0

DETROIT 2015: Marko Luković po treći put nagrađen Michelin Challenge Design priznanjem

Foto: Michelin

Foto: Michelin

Marko Luković, poznati srpski industrijski i automobilski dizajner i profesor sa Fakulteta primenjenih umetnosti iz Beograda, osvojio je još jedno u nizu međunarodnih priznanja za dizajn automobila, na najprestižnijem godišnjem američkom konkursu Michelin Challenge Design, organizaciji kompanije Michelin Severna Amerika (Michelin USA), u konkurenciji od preko 1000 takmičara iz celog sveta.

Koncept  futurističkog roadstera Hyperion za 2030. godinu predstavljen je na najvećem američkom Salonu automobila u Detroitu, na izložbenom štandu Michelina, od 12. do 25. januara 2015. godine. Stručni žiri, od čak 8 članova, ove godine činili su su šefovi dizajnerskih studija General Motorsa, BMW-a, Forda, Honde, Nissana, Hyundaia, Chryslera, zajedno sa predavačima sa elitnih američkih univerziteta za dizajn.

Foto: TopSpeed arhiva

Foto: TopSpeed arhiva

Prvi put, januara 2011. godine, Marko Luković je dobio nagradu u Detroitu, na jubilarnom 10. takmičenju Michelin Challenge Design, za rad SUPERSONIC, viziju automobila za 2021. godinu. Drugi  put, januara 2014. godine, Marko Luković je dobio nagradu u Detroitu, na 13. takmičenju Michelin Challenge Design, za rad TwinWay, viziju autonomnog automobila.

Tema ovogodišnjeg takmičenja Michelin Challenge Design-a 2015. bila je „Vozite sa strašću: uključujući čula, dušu i emocije“. Od dizajnera se tražilo da predlože nova dizajnerska i tehničko-tehnološka rešenja automobila, kojima će vozači budućnosti upravljati sa akcentom na uživanju u vožnji i potpunoj posvećenosti upravljanju na jednom od izabranih poznatih puteva sveta.

Foto: Michelin

Foto: Michelin

Stelvio Pass (Passo dello Stelvio ) je jedan od najuzbudljivijih poznatih svetskih puteva kada se govori o iskonskom iskustvu i uživanju u slobodnoj vožnji. Najpoznatiji svetski serpentinski put je idealan za vožnju gotovo bez ikakvih granica, na kojem se adrenalin vozača diže na najviši nivo. Sve čula vozača su fokusirana samo na jednu stvar – da se postigne maksimalna razumna brzina uz angažovanje svih mogućih konjskih snaga svog ljubimca na četriri točka.

Za suštinsko uživanje u iskonskoj vožnji, vozač mora maksimalno da angažuje sopstvene snage i veštine, u kombinaciji sa HYPERION-om, malim sportskim automobilom (roadster) za 2030. godinu, koji nudi širok spektar električne energije za čisto zadovoljstvo u vožnji (prema grčkoj mitologiji, Hyperion je bio Titan – bog svetlosti).

Foto: Michelin

Foto: Michelin

Četiri snažna elektična motora su smeštena u točkove. Glavna inovacija su napredni elektro-kinetički senzori i kapsule postavljene u točkovima i pneumaticima nove generacije. Ovi senzori pretvaraju kinetičko kretanje u električnu energiju. Napredne elektro-kinetičke kapsule (baterije) su integrisane u konstrukciju svakog točka u kojima se skladišti i koristi neophodna električna energija. Ovaj sistem predstavlja neiscrpan obnovljivi izvor energije za kretanje samog automobila.

Za razliku od većine drugih malih roadstera, HYPERION 2030 je sposoban da prihvati tri putnika,  (vozač i dva saputnika sede u obliku trougla u kabini), a lako se transformiše u otvoreni kabriolet. Vožnja po toplom, kišnom ili vetrovitom danu efikasno se rešava uklanjanjem ili postavljanjem prenosivih foto-osetljivih staklenih panela krova (targa sistem).

Foto: Michelin

Foto: Michelin

Aerodinamika Hyperiona je izvanredna zbog sveukupnog dizajna inspirisanim oblikom krila aviona. Bočni i zadnji vazdušni difuzori usmeravaju tok vazduha na najefikasniji način. Šasija Hyperiona je izrađena od ultra lakih materijala poput aluminijuma i kompozitnih materijala dok je glavna oplata napravljena od karbonskih vlakana. Velike staklene površine (paneli) u svom sastavu poseduju foto-senzitivne ćelija koje nivelišu količinu svetlosti u kabini.

TopSpeed Team

Tagovi: detroit, dizajn, hyperion, marko luković, michelin design challenge