0

PRIČE IZ „BELOG PAKLA“: Nokian zimski pneumatik WR D4 (II deo)

Foto: Nokian

Foto: Nokian

Novi Nokian WR D4 je višenamenski zimski pneumatik namenjen putničkim vozilima iz premijum segimenta, koji se odlično prilagođava zimskim uslovima na putevima Centralne Evrope, koji se danas  kolebaju između snežnih mećava, olujne kiše i suvih perioda. WR D4 je napravljen upravo za ovako promenljive vremenske uslove i predstavlja vrhunac dostignuća kompanije Nokian Tyres. On je ekološki podoban i obezbeđuje odličan nivo prijanjanja i trakcije, kako na mokrim, tako i na snegom prekrivenim podlogama. Uz to, ovo je prva zimska guma koja ima oznaku A za prijanjanje prema EU sistemu obeležavanja.

Foto: Nokian

Foto: Nokian

Glavne inovacije koje su primenjene odnose se na tipičan, usmeren, “strelast” profil gazeće površine, kao i kombinaciju nove smeše (Nokian Twin Trac Silica) i tehnologije blokova sa optimizovanim lamelama, što omogućava bolju kontrolu upravljivosti i dobro prianjanje i u najekstremnijim uslovima. Pri tome, svaki profilni blok gazeće površine i svaka lamela imaju specifičnu funkciju.

Centralnim delom dominira rebro za precizno upravljanje (Steering Precision Rib) koje se može osetiti kroz odličnu reakciju na komandu upravljačem na suvom putu. A lamele tog masivnog centralnog rebra se ne prostiru po celoj širini, čime se postiže bolja preciznost i unapređuje kontrola upravljanja. No, tu su zato blokovi za bolje performanse na snegu (Snow Performance Blocks), koji omogućavaju maksimalno prianjanje. Ti profilni blokovi izbrazdani lamelama prostiru se duž obe strane od centralnog rebra, tako da je svaka druga lamela usmerena na levu stranu, a ostale na desnu stranu rebra.

Foto: Nokian

Foto: Nokian

I oni su podeljeni u segmente od po tri bloka, te poseduju podršku za upravljanje na dnu žljeba radi bolje upravljivosti. Novi WR D4 pneumatik ima krute blokove (Stiff Handling Blocks) koji pružaju još bolje prianjanje i bolji osećaj u vožnji. Oni imaju veće lamele radi bolje trakcije, koje postaju pliće u pravcu od centra ka ramenima. Ovakav dizajn poboljšava prianjanje na snegu, kao i osećaj u vožnji.

Foto: Nokian

Foto: Nokian

Nova smeša pneumatika, takođe, doprinosi preciznom upravljanju, ali i povećanoj otpornosti na habanje, kao i manjoj potrošnji goriva. Ona se sastoji od prirodne gume, silike i kanola ulja, te obezbeđuje vrhunske performanse u pogledu prijanjanja na snegu i mokroj podlozi. Veliki udeo prirodne gume i kanola ulja u smeši garantuju dobro prijanjanje u zimskim uslovima ostati nepromenjeno i kada dođe do promene temperature, kao i nakon mnogo pređenih kilometara. Uz to, veoma nizak otpor pri kotrljanju za posledicu ima i nisku potrošnju goriva.

Foto: Nokian

Foto: Nokian

Pored ovoga, novi WR D4 zimski pneumatik Nokiana opremljen je malim prelaznim blokovima koji obezbeđuju uravnoteženo upravljanje (Block Optimized Siping), kao i ojačanjima za duboki sneg (Deep Snow Boosters), koji zapravo predstavljaju nazubljene žljebove na ivicama ramenih blokova, omogućavajući dodatno prijanjanje u krivinama i vožnji u dubokom snegu, te odstranjivačima lapavice (Slush Blowers), čija je uloga da kroz zakrivljenje zadnjeg dela ivice bloka ubrzavaju izbacivanje vode i raskvašenog snega iz kanala.

Foto: Nokian

Foto: Nokian

Naravno, kao i kod ostalih Nokian pneumatika, ima i onih inovacija koje više i nisu tako nove, ali su sva-kako i ovde kod WR D4 primenjene. Pre svega, to se odnosi na indikator za bezbednu vožnju (Driving Safety Indicator), koji je prektično preimenovan u indikator za bezbednu zimsku vožnju (Winter Safety Indicator). Brojevi na sredini gazeće površine pneumatika prikazuju dubinu preostalog profila u milimetrima. Sa habanjem pneumatika habaju se i brojevi, s tim što simbol pahuljice ostaje vidljiv do dubine šare od 4 milimetra, a kada se i pahuljica pohaba, vreme je za nabavku novih zimskih pneumatika.

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

Širok izbor veličina Nokian WR D4 u rasponu od 14 do 20 cola, sa indeksom brzine od Q (160 km/h) do W (270 km/h). U raznolikoj paleti nalaze se i odgovarajuće dimenzije za sportske automobile, kao i za električna vozila. Određeni proizvodi iz ponude poseduju Run Flat tehnologiju, dok su neki pneumatici označeni sa XL, što je najveći mogući kapacitet opterećenja u segmentu guma za putnička vozila. Ova široka paleta zimskih pneumatika, koji su posebno namenjeni Centralnoj Evropi, u prodaji se nalaze od ove jeseni.

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

U performanse novog Nokian WR D4 pneumatika imali smo priliku da se uverimo i u vožnji na jednoj od zatvorenih test staza u centru Ivalo. Tu smo u automobilima Audi RS4 i RS5, kojima su prednji spojleri dodatno zaštićeni zbog udaraca u smetove, bili u prilici da pronađemo neke lične limite. Posebno vreme za uživanje nastupilo je kada su nam iskusni instruktori ponudili da na zamrznutom jezeru isprobamo i zimske pneumatike sa šiljcima Hakkapeliitta 8. Doživljaj vožnje sa njima i nivo prianjanja koji pružaju je neverovatan!

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

Zatim su nam domaćini u “ledenoj hali” demostrirali razliku u performansama na ledu između WR D4 i ekvivalentnih Goodyear zimskih pneumatika, pri čemu je zaustavni put vozila pri brzini od 60 do 0 km/h sa gumama Nokian bio je preko 18 metara kraći!

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

Foto: Tuukka Erkkila/ Nokian

U finalnom delu reportaže  o “Belom paklu”, detaljnije ćemo vam predstaviti Nokianov All-Season pneumatik Weatherproof, kao i onaj namenjen komercijalnim vozilima, pod imenom WR C3

TopSpeed Team

PRATITE NAS NA VIBERU!

Tagovi: nokian, profil, sneg, wr d4, zimske gume, zimski pneumatici