oplata razvlači, ispod tih trouglastih elemenata koji su u boji karoserije, nalazi se jarko crvena boja.

Foto: BMW

Foto: BMW

Na taj način, ostali učesnici u saobraćaju dobijaju jasnu informaciju o otklonu prednjih točkova, odnosno upoznati su sa kretanjem automobila, čak i bez uključenog pokazivača pravca. Ovaj koncept rešenja karoserije je, pretpostavljamo, još daleko od serijske proizvodnje, ali trenutno se usavršava, a ima funkciju mnogo važniju od estetske, jer obezbeđuje izuzetne aerodinamičke karakteristike. Koeficijent otpora vazduha je neverovatnih Cd 0,18!

Foto: BMW

Foto: BMW

Kako je u pitanju automobil koji obezbeđuje autonomnu vožnju, ali i ne sputava vozača da po želji uživa, na raspolaganju su dva vozačka moda – Boost i Ease. U Boost modu volan, ako možemo tako da ga nazovemo, stoji bliže ka vozaču, a vozač od automobila informacije prima na potpuno drugačiji način od onih na koje smo navikli. Ocena BMW stručnjaka je da dipleji kakve trenutno poznajemo najverovatnije u budućnosti neće postojati, a informacije će se saopštavati na način koji je mnogo efikasniji i manje odvraća pažnju vozača.

Foto: BMW

Foto: BMW

Procena je, na primer, da će ceo vetrobran preuzeti ulogu velikog ekrana. Za sada, BMW eksperimentiše sa jednim veoma originalnim rešenjem, koje funkcioniše na sličan način kao i elastična karoserija koju smo opisali. Naime, ceo gornji deo instrument table se sastoji od mnogo trouglastih elemenata koji su pokretni, a njihovo kretanje kreira efektnu igru boja i oblika. Na taj način automobil na efikasan i intuitivan način može da navodi vozača tokom vožnje.

Foto: BMW

Foto: BMW

U Ease modu, automobil u potpunosti menja karakter, ali i izgled. Upravljač se povlači ka instrument tabli, a u desnu stranu se pomera čak i centralna konzola, kako bi vozač imao više prostora i komoditeta. Automobilom upravlja moćan sistem, opremljen softverom koji ne samo da obezbeđuje autonomnu vožnju, već i uči, odnosno prikuplja podatke o vozačevim navikama i u skladu s tim, upravlja automobilom, a sve to u cilju poboljšanja bezbednosti i udobnosti.

Foto: BMW

Foto: BMW

Pored svih navedenih promena u odnosu na standardne automobile, procena BMW-ovih vizionara je i da će se značajno promeniti način proizvodnje, kao i primenjeni materijali. Presovanje tabli lima će sigurno postati prošlost, a očekivano je da će materijal budućnosti biti ugljenična vlakna. Takođe, procena je da će sve više komponenti i delova nastajati u 3D štampačima, što če neuporedivo smanjiti cenu proizvodnje, jer će ulaganja u proizvodnju specijalnih alata biti smanjena.

Foto: BMW

Foto: BMW

To su samo neke od mogućih smernica koje su pritom veoma realne. A, da li će automobili budućnosti biti u mogućnosti da budu jednako zabavni kao i do sada? To je veliko pitanje, a na svu sreću, BMW je jedan od prvih velikih proizvođača koji ne samo da tvrdi da tehnologija neće “ubiti” uzbuđenje vožnje, već predano radi na tome da se uzbuđenje poveća!

Danilo Jojić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: bmw, digitalizacija, koncept, next 100 years, studija, vizija
Popularni komentari
  • G
    Gvm

    Ode sve gde ne treba…

  • v
    vlada

    Najbolja su kola od 85″ pa na gore. Ova buducnost nista lepo ne donosi

  • N
    Nekilik

    Znaci fuj.
    Gde je ovdje ona car vožnje, pu, jebemu tehnologiju!